Vu-caN Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Jeg tenkte å kjøpe meg en router, og samtidig var tanken å opprette et trådløst nettverk med en kompis som bor 142 meter unna. Leste et sted at mimo-routere hadde bedre rekkevidde, og lurer på om det er noe å satse på. Denne her f.eks. Så da lurer jeg på om noen har erfart at mimo-routere gir noe bedre rekkevidde enn andre. Er det mulig å rekke gjennom en murvegg, 142m luftlinje med etpar trær, og gjennom en tilsvarende murvegg med denne? Eller blir det likestilt med å tro på at julenissen har to reinsdyr med rød nese? Edit: endret emnetittel Endret 16. januar 2006 av Vu-caN Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Uten at jeg har erfaring å basere dette på våger jeg meg på å tro at det er omtrent som å tro på julenissen gitt. Om du derimot bruker en sånn retningsantenne-sak som jeg ikke husker navnet på i farten så kan det nok gå. (Bi-quad antenne?) Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Fri sikt og antenner med litt forsterkning må nok til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå