Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørte hele vinterferien i tryvann og varing utrolig fine forhold i alle fall :). Railinga kom skikkelig på plass, og et par enkle grabs.

Eneste som jeg må få inn nå er å kjøre fort nok til å få hoppa skikkelig baklengs og lande baklengs, når man ikke har stått på en god stund pga. skader føler jeg at jeg må trene dette opp igjen.

Lenke til kommentar
Sto på begge sider. På geilosiden har de halfpipe, på Geilolia, som det heter nå (men kaller det Vestlia for det :p ), hadde de ikke like mye løs-snø i helga. (Jeg kjørte i skogen i dypsnø/utenfor løypene).

8059944[/snapback]

Så du var der på lørdag og søndag?

Hoppet mest jeg.. :D

Lenke til kommentar

Hei! :D

Jeg har nettopp kjøpt meg nye K2 Public Enemy ski i Oslo med Rossignol Scratch binding, og dalbello støvler, og er nå klar til å begynne å jibbe. Jeg har bare stått 2 eller 3 ganger i bakken fra før med carving ski, og så har jeg lagd et hopp seld her hjemme som jeg har øvd meg på å hoppe litt på. Jeg har prøvd på 180 en gang, men jeg klarte bare 100 grader ca. Det går sikkert bedre neste gang.

Men er det noen som har erfaringer med skiene? Har bindingene midtstillt tror jeg eller 2 cm bak, og skiene rekker meg til nesa. Er dette bra ski å begynne å stå med? :hmm:

Lenke til kommentar

Fikk meg nye ski for et par uker siden, så fikk jeg halsbetennelse dagen etter :p Kom meg i bakken igjen på fredag og lørdag, og har tenkt til å stå i hele dag. Bor 200 meter unna bakken her i Narvik. Ikke noe særlig til parkkjøring, men fantastiske offpistemuligheter.

Kjøpte forøvrig fjorårets Rossignol Sprayer BC. Ikke det helt store mao., men hadde ikke råd til mer. Er knallfornøyd til nå, men har ikke dratt de helt store triksene. Ble mest løssnøkjøring på meg. I dag skal jeg i bakken med søskenbarnet mitt, som er passe vill av seg, så da blir det nok litt mer parkkjøring, i den grad man kan kalle det en park her i bakken :p

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Så typisk min flaks å ikke ha trent nok til sesongstart, så har blitt slapp i beina.. noe som for min del ebtyr mye pauser med tøy og strekk.

Så nå blirspensthopp og jogging for alle penga... så får vi håpe beina blir like sterke som de var, før sesongen er over.

Heldigvis fører ikke dette til no problem med hopp og rails..

Lenke til kommentar

Bah. Har stått på vanlige alpinski i utallige år, og er kjempestabil og har full kontroll, men jeg tror jeg har en psykisk sperre i hodet som hindrer meg i å prøve ting. Er ikke så redd for å falle heller, jeg bare får ikke til å prøve å spinne/grabbe. =/

Lenke til kommentar

Vel, kan vel si det sånn at jeg er en liten pyse selv.

Eneste som funker er å si til deg selv at du skal gjøre det, om du tryner finner du fort ut "Hei, faen. Det var jo ikke så vondt" og du prøver igjen. Funker i alle fall for meg.

Om ikke dette funker få noen bekjente til å vise deg trikset/og eller hjelpe og støtte deg.

Lenke til kommentar

man kan jo bruke adidas sitt "slagord" eller hva jeg skal kalle det, Impossible Is Nothing.

tenk på det før man prøver noe, får å få bort sperren kanskje det funker :p

Eller så har man Nike sin, Just Do It. Den burde funke fett, det slagordet skal prøves til helga! : D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...