Gå til innhold

Dårlig fps med 6600 GT.


Sterkola

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte et nytt skjermkort for en tid tilbake og selv om jeg merker litt bedring så synes jeg det gir mindre enn jeg hadde trodd. F.eks når jeg spiller Call of duty 2 og velger "optimal performance" så foreslår maskinen 640x480 i oppløsning. :cry: Og når jeg setter på 1280x1024 som jeg helst vil ha så blir det ikke bra, har ikke målt men jeg tipper det ligger på mellom 14 og 22,23 fps.

 

Gikk fra Nvidia 5600 til 6600 GT, så man skulle jo tro forskjellen var større. Jeg har en etter hvert gammel maskin på 2,5 Ghz og 1 GB RAM.

 

Er det noe galt her eller drar resten av PC'n ned ytelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er en hel del bedre enn det du hadde før, men COD2 sies å være særs krevende (jeg har ikke prøvd det personlig), så det kan godt hende at den frameraten du opplever ikke er noe som helst unormal.

 

I tillegg sparker ikke en 2,6 P4 så mye ræv lengre akkurat (men selv om den ikke er helt toppers er den jo på ingen måte dårlig). På den klokkefrekvensen var vel Northwood gjeldende dog? Kanskje du er heldig, og kan overklokke den som pokker...

 

Om går på denne siden kan du se ca. hvordan kortet ditt ligger an (nederst er det en oversikt over benchmarks i flere spill).

 

Hva slags ytelse får du i andre spill da?

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Du har en dårlig CPU og et snart "budsjett" kort i forhold ny hardware.

Tror du bare må innse at de nyeste titlene krever for mye.

 

Hvis du vil lese mer om tuning av COD2 se her

 

Quote fra linken:

 

"Anything older than a Radeon X700 Pro will likely render the game basically unplayable"

 

(husk at 6600gt tilsvarer omtrent X700PRO)

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
Kjør spillet i directX 7 så blir det en god del mer frames.

5452576[/snapback]

Da er det jo like greit å skru ned på grafikken!

 

Innlegg nr. 50 :w00t::D

5453380[/snapback]

 

 

Nei.. Det er ikke det samme som å skru ned grafikkken, siden det nesten ikke vil hjelpe.. Å stille Renderer til DX7 er rett å slett bare genialt! Ytelsen blir ekstremt mye bedre. Jeg kjører DX7 med mitt 7800GT! Ikke bare ser det flott ut gir en super FPS, men gir deg også en STOR fordel online..

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt alt dette maset om "Cod2 er så ekstremt krevende".. Det er ikke det. Jeg kjørte det hakkefritt i 1280x1024 med alt på maks på min 3500+ med x800pro.. Problemet ligger, så vidt jeg vet, i at nvidia-skjermkort sliter mye mer med spillet enn det ati gjør, sikkert på grunn av driverproblemer eller lignende.

 

Vet folk med 7800GT som har slitt med dårlig ytelse i spillet med litt detaljer med.

 

Tipper det glir bedre om du oppdaterer skjermkortdriveren din til det aller nyeste. Nvidia bør ha klart å skaffe en driveroptimalisering nå når spillet har vært ute såpass lenge.

Lenke til kommentar
Kjør spillet i directX 7 så blir det en god del mer frames.

5452576[/snapback]

Da er det jo like greit å skru ned på grafikken!

 

Innlegg nr. 50 :w00t::D

5453380[/snapback]

 

 

Nei.. Det er ikke det samme som å skru ned grafikkken, siden det nesten ikke vil hjelpe.. Å stille Renderer til DX7 er rett å slett bare genialt! Ytelsen blir ekstremt mye bedre. Jeg kjører DX7 med mitt 7800GT! Ikke bare ser det flott ut gir en super FPS, men gir deg også en STOR fordel online..

5454975[/snapback]

 

 

Trodde ikke man fikk startet spill engang jeg om ikke riktig versjon av DX var installert. Det er problemer jeg somregel støter på ihvertfall.

Lenke til kommentar

Det er jo bare snakk om hvilke grafikk-"features" som blir kjørt da.

 

DX7 kjører mindre krevende features = bedre fps

DX9 kjører mer krevende features= dårligere fps

 

Derfor kan det være en fordel å kjøre spill i DX7 (om det støtter det) for PC'er med skjermkort som ikke er all verden. Kan føre til bedre ytelse, men som regel på bekostning av detaljer i grafikken.

 

På PC'er med high-end skjermkort er det bare dumt å IKKE kjøre med DX9.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...