Gå til innhold

Tips til valg av mobil.

Anbefalte innlegg

Bruker meg mye av amobils sider/tester hver gang jeg skal kjøpe ny mobil. (faktisk er de nesten avgjørende)

Men jeg ser at ikke alle modeller (sett i reklamer osv) er testet desverre.

Derfor trenger jeg hjelp til å finne den rette mobilen for meg.

Viktig er skjerm, kamera, batterikapasitet, sms-mulighetene (god å skrive med, gode taster, hukommelse på meldingene om en ved en feil trykker "C", ol.)

Greit med mp3, men kun til ringetoner, bruker ikke mobilen som spiller, derfor trenger jeg ikke overflod av minne til det. (men godt med minne til bilder må det være)

Helst radio.

Nå bruker ikke jeg overføring til pc så mye, men muligheter for å jobbe med pc er vel greit, kanskje usb med moderat pris er greit nok?

Bør være stabil, ikke slå seg av i hytt og pine, henge for mye ol.

Liker små delikate mobiler.

Foreløbig har jeg Nokia 6680 (liker lettheten til Nokia), Samsung E-530 (nydelig design) og Sony Ericsson k750i (virker så komplett og fin) i kikkerten...

Men ser at bla. en del findesignede klapptelefoner fra LG er annonsert om dagene.

Er åpen for flere design og merker.

Prisen ca 2500.- uten abb.

Takker så mye for all hjelp på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en K750i og jeg er ikke helt 100% fornøyd.

Jeg får ikke lagt inn forskjellige ringetoner til hver kontakt. Selv om jeg setter en ringetone som default, så kommer det en annen.

Telefonen henger seg veldig ofte, og jeg har hatt problemer med mp3 avspillingen.

Kan være jeg bør oppdatere sw. Ellers en ok telefon.

Lenke til kommentar
Jeg har en K750i og jeg er ikke helt 100% fornøyd.

Jeg får ikke lagt inn forskjellige ringetoner til hver kontakt. Selv om jeg setter en ringetone som default, så kommer det en annen.

Telefonen henger seg veldig ofte, og jeg har hatt problemer med mp3 avspillingen.

Kan være jeg bør oppdatere sw. Ellers en ok telefon.

5452240[/snapback]

Takk for tips om k750i.

Hører mye skryt om denne telefonen, så den er nok en av de som står øverst på lista.

Men jeg er liksom ikke helt fornøyd...har brukt mye tid på å snuse rundt nå, dog uten å finne mobilen med stor "M".

I min prisklasse da vel og merke.

Lenke til kommentar

Titt på Nokia 6270. Den burde dekke behovene dine. Stor og høyoppløst skjerm, store og gode taster, passe godt kamera med 2 megapixler, minnekort, skyvedesign. Minuset må være at den er litt større enn gjennomsnittet. Se på tråden om 6270/6280. Der er det flere som har mobilen som har lagt ut sine erfaring med den. Finnes test her på amobil.no og.

Lenke til kommentar
Titt på Nokia 6270. Den burde dekke behovene dine. Stor og høyoppløst skjerm, store og gode taster, passe godt kamera med 2 megapixler, minnekort, skyvedesign. Minuset må være at den er litt større enn gjennomsnittet. Se på tråden om 6270/6280. Der er det flere som har mobilen som har lagt ut sine erfaring med den. Finnes test her på amobil.no og.

5465288[/snapback]

Takker for tips.

Nokia 6270 er faktisk en av de jeg har skrevet ned som potiensiell ringekamerat.

Minusene på lista mi er kvaliteten de oppgir på skingrete skjerm mm. og at batteriet er noe lite.

Størrelsen er jeg også litt spent på. (tenkte jeg skulle sjekke de interessante ut live før jeg kjøpte da)

Jeg finner ikke den tråden du nevnte, kan du være så snill å forklare litt nærmere hvor jeg kan finne den?

Takker :)

Lenke til kommentar
Nokia 6680 gir mæ sånn en liten orgasme ja! ;) Gå for den!

5467136[/snapback]

Ja, den er unektelig en liten godbit, ja.

Eneste er om jeg skal gå for den når jeg kan ta K750i som har radio...har liksom ikke helt bestemt meg for om jeg kan unnvære radio.

:)

Lenke til kommentar
Viktig er skjerm, kamera, batterikapasitet, sms-mulighetene (god å skrive med, gode taster, hukommelse på meldingene om en ved en feil trykker "C", ol.)

Men ser at bla. en del findesignede klapptelefoner fra LG er annonsert om dagene.

Jeg tror ikke LG er så veldig god på meldinger. Tidligere hadde i de i hvertfall et eget system som het eZitext eller noe liknende. Om de har gått bort fra dette vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke LG er så veldig god på meldinger. Tidligere hadde i de i hvertfall et eget system som het eZitext eller noe liknende. Om de har gått bort fra dette vet jeg ikke

5468600[/snapback]

Har du vurdert Nokia 6101.. står til dine krav om god skjerm, radio, liten og lett, sinnsykt god å skrive meldinger med!! også er det en meget pen pris! enten det eller vurdere 6111 hvis du går opp litt i pris

Endret av TKConrad
Lenke til kommentar

5468600[/snapback]

Har du vurdert Nokia 6101.. står til dine krav om god skjerm, radio, liten og lett, sinnsykt god å skrive meldinger med!! også er det en meget pen pris! enten det eller vurdere 6111 hvis du går opp litt i pris

5468706[/snapback]

Takk for tips.

Ja, Nokia 6101 er i aller høyeste grad vurdert.

Det jeg har notert om denne modellen er: "tastene lystrer ikke med mindre en legger til rå kraft" (dette kan jeg dog sjekke selv i butikk)

Men det viktigste er det lille minnet, den har desverre bare 3,5 mb, og da må en til å slette bilder hele tiden ea. pga. mangel på plass. Dette vet jeg at kommer til å irritere meg.

Nokia 6111 har jeg tittet på, men jeg finner ikke noen tester oa. av denne. Synes det er betryggende å lese folks erfaringer før en handler selv.

Og ja...jeg er kreeeeesen, sorry ;)

Lenke til kommentar
Takk for tips.

Det jeg har notert om denne modellen er: "tastene lystrer ikke med mindre en legger til rå kraft" (dette kan jeg dog sjekke selv i butikk)

Men det viktigste er det lille minnet, den har desverre bare 3,5 mb, og da må en til å slette bilder hele tiden ea. pga. mangel på plass. Dette vet jeg at kommer til å irritere meg.

Nokia 6111 har jeg tittet på, men jeg finner ikke noen tester oa. av denne. Synes det er betryggende å lese folks erfaringer før en handler selv.

5469396[/snapback]

Man skal være kresen :D 6111 er vel så ny at den ikke er testet så mye enda. Men her har du vaffal en test!

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
Takk for tips.

5469396[/snapback]

Man skal være kresen :D 6111 er vel så ny at den ikke er testet så mye enda. Men her har du vaffal en test!

5469942[/snapback]

Tusen takk for testen.

Du og du så liten den er :)

Snerten telefon.

De var noe misfornøyd med bildekvaliteten og kameraknappen var så lav at den var "umulig" å bruke.

De mente 23 mb minne var for lite, men kun for bilder og noen ringetoner i mp3 er det vel greit nok?

Den skal jeg ta en liten titt på i RL, for å få en følelse av hvordan den er.

Kanskje jeg får søke etter 6111-eiere for å høre hvordan de trives med sin lille...

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke vurdere Nokia 6230i, denne har alt det du beskrev og ligger noen hundrelapper under maxprisen din... Meget god telefon til meldinger

5471112[/snapback]

6230i kan jo være er en grei mobil, men jeg synes at den henger litt etter når man skriver meldinger. Dessuten er ordboken helt på trynet, kommer med mange rare forslag til "ord" før den foreslår det ordet man er ute etter.

Lenke til kommentar

Samsung e530 er unektelig helt nydelig når det gjelder design. bra klar skjerm og bra kamera har den også. Men personlig har jeg svært dårlige erfaringer med den. Fikk den til bursdagen min i oktober, og fra første stund mistet den dekningen rett som det var, og den kom ikke tilbake av seg selv. Måtte skru telefonen av og på for at den skulle funke igjen. Jeg måtte sende den inn, og fikk reparasjon, men feilen ble ikke fikset. Måtte returnere den til forhandler igjen, og fikk kranglet meg til en ny telefon, samme modell. Tror du ikke jeg ble rimelig oppgitt da denne telefonen også hadde akkurat samme feilen. DET trodde jeg ikke skulle være mulig. Sendte den inn igjen, men heller ikke denne gangen ble feilen fikset. Så da ga jeg opp.. venter nå på en w800i i erstatning.

Fikk etter hvert vite at dette var en utbredt feil på e530, så vet ikke om jeg ville gått for den. Har hørt om folk som ikke har hatt noen problemer, men spørsmålet er om det er de som har vært heldige eller om det er jeg som har vært EKSTREMT uheldig.

Lenke til kommentar

Jeg ville personlig gått for en SonyEricsson K750i. Har den selv og er kjempe fornøyd. God å skrive på. Kameraet er bra, Fin skjerm, Radio og Mp3 spiller da.

Den har en veldig fin funksjon som jeg liker kjempe godt, og det er at hvis jeg skriver meldinger. og f. eks trykker på til bake tasten, så spør den meg om jeg vil lagre den meldingen jeg holder på å skrive. Den legger seg da i menyen Draft. Veldig fin funksjon som jeg har brukt mye.

Også kan du lage endel snarveitaster på mobilen. f. eks snarveier hvis man skyver joysticken litt opp, til venstre, høyre og ned.

Veldig praktisk :)

Personlig synes jeg den var litt kjinki til å begynne med, siden at jeg alltid har hatt Nokia. Men dette gikk seg til.

Selv har jeg aldri opplevd at K750i har hengt seg. Merkelig.

Den av dere som anbefalte Nokia 6101 må jeg bare si at personlig ville jeg ikke gjort det. Har selv holdt på endel med den og likte den ikke.

Fæle taster på den.

Gå for en SE K750i du :D Kjempe telefon.

Lenke til kommentar
Jeg ville personlig gått for en SonyEricsson K750i. Har den selv og er kjempe fornøyd. God å skrive på. Kameraet er bra, Fin skjerm, Radio og Mp3 spiller da.

Den har en veldig fin funksjon som jeg liker kjempe godt, og det er at hvis jeg skriver meldinger. og f. eks trykker på til bake tasten, så spør den meg om jeg vil lagre den meldingen jeg holder på å skrive. Den legger seg da i menyen Draft. Veldig fin funksjon som jeg har brukt mye.

Også kan du lage endel snarveitaster på mobilen. f. eks snarveier hvis man skyver joysticken litt opp, til venstre, høyre og ned.

Veldig praktisk :)

Personlig synes jeg den var litt kjinki til å begynne med, siden at jeg alltid har hatt Nokia. Men dette gikk seg til.

Selv har jeg aldri opplevd at K750i har hengt seg. Merkelig.

Den av dere som anbefalte Nokia 6101 må jeg bare si at personlig ville jeg ikke gjort det. Har selv holdt på endel med den og likte den ikke.

Fæle taster på den.

Gå for en SE K750i du :D Kjempe telefon.

5473898[/snapback]

Takker for anbefaling.

Jeg må innrømme at det nok er den som ruver øverst. Har sjekket alt av telefoner - føler jeg iallefall :) - og det er vel k750i som scorer best sånn jevnt over.

Har fått øynene opp for Nokian 6280 også, men det får vel være grenser for hvor mye en skal legge i dette her da *ler*

Foreløbig så er det nok k750i som har mest poeng ja...får se å bestemme meg snart...penger ligger klare, bare jeg som er så sær :(

Lenke til kommentar
Tusen takk for testen.

Snerten telefon.

De var noe misfornøyd med bildekvaliteten og kameraknappen var så lav at den var "umulig" å bruke.

De mente 23 mb minne var for lite, men kun for bilder og noen ringetoner i mp3 er det vel greit nok?

Kanskje jeg får søke etter 6111-eiere for å høre hvordan de trives med sin lille...

5470472[/snapback]

Snakker om sola, så skinner'n!

Lenke til kommentar
Tusen takk for testen.

Snerten telefon.

5470472[/snapback]

Snakker om sola, så skinner'n!

5474109[/snapback]

Ja, jeg lo godt for meg selv kan du tro ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...