Ondskapen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Var på fonna sist sommer ferie, og du har all grund til og glede deg Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det er ikke alltid bra der. Nesten hver gang jeg har vært der har det regnet....Det suger :/ Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Skal til Fonna eller Stryn i år jeg også... Gleder meg. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hele testen kan leses her:http://www.ultrasport.no/ultrasport/tester/arkiv/test_parks/ haha, morro å se at skia mine (4frnt TNK) som jeg kjøpte for rett under 2000 fikk relativt høy score, og er priset til 4.900 i testen. gleder meg til å prøve dem i hemsedal neste helg. Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hei igjen! Jeg er litt nysgjerrig på hva folket anbefaler nybegynner på TwinTip når det gjelder montering av bindinger, og hva dere selv gjorde. Da jeg kjøpte mine ski for ikke så lenge siden virket alt så greit, og butikken monterte bindingene. Men senere ble jeg oppmerksom på å ha midtstilte bindinger til TwinTip. XXL spurte ikke noe om hvordan jeg ville ha bindingene, og når jeg så på dem og målte avstanden fra bak- og forenden på støvelen fant jeg ut at mine ikke er midtmontert. Jeg snakket med en i klassen (blir første TwinTip sesong der og) som tydeligvis hadde kjøpt nesten samme pakke som meg (samme butikk), men fått spørsmål hvor han ville ha bindingene, og valgt midtmontert. Det jeg vil vite er om dette er noe jeg bør endre på. Har lest at å skifte på bindinger én gang går greit, men kanskje det er like greit å la dem være litt bak, da jeg ikke er pro i parken, og vil gjerne kjøre litt "vanlig" slalom i tillegg, i alle fall i starten, så får jeg se hvordan det går med parken. Kan legge ved to bilder tatt fra mobilen i full fart: Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Hei. Jeg kjøpte for et måned siden et par Ninthward Tosh Peters Pro som heller ikke var midtstilt. Og jeg må si det var et helvete å gjøre noe med det. Først; broren min hadde lånt bort dynastar-malen slik at vi måtte dra å hente den. Så, skru opp bindinger, borre nye hull, tette igjen gamle hull med araldite(viktig! vann i kjernen må du ikke få!), skru på bindingene, ja, tok en halv dag ca. å gjøre det på to par ski. Hvis du ikke har tenkt til å kjøre for mye i parken, anbefaler jeg deg at du lar det være. Skiene er ikke så veldig langt fra midtstilt. Hvis du uansett bestemmer deg for å midtstille dem kan du dra ned til en sportsbutikk å spørre om de kan gjøre det for deg for en ublu pris . Endret 15. januar 2008 av Centuss Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Sportslageret tar 200 spenn for å sette på bindinger, vet ikke om de tar mer for å flytte, men mye kan det isåfall ikke være. Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Å flytte bindinger er ikke noe stress. Så lenge man har riktig mal går alt greit. Dra i en liten sportsbutikk og gjør det. Grunnen? Der har de ofte tid til å gjøre det med en gang. Noen gjør det t.o.m gratis. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Om du har kjøpt skiene der pleier de å gjøre det gratis. Om du har bindingene lenger bak vil du kunne lene deg mer over skiene og få et bedre trykk frem på skiene, og de vil derfor svinge mer. Nå vet jeg hvor "avansert" du kjører, men tror ikke det gjelder twin tip ski i stor grad, da de ikke er lagd for slik kjøring uansett. Jeg ville derfor flyttet bindingene midt på. Selv har jeg ikke twintip, men slalomski, storslalomski og diverse annet (tidligere aktiv alpinist). Så kan hende noen med mere peiling innenfor akkurat twin tip har noe å si. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Tidliger alpinist jeg og (alle grener )... Hvis du skal kjøre 50-50 mellom triksing og vanlig, tror jeg der bindingene står nå er passe. Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Takk for respons, alle sammen. Jeg er veldig usikker, men jeg tror det blir best å kjøre litt først, så får jeg se hvordan det føles. Det burde gå greit å flytte bindingene litt senere? Er vel det at jeg for øyeblikket vil kjøre mer utenfor park, men skal selvfølgelig prøve mer hopp og triks. Men altså, det kommer vel ikke noe ulemper ved å flytte de? Tenker på om det ikke blir gjort bra nok, og fører til skade, eller om det går utover utseenet på skiene. På kviteringen fra XXL står det at monteringen kostet 100kr, så om jeg skal flytte, blir det ikke jeg som gjør jobben. Endret 15. januar 2008 av Tobye Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Har ikke noe og si når du flytter bindingen. Hvis det ikke blir tettet bra nok kan du ha så uflaks at trekjernen i skiene dine råtner og at skia knekker. Men hvis du går i en seriøs skiforetning, burde de kunne det. Kjører selv med bindingen bakoverstilt, og har egentlig lyst på midt stilte bindinger, sånn at jeg får en lengere bakski, jeg kan leke meg med. Men siden kjøre egenskapene blir dårligere dropper jeg det, da det ikke er noe problem... Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Noen som kan si meg om lange freestyle eler lange fluid100 er gode støvler? skal stå en god del i park men også litt løssnø osv. Lenke til kommentar
ams Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Heheey, noen som skal til hafjell denne helgen ? : D Sprite konk der da, så noen som joiner ? : ] kjører med en brun whiteout bukse,svart jakke med litt grått og blått på,hvit hjelm, så blir ikke så vanskelig å kjenne jeg igjen tror jeg ? ehaeh : D Lenke til kommentar
Jagland Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Skal opp til hemsedal jeg hørt at det er gode forhold der så jeg gleder meg til å prøve ut de nye skia mine(Public enemy) Thihi Lenke til kommentar
wampster Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) skal opp til hemsedal neste helg jeg.. det er kjempeforhold der. det kan jeg gå god for. edit: meeen, noen som kan si meg om "lange freestyle" eller "lange fluid100" er bra jibbe støvler? Endret 17. januar 2008 av wampster Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Noen som har sett parten til Simon Dumot i filmen "Rough Cut"? I så fall, hva er navnet på det ville trikset han gjør omtrent midt i, før han setter dobbel frontflip? Først tar han en frontflip, vrir seg i en 180, før han tar en switch bakcflip. Alt i et og same hopp, syke mann. Endret 17. januar 2008 av Nilsen Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hørtes ut som et spennende tricks og se på... Vet han har satt en dubbel front flip med en 360 etter den første Noe som også er spennende og beskue Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Front til front 3 etter ca 1:10: http://community.freeskier.com/videos/video.php?video_id=425 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå