Gå til innhold

ny psu til nye skjermkort

Anbefalte innlegg

hei sitter nå på en northq 400w silent, ser den begynner og levere urovekkene ustabile spenninger til cpu :ohmy: ( alt fra 1,36 til 1,32 er dette mye?)

uansett så tenkte jeg å være føre var og kjøpe en ny psu nå, istedet for å vente og se om det holder når jeg skal oppgradere. det kommer vel ikke noe ny teknologi på psu siden?

jeg får ok pris for den gamle, da jeg setter sammen en pc for en kammerat. den har 15 a på 12 volt og ser jo at x1900xtx trenger 30 a :no::hrm:

uansett så ser jeg da etter en ny psub budsjett: hmm er åpen for alle forslag egentlig, si ca 1500 da. Alt som er stille er bra :thumbup: har sett litt på mist da den skal være god og stillegående, men ser jo at den "bare" har 18 a*2 på 12 volten, vet noen om det kommer til å holde fremmover?

spec: opteron 165@2500mhz

4*512mb ram

2wd harddisker

aopen dvdbrenner

5 mist vifter

vantec viftestyring

og et msi 6800kort @ moddet og åpnet alt og klokket godt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm ikke akkurat noe fryd for øye :p men det gjør forsåvidt ikkeno, kan jo altids lakke om.

ser på brukeranmeldelsen at en som sliter med opteron og 6600gt kort i sli :/ vil den holde til next gen skjermkort da?

kan legge til at +12 volten min nå ligger på 11,98, hvordan er dette? greit?

Endret av juleribba
Lenke til kommentar
hmm ikke akkurat noe fryd for øye :p men det gjør forsåvidt ikkeno, kan jo altids lakke om.

ser på brukeranmeldelsen at en som sliter med opteron og 6600gt kort i sli :/ vil den holde til next gen skjermkort da?

kan legge til at +12 volten min nå ligger på 11,98, hvordan er dette? greit?

5449295[/snapback]

Strømforsyningen er faktisk sort.

Den holder til nåværende skjermkort, og skal holde til 2x Radeon x1900xtx(fikk jeg vite her i forumet), og jeg regner med at neste generasjon skjermkort ikke vil trekke ennå mer strøm enn dagens strømslukere.

Lenke til kommentar
Hva er best? 28A på 12 volt railen, eller 2 * 12volter på 18a hver?

5450077[/snapback]

Uten at jeg er helt sikker, så er vel den ene 12V-railen hovedkabelen til hovedkortet, mens den andre railen er den såkalte 'P4'-kontakten, med fire ledere (2 jord, 2 12V) for ekstra strøm.

Virker som om 2*18A er best, men kan hende at tallene for den første har lagt sammen railene.

Lenke til kommentar

blir bare mer og mer forvirret jo mer jeg leser om dette. Noen anbefaller den og noen den men ikke den andre som de andre har anbefalt :S

vipper litt mot hiper 580 watt i sort, da denne er stilig å se på, rydder litt i mitt lille kabinett forhåpentligvis er ganske stille og har nok power tror jeg. :/

som sagt tar jeg imot gode inspill med takk :) har nesten bestemt meg dor at jeg må ha avtagbare kabler siden det er litt vel trangt i kabinettet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...