Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, mer enn nok det.

Skiene mine har 113 / 79 /105 på 180cm, passe til bakkebruk.

Men rart å tenke på at det var de første twintipskiene rossignol lagde (egentlig andre, men lik geometri som 'twinboard'-skia, bare annen grafikk og litt lettere).

Funker bra i pudder, men en smule korte. :p

Lenke til kommentar

Hei! til deg som skulle/har kjøpt støvler.

jeg vill ikke annbefale stive støvler til å jibbe med...

har selv dobberman wc med 150 i fleks og knyting i innerstøvlen.

de er geniale og kjøre med men til å hoppe med duger de ikke.

for å si det sånn de tar knekken på leggene dine. :cry:

men hvis du er usikker med støvel valget ditt så kan du dra til de som fører racing støvler i nærmiljøet. (de har gjerne alle støvler og veit hva de driver med)

så lykke til!!

hva er det beste trikset dere tar på ski?

Lenke til kommentar

ikke kjøp freeride om dere skal bare kjøre park! Da kommer legghinnebetennelse krypende fort, det skal jeg love deg. kjørte med freeride sko for et par år siden, av merket lange å jeg måtte bytte sko etter 1 månde med parkkjøring for leggene min ble helt ødelagt. Så skal du kjøre park er det dumt å kjøpe freeride sko. Rossignol softboots skal visst være bra, fjorårets salomon 1080 var håpløs, men årets har kommet seg betraktelig og har ikke hatt problemer med leggene i år. I fjor fikk jeg vondt et par ganger å måtte stå over et uker. Ski som er beregnet for jibbing er generelt håpløse i bakken, Hadde med 2 par til st.anton denne uka, et par teneighty foil med helt midtstilte bindinger som jeg bruker til jibbing å et par teneighty gun til freeride. De med midtsilte var ganske jævlige å kjøre til vanlig siden de slenger med tuppene konstant å er ustabile sånn sett. Så jeg vil si att det lønner seg å ha gjennomført park utstyr å gjennomført freeride/bakke utstyr. Men det er jo ikke noe problem å ha noe midt i mellom, men driver en stort vil en få plager som legghinnebetennelse av parkkjøring, og vonde heler og litt ustabile ski i freeride hvis en drar på litt. Det er en grunn til att uststyret er såpass forskjellig som det er.

Railing ødelagger jo stålkanter og ski ganske brukbart, men det er vel i grunnen ikke noe problem i en park siden de brukes minimalt.

Endret av Bushnell
Lenke til kommentar
skeikampen var konge i dag også, men det ble fort oppkjørt de fleste steder, var völk ski demo der og, så jeg prøvde gotama og sumo, sumo var faenmeg konge pudder ski :D fløyt som faen!
Völkl var i Myrkdalen i dag (ca. ein halv times køyring frå Voss), so eg fekk anledning til å prøve Sumo eg òg. Vart overraska over kor lette dei var. Med den storleiken hadde eg venta veldig tunge ski, men dei kjendes nesten lettare enn Public Enemyane mine...
Lenke til kommentar

Kune ikke sagt det bedre Bushnell!

freeride støvler er for å kjøre med ikke til å hoppe med.

så hvis man liker å gjøre begge deler bør man ha to par!

samme med ski også (hvis man tar godt tar på dem, for parken sliter på skiene)

er for bc og et for park. men det koster. å jeg vet at ready alpinklubb holder bruktmesse i rady hallen vær høst hvor man finner masse tilbud på nytt og brukt utstyr. :thumbup:

Endret av Bjørgan
Lenke til kommentar

Ikke enig.

Freeridestøvler er til å hoppe og kjøre med, og det finnes ski som funker knall i park og pudder med riktig monterte bindinger (Teneighty Foil feks.).

Å ha to par støvler er bare tåpelig imo, et par støvler blir bare bedre og bedre jo mer man bruker de. Og man venner seg godt til et par støvler (jeg ihvertfall). Har selv ikke hatt noe problem med å bruke Pro Model SC-støvler til park i over ett år nå, og det er temmelig mye parkkjøring...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...