Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows/maskina vil ikke starte!

Anbefalte innlegg

Jeg spilte CSS som vanlig i går, men så klikka maskina! Jeg prøvde å avslutte programmet, men alt låste seg. Så jeg skrudde av maskina og tok kvelden.

Men når jeg skulle skru på maskina i dag, så gikk alt vanlig, men det kom opp en meny med 5 alternativer :

1. Start windows i sikkermodus

2. Start windows i sikkermodus med nettverk

3. Start windows i sikkermodus med kun kommandolinje

4. Start windows med sist fungerende konfigurasjoner

5. Start windows på vanlig måte.

Jeg har prøvd alle 5, men jeg kommer til start av windows når det blir lasta, så skrur maskina seg av og så på igjen! Dette skjer hver gang. Har hatt problemet før, men da har jeg komt videre til at windows blir lasta og jeg får logga på!

Hva skyldes dette og hva kan jeg gjøre for å redde det jeg har på harddisken ved en eventuell re- installering av xp osv. ? :hmm::(

Trenger hjelp og svar fortest mulig ! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skjedd flere ganger med meg. Frykt ikke, det finnes muligheter, men ikke bli for sikker.

Hmm.. har du XP CD en eller var den ferdig innstalert? Hvis du har den, boot fra den, gå inn i recovery console og der skriver du "chkdsk /r". Det skal kunne fikse det.

Hvis ikke det gjør det, sleng inn en post til.

BTW har du klokket systemet ditt?

Den menyen kommer av og til opp når Windows ikke ble avsluttet riktig sist gang.

Lenke til kommentar

Det var godt å høre :) Jeg har cd en, og dataen er kjøpt i deler så jeg og en kompis satt sammen for noen måneder siden! Jeg har ikke klokka systemet enda!

Så det er bare å boote fra cd en og skrive inn ? Jeg skal prøve det, og hvis det ikke funker så slenger jeg inn en post til ! :) BTW thx !

Lenke til kommentar

Hmmm... nei ikke bare å skrive...

Først kommer det sånn om du vil starte automated system recovery(F2), NEI. Så går det vel litt tid og det kommer noe Third party greier (F6), Nei! Så kommer det vel "Windows startes" eller noe, bare vent litt til, så får du valget om du vil ett eller annet, trykk enter, NEI. Så kan du velge å trykke "r" for å komme i recovery console eller noe.

Det er der du skal skrive det magiske ordet "chkdsk /r" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...