Bimmelom Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg er 1.85 høy ca, og har 1.76 lange ski. Funker fett det Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Noen som vet hvordan det er i varingskollen nå? Lurer på om jeg kanskje skal ta meg en tur Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvorfor varierer egentlig anbefalt skilengde med høyden? Blir det lettere å svinge jo høyere du er? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Tja. Det blir både mer stabilt, og mer fart. Du kan tenke deg. Hvis Aksel Lund Svindal og Bode Miller og de skulle kjørt utfor på snowblades. GG! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Men gjelder ikke det samme for korte personer? At det blir mer stabilt (og dermed mer fart)? Lenke til kommentar
gommle Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Hmm... Etter gjentatt masing får jeg samme svar: "De er altfor dyre". (disse Finnes det en litt billigere pakke? Hadde vært perfekt hvis det var en butikk i Bergen som hadde dem. Hvis det ikke er noen bra alternativer, får jeg bare mase litt ekstra (15år, altså har foresatte fremdeles kontroll over pengene mine ) Edit: Dynastar Nothing But Trouble, er de bra, eller er det slik at de 1000 ekstra for Fujative er mye bedre? Endret 20. mars 2007 av gommle Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ikke noe erfaring med DNBT skiene. Men, 3999 for et par ski MED gode bindinger er ikke dyrt. Men, så er det ikke jeg som styrer økonomien din heller Men, for å sammenligne litt. Så kan du få på Platou i Bergen et par Armada ARV mener jeg, for 2700, + et par bindinger til en billig penge. Du trenger ikke det sykeste av det sykeste hvis du ikke har stått så mye før. Du ville ha noe i Bergen sa du. Stikk til Platou og sjekk der. De har SYKE tilbud atm. De kan hjelpe deg å sette sammen en pakke, til en fornuftig pris. Jeg, kjøpte Armada AR5, Look PX12 jib og Salomon X wave 8 for en samlet sum på 9900. Hadde jeg kjøpt det èn og èn, ville det kommet på vel 12.000. Så, stikk til Platou, snakk med en av selgerne der, og de kan hjelpe deg LANGT på vei med et par gode ski til en fornuftig penge. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Som du sier så trenger han ikke PX12 Jib, blir overkill hvis du ikke er sykt god... Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Årets muligens siste jibbetur i morgen med skolen. Blir bra håper jeg med fint vær og greier. Sol og fint vær og dagen blir perfekt. Lenke til kommentar
gommle Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Jeg ble henvist til Sport-Conrad av en. Er det sykt billig eller sykt billig? Fujative med Px12 = 309 € altså 2 517.56978 NOK. Nesten samme tingen på Oslo sportslager koster 3999. (Oslo sportslager) Lurer på om jeg bare skal bestille der i fra :O (Søkte på forumet, men fant ingen erfaringer) Endret 20. mars 2007 av gommle Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har du beregnet 25% moms med i prisen? Lenke til kommentar
gommle Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Med 25% moms ble prisen 3145kr, uten frakt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Er det verdt å miste alt av forbrukerrettigheter for 500 kroner? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Men du tjener mer på å finne de rette modellene, som armada osv, fra sportconrad... Men skistore.se har noen syke tillbud på ski om dagen, jeg bet 250 spenn i porto til norge for mine ... Veldi hjelpsom butikk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Bor du nært svenskegrensa kan du også bestille til poste restante på et svensk postkontor, eller til en svensk adresse hvis du kjenner noen svensker. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Hvorfor [i all verden] heter det jibbing? Hvorfor kan det ikke bare hete skiing? Stikkord, Snowboarding [no offense] Endret 23. mars 2007 av Ashol Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvorfor ikke la det å stå på snowboard hete snoawboarding, og la det å stå på ski hete jibbing? Det finnes utallige grener innenfor slalåmski, mange flere enn innenfor snowboard. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ok, men spørsmålet står fremdeles, er det noen spesiell grunn for at det heter jibbing? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Folk begynte å bruke det, rett og slett. Grunnen til at folk begynte å kalle det jibbing vet jeg ikke, men grunnen til at det i dag kalles det er at veldig mange etter hvert begynte å bruke uttrykket "jibbing" om freestyle new school skikjøring. Endret 21. mars 2007 av Herr Brun Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Vet ikke hvorfor det heter jibbing, men det er ganske mange andre uttrykk innenfor ski, så er jo bra å ha de adskilt på den måten. Slalåm - korte ski, liten sving-radius, enkel-porter med ledd. Storslalom Super-g Utfor, de 3 er veldig like, i hovedsak bare lenger ski med større sving-radius. Pudderkjøring. Off-pist osv. Synes det er lettere jeg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå