Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har så lyst til å prøve 180 i bakke, men jeg tør aldri.

Har tatt 180 lett flere ganger på 'selvlagde' hopp, men det virker så mye vanskeligere i bakke ...

8295274[/snapback]

 

 

I bakken? dvs på hopp som er lagd?

 

 

Bare og ta til seg mot, en lur ting når du er i parken er å ikke stå lenge foran hoppet og se og vurdere... Da blir det bare skumlere, bare fyr på...

 

Men tips til 180... Det er lettere å lande hvis du venter litt mer å rotere, slik at du lettere får se landingen.. Det er selvfølgelig en mellomting med å vente helt til sekundet før du lander og i det du går ut fra hoppet...

Men hvis du kjører brei beinstilling, midstilt tyngdepunkt, hopper rotere sakte og før du lander drar du til den siste biten bør dette gå som smurt..

Lenke til kommentar

Tilbake fra en uke på Filefjell :D

 

Tok 2-3 dager å få full kontroll på skiene. Ganske enkel overgang fra snowblades til 180cm synes jeg... Etter 2 år med snowblades hadde jeg glemt hva carving var :p

 

Den nye skiheisen, "Tørisheisen", var utrolig gøy. Utenfor løypen var det svære naturlige hopp i løssnøen, 10m minst, og snøen var helt urørt til jeg kom :D

 

Og til sist: Finnes det en måte å ikke få den syyyke skillen man får fra skibrillene? Faktor 100 solkrem? :p

Lenke til kommentar
Tilbake fra en uke på Filefjell :D

 

Tok 2-3 dager å få full kontroll på skiene. Ganske enkel overgang fra snowblades til 180cm synes jeg... Etter 2 år med snowblades hadde jeg glemt hva carving var :p

 

Den nye skiheisen, "Tørisheisen", var utrolig gøy. Utenfor løypen var det svære naturlige hopp i løssnøen, 10m minst, og snøen var helt urørt til jeg kom :D

 

Og til sist: Finnes det en måte å ikke få den syyyke skillen man får fra skibrillene? Faktor 100 solkrem? :p

8336945[/snapback]

 

Var en del likt på Voss igår og. Snødde fra vi kom opp til vi gikk. Sikkert 30-40 cm. Toppen av slettafjellet var det null sikt tho, men SYK løssnø kjøring til slutt.

Lenke til kommentar

Jeg var på hytta i påsken og hoppa og hadde det morro. Lærte meg å få 180'n til å gå bra. Dro den strøkent hver gang. Så fikk jeg sugen på å klare 360, så prøvde jeg et par ganger. Første gangen blei det sidelengs. Så midt i mellom sidelengs og helt rundt.

 

Siste gangen så tok jeg mere sats, mere spinn og fikk mere høyde, litt mere rotasjon og landa perfekt retning på 360'n, men jeg landa på strakt bein i rotasjon for det var litt ukontrollert og konsa kun på å klare å lande rett vei. Så når jeg landa da fikk jeg dritt vondt i kneet og hoppa rundt og brølte i et halvt minutt elns, og la meg ned på bakken. Så blei det litt bedre. Fikk kerra meg ned til hytta. ca 100m på nedsida av bakken jeg laga hopp i. Så inn og av med støvla. Så blei kneet mer og mer hovent, og har ikke kunnet gått på det beinet siden.

Skal til legen i morra tenker jeg, så får jeg sett om jeg har ødelagt noe.

Enten så mosa jeg noe pga hard landing, eller så var det rotasjonen som gjorde jobben. :thumbdown: Jeg får se i morra hva legen sier for noe.

 

Hoppet hadde en del sprett og var nok 2 meter oppe i lufta for så å lande på flata. Var jo kanskje litt min egen skyld også siden jeg ikke hadde landing i nedoverbakke, men sånn kan det gå.

 

Tipper jeg slenger opp no bilder i morra av meg og kameraten min som var der. Må bare spørre om det er greit jeg legger dem ut :p

 

Noen som vett om noen sykte fete snowboard parker i østerrike? Var i ischgl i vinterferien, mn det var ikkje så mye snowboard stuff der..

8342031[/snapback]

Ischgl er ikke akkurat snowboardernes drømmeplass. Jeg var der for noen år siden, og husker at det var dårlig med park og morro der.

Lenke til kommentar

Salomon Foil skoene er jeg kjempefornøyde med. Foil skien er også veldig god og myk, syntes den har en fin popp også. Vet ikke hvor stabil den er i landinger, da indingene på skiene jeg testet var stilt på 50kilo og jeg veier 75 så jeg tørte ikke teste den på noen store hopp (dvs. det jeg prøvde det på hadde en flate på 5 m)

 

Så har du jo Dynastar Trubbel Maker og K2 Fujative som også er gode ski.

Endret av ondskapen
Lenke til kommentar

Ok, utifra det jeg har lest så er Dynastar Trouble Maker og K2 Fujative best egnet til park/pipe/rail type kjøring? Vil helst ha en som er litt god off-pist også. Rett og slett en god allarounder. :)

 

Ser mange snakker godt om foil skoa, skal dra i butikken og få teste de ut. Hvor mye flex er egentlig "optimalt"..? :wee:

Lenke til kommentar
Skifilm.no forumet er jo nesten litt flaut. Bare spam, og små drittunger som har signaturer + avatars som er 1280 x 1024 liksom. :ermm:

 

RED: Mener ikke at alle som er der er sånn, men det er en del dessverre. :hm:

8357687[/snapback]

 

Ja det var bra du ikke mente det :- ) men som du sa mye spam og slikt.

 

Scratch Fs wrs er jo er bra ski syns jeg, har ikke prøvd noen andre ski så jeg kan ikke si no åssen de iforhold til andre.

 

Scratch FS wrs 06/07: Myk og lett ski, funker greit til off-piste kjøring, er mykere og lettere enn 05-06 sessongen sin.

jeg vet om hva mer jeg skal skrive om den, en ting til er at det er ganske gode svinge egenskaper på den til å være en twintp ski :- D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...