Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan gi meg en anbefaling når det gjelder hvor jeg burde dra til helgen? Alt innenfor 3 timer kjøring fra Oslo er akseptabelt.

Jeg er en allrounder i bakken og klarer meg fint uten en park, i alle fall de første dagene i bakken - greit å få inn feelingen først :)

Jeg tenker på steder som Hafjell, Hemsedal, Norefjell, Kongsberg, Kvitfjell eller kanskje Trystil. Hvordan er forholdene på disse stedene?

Lenke til kommentar
Definitivt hafjell! De åpner flere nye løper denne helgen.

Hvor høyt har de planer om å åpne? Leste i starten av forrige uke at de bare hadde oppe opp til midtstasjonen, men det er jo alt OVER midtstasjonen som er digg :D

De hat hele tiden hatt åpent til toppen av stolheis 2. Nå har de åpne løyper på begge sider av stolheis og ned til mellomstasjonen på gondolen. I tillegg er kjusbakken og svegårdsløypa åpen. Det står 3-4 rails ute i løypene, samt at de har bygget noen funboxer.

Lenke til kommentar

Hallo, folkens, sessongen er ingang igjen, men jeg trenger ny ski /snowboard bukse.

er det noen som har noen butikker rundt notodden/kongsberg/skien ommerådet som selger litt ''billigere'' bukser enn til 2000 ++

gjerne nettbutikker slik at jeg slepper å reise rundt : )

Takker for svar

forresten, har lest en del om Lange Freestyle 80, men er det noen her inne som har dem og kan konstantere att disse er så bra som de høres ut ? :dribble:

Endret av Espen-kun
Lenke til kommentar

Om det ikke må stå O'Niel o.l på buksa di for at du skal kjøpen så har Stormberg knalltilbud på det meste av klær om dagen.

Se f.eks på denne med bukseseler til 600 spenn https://www.stormberg.no/no/Produkter/Herre...E-PT-Selebukse/ EDIT, den var vist kun i XL, men det finnes lignende tilbud på siden

De har superundertøy til 200 spenn, jakker til under 1000lappen også. Se under Outlet for å se de som er spesielt billige ( https://www.stormberg.no/no/Produkter/Outlet/Outlet-herre/ )

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

Hvordan vil du si kvaliteten på Stormberg er?

kjører i temperaturer fra 25 minus til 10 plussgrader så kjekt å vite hvordan de takler forskjellige temperaturer og slitestyrke, merke har lite å si for min del, kvaliteten derimot har mye å si :)

Peak blant annet som går for å være bra og dyrt vil jeg påstå er dårlige på skibukser, veldig fornøyd med jakkene, men buksene holder rett og slett ikke mål, så må jakte på en ny før sesongen starter for fullt :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte komplett utstyr opå G-sport i fjor så jeg kan ikke si hvordan Stormberg er utfra egne erfaringer, men en kollega av meg kjøpte både jakke og bukse fra stormberg før sesongen i fjor.

Han var storfornøyd og mente det fungerte veldig bra, de dagene det var ekstra kaldt hadde han superundertøy under og de dagene det var mindre kaldt hadde han ikke. Tøyet holder seg godt - i alle fall til hans bruk.

Kan kanskje tenke meg at snowboardere krever mer av skitøyet sammenlignet med oss på ski, ettersom de kanskje sitter mer og drar rompa mer i bakken :p Det fungerer i alle fall godt til skikjøring :)

jeg kjøpte en no-name bukse på g-sport for 499,- i fjor (dog var prisen nedsatt far 799,-), og den er jeg eekstremt fornøyd med. Var i bakken 15-20 fulle dager + en del kvelder i fjor og buksa ser ny ut enda

Ps. I dag ligger Oakley Crowbars'ene mine på postkontoret :fun::w00t::woot:

Lenke til kommentar
Hvordan vil du si kvaliteten på Stormberg er?

kjører i temperaturer fra 25 minus til 10 plussgrader så kjekt å vite hvordan de takler forskjellige temperaturer og slitestyrke, merke har lite å si for min del, kvaliteten derimot har mye å si :)

Peak blant annet som går for å være bra og dyrt vil jeg påstå er dårlige på skibukser, veldig fornøyd med jakkene, men buksene holder rett og slett ikke mål, så må jakte på en ny før sesongen starter for fullt :)

Jeg vil si at de er bra nok. Men det du har under jakka har også noe å si. Kjøp deg et godt sett med microfleece eller ull. Det holder utrolig godt på varmen. Ryggbøyle med magebelte holder også varmen.

Men kjøper du jakker som koster 2000,- ++ så er kvaliteten så si lik. Jeg kjører i en av de "billige" (1200,-) jakkene til stormberg, og jeg har ikke problemer.

Lenke til kommentar

merke er egentlig ikke så viktig, så lenge buska ser litt ordentlig ut og er slitesterk.

fåretrekker veldig tynne bukser som er lette å bevege seg i og ikke føles som om du kjører med hele klesskapet på beina, viss du skjønner. takk for svar ^^

trenger også nye sko til vinteren og det står mellom Lange freestyle 80 og en eller annen nordica sko

spm.1 : hvem ville folket tatt ?

spm.2 hva foretrekker folket, myke sko eller stive ? (flex) ?

takker ^^

Endret av Espen-kun
Lenke til kommentar

Skal ha nye ski til neste sesong, klarer meg så vidt med de gamle Head mojo skiene mine en sesong til :cool:

Men hvilke briller er å anbefale? Skal ha noen gode briller, som ikke dugger, ser fine ut og ikke har oransj/gjensomsiktig "glass". Speilglass vil jeg utelukke pga blir for mørkt når det er overskyet. Men en mellomting. Legger ut 1 stor lilla lapp som budgjett.

Lenke til kommentar
Noen som veit når på våren MegaPark på Oppdal foregår? Nettsiden virker ikke helt oppdatert...

Det er nok en stund til.

Og til han over som lurer på sko så syns jeg myke sko er best, greit å ha litt fleksibilitet når du skal holde balangsen på rails etc. I tillegg så føler jeg at jeg får bedre kontroll når jeg kjører switch - men jeg regner med at dette er en vanesak, som i goofy/regular på brett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...