Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å gjøre det enkelt:

 

Kortere ski:

-Raskere spinn

-Bedre å manøvre (skogsløyper osv.)

-Lettere ski

-Bedre for nybegynnere i park.

Lengre ski:

-Mer stabile i høyere fart

-Mer stabile i luften

-Litt mykere landinger

-Bra i powpow/BC

 

(Si gjerne i fra hvis jeg har skrevet noe feil :p )

 

Dette er jo selvsagt opp til hva en selv liker. Jeg er selv 176 cm og kjører ski på 181 cm, noe som fungerer utmerket etter at jeg har blitt vandt med det. Men ettersom at du skal starte med ski vil jeg anbefale skiene som er noe kortere enn deg, men da må du være klar over at det blir vanskelig i pudder.

 

Lykke til!

 

Forresten! Er det noen som driver med InLine skating her? Har hørt at det hjelper på å bli bedre i ski mtp. balanse osv.?

Endret av Bakoversveis
Lenke til kommentar
Kortere ski:[..]

-Rett og slett bedre i park

Lengre ski:

-Mer stabile i luften

-Litt mykere landinger

-Bedre balanse på rails

Er det ein liten logisk brist her? Kortare ski er betre i parken, men lengre ski er meir stabile i lufta, gjer landingar betre, og gjev ein betre balanse på rails ... Ville kanskje fjerna det punktet om at kortare ski er betre i park, spesielt då du har punktet om at dei er lettare å spinne med.
Lenke til kommentar
Jeg betalte 3000 for mine Fujative inkl noen head bindinger på G-sport.

 

Jeg har riktig nok byttet dem i et par Head ski nå ettersom jeg fikk feillengde på mine fujative og de ikke hadde riktig lengde, men prisen var uansett god.

 

Hva er en aktuell pris på K2 Fujative nesten ubrukte som opprinnelig kostet 3500 + slalomstøvler 1400 kr?

 

Nesten ikke brukt= brukt to ganger i Åre, noen ganger på hytta.

Lenke til kommentar
Kortere ski:[..]

-Rett og slett bedre i park

Lengre ski:

-Mer stabile i luften

-Litt mykere landinger

-Bedre balanse på rails

Er det ein liten logisk brist her? Kortare ski er betre i parken, men lengre ski er meir stabile i lufta, gjer landingar betre, og gjev ein betre balanse på rails ... Ville kanskje fjerna det punktet om at kortare ski er betre i park, spesielt då du har punktet om at dei er lettare å spinne med.

 

At lengre ski er bedre i luften og i landinger må ikke bety at de kun er gode i park. Jeg henviste til backcountry hopp og klipper, hvor det trengs ski som er stabile.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror jeg misforstod deg også. Det at kortere ski er rett og slett bedre i park er subjektivt, altså er det hva jeg mener. Du har helt rett i at PE 169 cm ikke er bedre enn PE 179 cm bare fordi de er kortere, det kommer for det første an på hvordan kjøreren vil ha skiene og for det andre hvilket nivå kjøreren er på. Beklager hvis jeg formulerte meg uklart ;)

 

EDIT: Jøss, masse slurving der ja :no:

Endret av Bakoversveis
Lenke til kommentar
Det at kortere ski er rett og slett bedre i park er subjektivt, altså er det hva jeg mener.
Det er sant, men du skreiv det meir som ein «fasit».
Du har helt rett i at PE 169 cm er bedre enn PE 179 cm, det kommer for det første an på hvordan kjøreren vil ha skiene og for det andre hvilket nivå kjøreren er på.
Eg sa ikkje at 169 vil vere betre enn 179, det har som du seier med kva køyraren vil ha.
Lenke til kommentar

Etter 6 år ekslusivt på Snowboard, leide jeg et par vanlige slalomski bakken i går. Dette var en dårlig opplvelse for min del. Føltes utrygt og lite stabilt.

 

Det jeg da lurer på er: Er K2 Public Enemy (skiene jeg her reservert og skal se på førstkommende lørdag) et par ski som krever at man har kjørt en del ski tidligere? Jeg vil hoppe, trikse og kjøre løssnø.

 

Er det en dum idè å hoppe på et par slike K2-ski uten å ha kjørt mye vanlige slalåmski tidligere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...