Capiche Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er diskuteres enda om det var meningen å gjøre trikset, det ser jo helt sykt ut! Ja han landet det, så vidt though! Hvis noen noengang klarer å gjøre det der med stil skal jeg prøve dobbel frontflip...! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Pep Fujas jo... Så en gang et klipp hvor han selv komenterte det. Er usikker på hva han sa, men det var hvertfall ikke uttenkt når han satte utfor Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ah, begynner å få veldig fin kontroll på skiene mine nå. Har ikke angret på kjøpet i 2 sekund. Tror nok at Snowboardet kommer til å støve ned. Men; Har dere tips til en som skal starte med litt enkle triks? Hvilke triks kan jeg starte med, og hva bør jeg tenke på? Har hoppet en del nå, men uten å gjøre noe. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Du kan jo begynne med 180 og 360? Bare og starte rotasjonen med overkroppen som kommer beina etter.... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Det er diskuteres enda om det var meningen å gjøre trikset, det ser jo helt sykt ut!Det var ikkje meininga (trur eg iallfall), han mista kontrollen på grunn av kompresjonen i overgangen og prøvde berre å overleve. Her er eit par sitat frå Newschoolers, som visstnok skal vere frå Pep sjølv: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor I think I also performed a miracle, someone was looking out for me. I went into the jump backwards, going for a zero spin. I got caught up on the take off since there was so much compression and was almost flat on my back...kicking my legs, completely out of control. Something hit me all of a sudden...I can land this. So I was spinning to the left kicking like hell, calmed down and rotated the opposite way and landed on my feet. No one could believe what happened, including myself. It was totally miraculous. - pep Quote from Pep: "And your question about the switch 90 to 270... well, if I believed in a devine being, I would say it was the work of god, but i'm not that self centered, so I think it was an act of coincidence. I was flailing considerably and realized I would be dead/paralyzed/broken back/something nasty, if I didn't do something. I just realized at an opertune moment that I could make it out alive and did what it took. I don't know how else to explain it. it was an act of quick problem solving. I hope I can pull something out of my ass like that again. It was probably one of the most exhilarating moments of my life when i landed. I claimed for the first and last time, because it was crazy and I was alive!!! Cheers to the living!!!" (Dette er fullstendig urelatert, men moro likevel: http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=687001139 http://www.newschoolers.com/web/content/vi...72043/cat/top/) Endret 5. mars 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du kan jo begynne med 180 og 360?Bare og starte rotasjonen med overkroppen som kommer beina etter.... Skal prøve meg på voss til helgen Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Du kan jo begynne med 180 og 360?Bare og starte rotasjonen med overkroppen som kommer beina etter.... Kanskje dumt spørsmål, men har du/dere noen tips til hvordan man kan tørr-trene på dette? Når jeg står hjemme i stua og hopper rundt så klarer jeg å vri overkroppen først, men i bakken ender jeg alltid opp med å vri beina først og da detter jeg jo alltid ned på 180 jeg klarer ikke kommer videre rundt. Er det noen god måte å trene på dette uten ski på beina? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Rekkverket fra verandaen? Fortauskanten? Trikset er bare og fortsette og se rundt skulderen... Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Noen som kan hjelpe meg litt her Sist jeg var på kongsberg, klarte jeg ett triks Kjørte baklengs, og så på ett lite hopp, tokk jeg 180, hva kalles dette? Takkar og bukkar :] Espen - Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Noen som kan hjelpe meg litt her Sist jeg var på kongsberg, klarte jeg ett triks Kjørte baklengs, og så på ett lite hopp, tokk jeg 180, hva kalles dette? Takkar og bukkar :] Espen - Switch 180? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Alt du gjør baklengs kalles Switch. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Hvis du kjørte baklengs inn på et hopp og vred deg 180 grader og landet rett frem kalles det switch 180. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Blir switch 180 som de andre her har sagt ja. Da har jeg kjøpt meg et par Völkl Bridge, gleder meg til og teste dem i påsken Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Takker ;D Det merklige er att jeg ikke klarer omvendt Liksom å kjøre vanlig å spine 180, og lande baklenks, men får det nok snart til ;] Lenke til kommentar
ams Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 : D Nå er det snowstock tid igjen, er det noen folk som skal til/på snowstock til helgen å være med på en av konkene, eller bare ut å kose seg med ski på beina ? : D det er i Kongsberg skisenter. www.snowstock.no Lenke til kommentar
haffi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ah, begynner å få veldig fin kontroll på skiene mine nå. Har ikke angret på kjøpet i 2 sekund. Tror nok at Snowboardet kommer til å støve ned. Men; Har dere tips til en som skal starte med litt enkle triks? Hvilke triks kan jeg starte med, og hva bør jeg tenke på? Har hoppet en del nå, men uten å gjøre noe. Takker for alle svar. Grabs... tar truckdriv men ikke 360 xD ser teit ut uten spin på doh:) Lenke til kommentar
haffi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du kan jo begynne med 180 og 360?Bare og starte rotasjonen med overkroppen som kommer beina etter.... Kanskje dumt spørsmål, men har du/dere noen tips til hvordan man kan tørr-trene på dette? Når jeg står hjemme i stua og hopper rundt så klarer jeg å vri overkroppen først, men i bakken ender jeg alltid opp med å vri beina først og da detter jeg jo alltid ned på 180 jeg klarer ikke kommer videre rundt. Er det noen god måte å trene på dette uten ski på beina? Bare hopp 180 hele tiden startet med det så kommer 360 tar det automatisk på flat og når det er trap 540:D bare å hoppe rund hvertfall;) Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 180 sitter som støpt både på hopp og på flata. Switch 180 derimot har jeg ikke sjangs til å klare, muligens fordi jeg kjører på racing støvler, jeg klarer ikke å ta sats når jeg kjører baklengs, makter ikke å løfte beina - null sjangs. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Øvelse gjør mester! Start på små kuler og jobb deg oppover Lenke til kommentar
haffi Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 flata. det er vel letteste trikset man kan lære seg? dette var ikke ment frekt btw det var et saklig spørsmål. btw jeg klarer det, bare hinter de som spør ette r hjelp, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå