Boddiz_ Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hei. jeg har en 12" MTX thunderbird. Hva bør litervolumet til kassen være? Har tenkt å måle den kassen som jeg har den i nå (mistenker at jeg har laget denne for liten, ble laget for noen år tilbake, uten noen form for mål osv) Hvordan kan jeg måle litervolumet? Hvor stor kasse bør en 12"MTX sitte i for å fungere optimalt? Det er bassrefleks kasse. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Volum= Høyde*bredde*lengde Ring eller stikk innom forhandler for å få greie på volumstr. og riktig port til kassa. Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Volum= Høyde*bredde*lengde Blir ikke dette kubikmeter da? er kubikkmeter det samme som liter ? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Bruker man hodet så vet en at milli betyr tusen, centi betyr hundre og deci er ti. I denne sammenhengen beskriver de oppdelingen av den aktuelle volumenheten. Og hva er så lengdeenheten en finner fornuftig å bruke når en vet at 1cm3=1ml? Dette er ungdomsskolefysikk Ok da, svaret er at du måler kassa i decimeter og får svaret i liter. Ellers er pythagoras kjekk å ha om det er etpar vinkler i kassa Endret 16. januar 2006 av Jalla Lenke til kommentar
nojac Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bruker man hodet så vet en at milli betyr tusen, centi betyr hundre og deci er ti. I denne sammenhengen beskriver de oppdelingen av den aktuelle volumenheten. Og hva er så lengdeenheten en finner fornuftig å bruke når en vet at 1cm3=1ml? Dette er ungdomsskolefysikk Litt kjepphøy i dag, Jalla? milli brukes om tusendel (kilo er tusen), centi om hundredel (hekto er hundre), deci om tiendel (deka er ti) Men det er jo rett at om en måler i desimeter blir volumet i liter (=dm3) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Nåh, det finnes da folk som er mer kjepphøye enn meg her inne, hehe Men jeg fikk, som du påpeker, ikke frem at i'en angir n'te delen av enheten Poenget var uansett at så lenge tankemåten er riktig så kommer en langt. En behøver ikke gjøre ting vanskeligere enn det er om en bruker etpar måleskjeer logikk Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Ja nå er jeg med! Hjertelig takk for alle svar! *stikke å måle litervolum* Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Bare en liten påminnelse. Måler du utvendig blir resultatet litt feil. Du må trekke fra platetykkelse og regne ut etter innvendige mål. Men det sier seg jo selv. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Tett alle hull, kjøp mye melk, fyll opp til det renner over, tell antall tomme melkekartonger. Voila! Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Tett alle hull, kjøp mye melk, fyll opp til det renner over, tell antall tomme melkekartonger. Voila! 5461675[/snapback] Skjønte noen kom med den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå