dysfunctional Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Gidd offtopic i tråden "min", folkens! La oss snakke ski, ikke bans. -.- Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Ja! Noen som har noen spennende (ski-)planer for sommerferien? Jeg skal på Fonna 30. juni til 5. juli. Gleder meg veldig til det. Håper på super-smooth vær og masse stooka folk. Nå om dagen går tiden med til triksing på trampolina. På tide å lære seg noe nytt. Og ellers er det jo bare 7 måneder til skianleggene begynner å åpne igjen Endret 4. mai 2008 av Herr_Klovn Lenke til kommentar
Martinma Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Egentlig ikke så alt for lenge til det åpner igjen xD Lenke til kommentar
ams Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Ja! Noen som har noen spennende (ski-)planer for sommerferien? Jeg skal på Fonna 30. juni til 5. juli. Gleder meg veldig til det. Håper på super-smooth vær og masse stooka folk. Nå om dagen går tiden med til triksing på trampolina. På tide å lære seg noe nytt. Og ellers er det jo bare 7 måneder til skianleggene begynner å åpne igjen Ååå,skal forhåpentligvis bestille plass på camp2 denne uken her,så hvis det blir noe så ses vi kanskje der ?: D Masse stooka folk blir det nok der :>> Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det hadde vært hyggelig Også har vi samme kamera og Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Oh yes, fått fiksa utstyret til vintern nå! Fra å før bare ta mute med liten tweak og safety grab på carving ski har jeg disse målene neste år 360 mute og tailgrab Backflip Frontflip over 25meter! Lenke til kommentar
Jagland Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Skal sette dubble flatspin, kangeroo flip og 3x backflip til neste år! Nææt!! skal greie 540 og mute tenker jeg Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Oh yes, fått fiksa utstyret til vintern nå! Fra å før bare ta mute med liten tweak og safety grab på carving ski har jeg disse målene neste år 360 mute og tailgrab Backflip Frontflip over 25meter! 25m er laaangt! Men ønsker deg lykke til. Selv har jeg ønske om og få mye mer stil over 3'ern min og putte inn en mute og kanskje en tail. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Målet mitt for neste sesong er å sette safety-grab! Lenke til kommentar
Martinma Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Har planer om rodeo 5 og 7.. spinne 900 eller høyere samt corke 5 og 7. Sette noen nye grabs. Har også kanskje lyst til å prøve ut flatspin og misty, men vi får se hva det blir til. Har også lyst til å sette både 270 på og av rails Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Har planer om rodeo 5 og 7.. spinne 900 eller høyere samt corke 5 og 7. Sette noen nye grabs. Har også kanskje lyst til å prøve ut flatspin og misty, men vi får se hva det blir til.Har også lyst til å sette både 270 på og av rails Mr. Hurricaaaaaane Lenke til kommentar
Jagland Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Har planer om rodeo 5 og 7.. spinne 900 eller høyere samt corke 5 og 7. Sette noen nye grabs. Har også kanskje lyst til å prøve ut flatspin og misty, men vi får se hva det blir til.Har også lyst til å sette både 270 på og av rails Litt høye mål for en som bare greier en liten 180 ehh ? Lenke til kommentar
Martinma Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 haha... Det er vel mer du som tar den lille 180en Skal råsatse neste år, fant ut av det på slutten av sesongen :/ Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Rart med det der, det er nå, når man har det litt på avstand at man setter stoore mål :!: Men som ny i gamet, hva er cork 5 f. eks? Og flatspin? Skal ta 360 daffygrab Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Cork er at du legger deg bakpå/vannrett i lufta når du spinner. Simon Dumont er en jævel på der. Flatspinn er vel det ordet sier, man spinner på flata, altså ikke på hopp. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Nei, ein flatspin er eit triks ein gjer i lufta. Omlag som ein ikkje-invertert rodeo. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Flat spin er vell en backflip som er lagt ned på siden (90 grader)...? For og forklare det på den enkleste måten... Cork: Er det ikke cork når du legger deg bakpå noen grader, også d-spin når du ligger helt vanrett? Endret 10. mai 2008 av ondskapen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Flat spin er vell en backflip som er lagt ned på siden (90 grader)...? For og forklare det på den enkleste måten...Nja, både og. I pipe vert det ofte meir ein flat sideflip. Cork: Er det ikke cork når du legger deg bakpå noen grader, også d-spin når du ligger helt vanrett?Nei, det er feil. Forskjellen er at d-spin har to ulike rotasjonar. For d-spin 720: Den byrjer som ein vanleg cork, men etter 360 går ein inn i ein slags «skeiv» backflip. Akkurat denne definisjonen er det mange (eller kanskje dei fleste) som er ueinige med meg om, dei seier då at ein d-spin er ein cork der ein går oppned (invertert). Om nokon lurer på kor eg henta den definsjonen, so var det ein artikkel på den gamle sida til Freeskier, for ein god del år sidan. Eit godt døme på dette er Candide sin d-spin 720 over Chad's i 2000, som er på slutten av denne videoen: http://www.tgrmedia.com/tgrclips/chadsgapclip1.htm Lenke til kommentar
Martinma Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Cork: Man går ut av aksen bakover og spinner rett og slett, du går inn i aksen igjen under et viss punkt, det går som regel automatisk Bio: En framover versjon av corken, altså hodet framover og spinner ut av aksen D-spin: en "Overcorka" versjon av corken, man går lenger bakover slik at hodet ligger nedover i en skrå stilling. Flatspin: Et slags sideliggende tricks. Rodeo er nesten likt, bortsett fra at på rodeo så går du inverta, altså at kroppen går rundt i en flip. På flatspin så er du aldri inverta helt. Vanskelig å forklare men her er et klipp: http://media.newschoolers.com/uploads/memb...441951flats.wmv Det er en flatspin btw. Dette er vel det vi kaller basics Flere folk som kombinerer disse typer tricks og lager såkalte double flips Eksempel er kangaroo flip some r en double flatspin 900 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå