TheNarsissist Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Finnes det en side med beskrivelse om hvordan man skal ta forskjellige triks på TwinTip? Noe som http://old.tacky.no/snowboard/messageboard...4627&page=9? Ellers så har jeg noen spørsmål (Er nybegynner) 1. Hvordan hoppe høyt, skal man ha mye fart og mye sats?(Sliter med å komme over store hopp) 2. Sliter litt med baklengsskjøring har dere noen tips? Sliter litt med bremsinga bla. 3. Sliter veldig med 180, klarer å komme rundt, men landinga går rett til helvete. Men det vil sikkert gå bedre når jeg har blitt trygg på å skjøre baklengs. 1. Store hopp er det som regel farten du mangler hvis du ikke kommer over kulen. Trenger ikke nødvendigvis å satse så mye. 2. Vend av deg plogingen når du kjører bakelengs. Start med å kjøre bakelengst med liten fart , så skyver du det ene beinet litt fremover og presser på det andre beinet når du skal snu deg (da vil du automatisk svinge). 3. Du lander sikkert i plog siden du ikke er så trygg på å kjøre bakelengs, så bare tren i bakelengskjøringa så ordner det seg;) Tusen takk, skal testes Lenke til kommentar
Jagland Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Mitt tips til alle dere som vil komme igang med jibbing er: Lag deg er skikkelig pudder hopp og bare gi full fres på det, er ikke noe vanskelig.. bare ta med deg en spade og kjør Lenke til kommentar
GLN Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) I will, i vinterferien. Takk for linkene btw! Litt kjedelig å bo på vestlandet. Ingen av skitrekkene har en skikkelig snowpark. Endret 17. februar 2009 av Pirja Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 voss har en som er helt grei tar du setertrekke så kan du lage et fint pudder hopp og ;D Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) I morra reiser jeg sørover mot Oppdal. Har hørt at de har nye rails, samt at et par kompiser har bygd backcountry hopp man kan øve på frontflip på. Endret 17. februar 2009 av Attityd Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 tar du setertrekke så kan du lage et fint pudder hopp og ;DSay what? Finst ikkje noko skitrekk på Voss, eller i Myrkdalen, som heiter det. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) mente slettafjellet Setertrekket er i eikedalen -.- Endret 17. februar 2009 av Svampebob Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Naila nettopp min første 270 av en rail (ikke boks)! /claim! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 http://www.nimbusindependent.com/videos/webisodes.html <-- Pudder. Pep. Pollard. Og Benchetler og Mahre. Dei fortset der dei slapp i fjor, med nye «webisoder» -- En Route heiter årets prosjekt. Lenke til kommentar
Splius Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har tenkt til å sette frontflip i nærmeste fortid, noen som har noen tips? har prøvd før og landa på ryggen.Noen som har noen tips til åssen jeg skal "være" i lufta og type hopp? Jeg startet å ta frontflips på hopp kulene. Hvis du skal prøve frontflip for første gang, sats på 1 FOT. Det er utrolig viktig første gang siden om du satser med begge beina samtidig, er det en mye større risiko for å ikke komme rundt. Så sats med 1 bein foran det andre og len deg som faen fremover. Om det er et lite hopp må du kroppere (ta tak bak knærne). Om det er et stort/giga hopp må du ta en liten superman for å justere rotasjonen. Lykke til Lenke til kommentar
lilkris Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Har tenkt til å sette frontflip i nærmeste fortid, noen som har noen tips? har prøvd før og landa på ryggen.Noen som har noen tips til åssen jeg skal "være" i lufta og type hopp? Jeg startet å ta frontflips på hopp kulene. Hvis du skal prøve frontflip for første gang, sats på 1 FOT. Det er utrolig viktig første gang siden om du satser med begge beina samtidig, er det en mye større risiko for å ikke komme rundt. Så sats med 1 bein foran det andre og len deg som faen fremover. Om det er et lite hopp må du kroppere (ta tak bak knærne). Om det er et stort/giga hopp må du ta en liten superman for å justere rotasjonen. Lykke til tusen takk, skal ut og prøve nå. men mener du med kroppere at jeg må bøye meg eller bruke bak knærne til å få meg rundt? Btw. fant det ut, kroppere er at jeg bøyer meg for å få høyere rotasjon, right? Endret 18. februar 2009 av lilkris Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Å prøve på et litte hopp, rett ut i løssnøen ville hjulpet. Slik du kan lande mykt, og fokusere på å komme rundt, og satse riktig. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Noen som har noen tips på handdrag? Lenke til kommentar
Splius Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har tenkt til å sette frontflip i nærmeste fortid, noen som har noen tips? har prøvd før og landa på ryggen.Noen som har noen tips til åssen jeg skal "være" i lufta og type hopp? Jeg startet å ta frontflips på hopp kulene. Hvis du skal prøve frontflip for første gang, sats på 1 FOT. Det er utrolig viktig første gang siden om du satser med begge beina samtidig, er det en mye større risiko for å ikke komme rundt. Så sats med 1 bein foran det andre og len deg som faen fremover. Om det er et lite hopp må du kroppere (ta tak bak knærne). Om det er et stort/giga hopp må du ta en liten superman for å justere rotasjonen. Lykke til tusen takk, skal ut og prøve nå. men mener du med kroppere at jeg må bøye meg eller bruke bak knærne til å få meg rundt? Btw. fant det ut, kroppere er at jeg bøyer meg for å få høyere rotasjon, right? ja, jo mer du kropperer jo fortere spinner du Lenke til kommentar
kavk Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 han her kropperer mye: Lenke til kommentar
lilkris Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 han her kropperer mye: man trenger vel ikke å ta bak knærne? Blir litt vanskelig å gjøre det på en frontflip over en kul ellrno? Lenke til kommentar
lilkris Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Noen som har noen tips på handdrag? Youtube! Lenke til kommentar
lilkris Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvordan ser backcountry hopp ut? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Dei har ikkje noko spesiell utsjånad. «Backcountry» tyder berre at det er bygd utanfor løypenettet, vanlegvis for hånd. Lenke til kommentar
lilkris Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Dei har ikkje noko spesiell utsjånad. «Backcountry» tyder berre at det er bygd utanfor løypenettet, vanlegvis for hånd. ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå