Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden

Anbefalte innlegg

Finnes det en side med beskrivelse om hvordan man skal ta forskjellige triks på TwinTip? Noe som http://old.tacky.no/snowboard/messageboard...4627&page=9?

Ellers så har jeg noen spørsmål (Er nybegynner)

1. Hvordan hoppe høyt, skal man ha mye fart og mye sats?(Sliter med å komme over store hopp)

2. Sliter litt med baklengsskjøring har dere noen tips? Sliter litt med bremsinga bla.

3. Sliter veldig med 180, klarer å komme rundt, men landinga går rett til helvete. Men det vil sikkert gå bedre når jeg har blitt trygg på å skjøre baklengs.

1. Store hopp er det som regel farten du mangler hvis du ikke kommer over kulen. Trenger ikke nødvendigvis å satse så mye.

2. Vend av deg plogingen når du kjører bakelengs. Start med å kjøre bakelengst med liten fart , så skyver du det ene beinet litt fremover og presser på det andre beinet når du skal snu deg (da vil du automatisk svinge).

3. Du lander sikkert i plog siden du ikke er så trygg på å kjøre bakelengs, så bare tren i bakelengskjøringa så ordner det seg;)

Tusen takk, skal testes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt til å sette frontflip i nærmeste fortid, noen som har noen tips? har prøvd før og landa på ryggen.

Noen som har noen tips til åssen jeg skal "være" i lufta og type hopp?

Jeg startet å ta frontflips på hopp kulene.

Hvis du skal prøve frontflip for første gang, sats på 1 FOT. Det er utrolig viktig første gang siden om du satser med begge beina samtidig, er det en mye større risiko for å ikke komme rundt.

Så sats med 1 bein foran det andre og len deg som faen fremover. Om det er et lite hopp må du kroppere (ta tak bak knærne). Om det er et stort/giga hopp må du ta en liten superman for å justere rotasjonen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Har tenkt til å sette frontflip i nærmeste fortid, noen som har noen tips? har prøvd før og landa på ryggen.

Hvis du skal prøve frontflip for første gang, sats på 1 FOT. Det er utrolig viktig første gang siden om du satser med begge beina samtidig, er det en mye større risiko for å ikke komme rundt.

Så sats med 1 bein foran det andre og len deg som faen fremover. Om det er et lite hopp må du kroppere (ta tak bak knærne). Om det er et stort/giga hopp må du ta en liten superman for å justere rotasjonen.

Lykke til

tusen takk, skal ut og prøve nå. men mener du med kroppere at jeg må bøye meg eller bruke bak knærne til å få meg rundt?

Btw. fant det ut, kroppere er at jeg bøyer meg for å få høyere rotasjon, right?

Endret av lilkris
Lenke til kommentar

Lykke til

tusen takk, skal ut og prøve nå. men mener du med kroppere at jeg må bøye meg eller bruke bak knærne til å få meg rundt?

Btw. fant det ut, kroppere er at jeg bøyer meg for å få høyere rotasjon, right?

ja, jo mer du kropperer jo fortere spinner du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...