Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skifilm.no forumet er jo nesten litt flaut. Bare spam, og små drittunger som har signaturer + avatars som er 1280 x 1024 liksom. :ermm:

 

RED: Mener ikke at alle som er der er sånn, men det er en del dessverre. :hm:

8357687[/snapback]

 

Ja det var bra du ikke mente det :- ) men som du sa mye spam og slikt.

 

Scratch Fs wrs er jo er bra ski syns jeg, har ikke prøvd noen andre ski så jeg kan ikke si no åssen de iforhold til andre.

 

Scratch FS wrs 06/07: Myk og lett ski, funker greit til off-piste kjøring, er mykere og lettere enn 05-06 sessongen sin.

jeg vet om hva mer jeg skal skrive om den, en ting til er at det er ganske gode svinge egenskaper på den til å være en twintp ski :- D

8358065[/snapback]

 

 

Sier bare Armada jeg <3 :) Kjører på Ar5 selv. Beste skien sålangt. Ufattelig behagelig å kjøre på.

Lenke til kommentar
Ok, utifra det jeg har lest så er Dynastar Trouble Maker og K2 Fujative best egnet til park/pipe/rail type kjøring? Vil helst ha en som er litt god off-pist også. Rett og slett en god allarounder. :)

 

Ser mange snakker godt om foil skoa, skal dra i butikken og få teste de ut. Hvor mye flex er egentlig "optimalt"..? :wee:

8357157[/snapback]

 

Jeg veit ikke heilt, men hvis du har planer om å kjøre pudder og kan du kanskje ta en titt på Scratch sin wrf BC ski, det er en ganske brei ski, men med bra popp i..

 

Å annbefale allaround ski er egentlig litt vanskelig :p Av sko ville jeg valgt jeg trolig gått for en "jibbesko" da desse er mykere, og ikke vil gi deg like vondt i leggen hvis du kjører mye på ski... Av jibbeskoa tror jeg Salomon sin Spk støvel er den som du holder ut med lengst...

Lenke til kommentar

NorthGarden. Vet desverre ikke om noen sider som selger Armada.

 

 

Av sko er jibbe-støvler greit. Det er ikke særlig stiv flex på de, så det vil lett bli ustødig å kjøre fort med hvis du skjønner.

 

Jeg kjører Salomon Xwave 8, og syns de funker ganske greit. De er myke nok til å kjøre en hel dag, og stive nok til å kunne dra på litt nedover.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen gode twintip ski?

 

Skal brukes til hopping, pipe, og litt frikjøring. De skia jeg kjører på nå er noen Atomic Carving ski som jeg har vert veldig fornøyd med pga de er så stødige i mye fart selvom de er myke nok til park kjøring.

 

Dro 360 på de og herpa kneet i påska :S

 

Edit: Skia jeg har nå er 160cm, og jeg vil ha ski som er mellom 155 og 160 evt 165. Jeg er 177cm høy. Så hva bør jeg egentlig ha? Jeg er vandt med 160 og da er vel det egentlig det beste. Iogmed det er twitip jeg skal ha antar jeg det vil være mest likt å kjøre på 165ski pga baktuppen tar 5 cm.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Høyden din er litt lavere enn min. Anbefaler deg ikke kortere ski enn 175.

8383942[/snapback]

Hvorfor så lange ski? Jeg har alltid kjørt på litt korte ski og er vandt med det, og jeg ville tro at det man er vandt med er bra. En kamerat av meg har 155 ski og er like høy som meg, men noe lettere. Han er fornøyd med det. Så jeg vet ikke helt.

 

Er det no spesiell grunn til at skia skal være så lange? Selv ville jeg tro at litt kortere ski er bedre til park, men det er vel utafor løypa jeg trenger lengre. Tenker jeg tester skia til fattern som er 176, så etter det finner jeg ut om det er grei lengde.

 

Jeg vil ikke ha lengre ski enn jeg får plass til i bagasjerommet på bilen min. Neste vinter har jeg lappen og får da litt bedre plass. Uansett er det bare å legge ned ett sete så blir det plass til mye lengre ski, så det blir ikke no prob.

Lenke til kommentar

Lange ski er digg. Kjørte før på 165 og var storfornøyd med det. Tenkte jeg skulle teste noe og kjøpte meg et par på 182. Kommer aldri til å kjøpe meg kortere enn 180 hvertfall. Det er stabilt, godt. Litt tungt i starten, men etter hvert spinner du like fort med de lange(hvis det er det du tenker på). På litt større hopp er det et must litt lengde på skia, hvertfall for baklengslandinger.

Lenke til kommentar

Ja men etter å ha lest dette blir det nok ski mellom 170 og 180 på meg. Mest sansynlig mellom 175 og 180, men får jeg et bra tilbud på f.eks 171 blir det det.

 

Noen som har noe forslag til gode ski jeg bør kjøpe. Jeg har kjørt mye ski, men ikke sånn kjempemye hopping, men det skal bli mere neste sesong når kneet mitt sikkert er bra igjen.

 

Har dratt 360 en gang og landa fint utenom at jeg fikk vridd kneet og kan ikke gå no serlig enda. 180 har jeg dratt mye av på de skia jeg har nå, litt skummelt hvis ikke det er preppa. Lett å gå på ryggen pga veldig lite opp bak. Bare akkurat nok til preppa bakke.

Lenke til kommentar

Nå er jeg hjemme igjen fra megapark. Det var jævlig bra, så og si perfekte hopp med gode landinger å slush føre. Været var veldig varmt så det begynnte å bli litt lite snø på slutten, men det var ikke noe problem akkurat. Ble dratt mye fete triks på bigjump session, blant annet kangaroo og en slags dobbel lincoln. En fra voss som dro dobbel lincoln tror jeg, jæææævlig rå å se på hvertfall. Gleder meg til neste år allerede :D

Lenke til kommentar

SKal man kjøre noen gode allroundski, ta en kikk på Dynastar Troublemaker, funker sinnsykt bra, men ikke glem bindingene! de har mye å si, ikke kjøp billige møkkbindinger, og skoa må være litt myke for å ta imot noe av støtet når du lander...

 

Kjører selv på:

- Dynastar Troublemaker

- Look PX 12

- Technica sko (husker ikke heilt hva de heter :hmm: )

 

 

 

Men skulle gjerne hatt meg noen skikkelige pudderplanker, frsiter med ett par ZAG ski, de er knall breie, 15 cm faktisk :D

 

hadde vært no, men de koster deretter også!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...