Torbjørn T. Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 http://www.newschoolers.com/web/forums/rea...read_id/221589/ http://www.freeride.se/content/category.php?id=8 Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Litt ot til hva praten handler om men kjøpte meg et par svarte oakley Wisdom i dag, utrolig digge briller. Var de eneste som passet skikkelig til hjelmen også. Lenke til kommentar
chase Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Har stått en god del år på carving ski nå, har likevel klart meg med 2 par (ikke om gangen) Nå på lørdag som var gikk jeg til anskaffelse av et par twintip-ski siden jeg har hatt lyst på dette leenge og synes det var kjedelig å stå bare carving ettehvert, er ikke råkult å hoppe store hopp med carvingski for viderekomne (altså stive, og ja jeg har prøvd å hoppe stort med de) Jeg kjøpte altså fjorårets modell av Salomon TenEighty med noen Tyrolia Mojo 11 bindinger. Noen formeninger om disse? Har ikke fått prvd de enda, skal til Geilo i vinter ferien, uke 9. Jeg lurer også litt på hvordan jeg skal gå frem når jeg skal vokse de. (til beskyttelse) Kjøpte de forresten i lengde 171 til meg som er 194 høy, tror dette passer bra, hadde 170 ski i fjor, disse synes jeg var i lengste laget da, har vokst endel nå. Takk for svar Petter Lenke til kommentar
chase Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Ops, litt trøbbel med nettet, ble lagt til to ganger, ingen skade skjedd Petter Endret 19. februar 2007 av chase Lenke til kommentar
bynhffba Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Noen som har noen gode linker til gode sider, der en kan lese litt om forskjellige triks? 7980995[/snapback] Det er en oversikt over en del triks i en tråd på skifilm.no forumet. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det er en oversikt over en del triks i en tråd på skifilm.no forumet.Eg må berre nemne eit par skrivefeil og andre feil der, spesielt sidan det er henta frå sidene til Skiforbundet:SaftyDet heiter for f*** ikkje safty, men safety! Eg er so lei av den feilen der. (Måtte berre få ut litt frustrasjon ...)Liou KangLiu Kang.Corkscrew- En invertert spinn, der bena/skiene aldri kommer over hodet.At ingen har sett denne vanvittige sjølvmotsigelsen er litt rart. Er ikkje føtene over hovudet er den ikkje invertert.D-spinn- Diagonal spinn, et rotasjonshopp der du legger deg ut på siden og roterer diagonalt i luften.Historie er tydelegvis ikkje deira sterke punkt. D-spin står for Douglas-spin, etter han som gav trikset namn, Mike Douglas. Ein d-spin 720 er forresten ein cork 360 (som fyrste halvdel av ein cork 7, ikkje som ein vanleg cork 3) til off-axis backflip, for å sitere ein artikkel på gamlesida til Freeskier, der nokre forskjellige køyrarar var intervjua. Sjå forøvrig Candide over Chad's: http://www.tetongravity.com/tgrclips/chadsgap1.mov Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Er det noen som vet hva for ski Elan M3 og Elan M9 er?Er det forgjengerene til f.eks Elan M999? 7929357[/snapback] Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hafjell i dag var mildt sagt utrolig digg. Fete landinger og mye snø. Var konkurranse der også. PK vant med switch 1080 Nose Grab, herlig. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 var digg på skei i dag og, mye snø å mye fete droppinger Lenke til kommentar
ams Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Hafjell i dag var mildt sagt utrolig digg. Fete landinger og mye snø. Var konkurranse der også. PK vant med switch 1080 Nose Grab, herlig. 8014626[/snapback] så jævla digg : D gleder meg til Lørdagen som kommer, da er det Imposivel Cash så da håper jeg at PK er med da også. 1premien er jo 10 000kroner så det kommer sikkert mange gode noen her som skal være med i konken ? : ) Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Da var vinterferien over for min del Prøvde meg på Zero Spin (rundt 5-6meter med flate, da det var det minste hoppet de hadde) Dette gikk ikke så jævelig bra da det var flatt lys og snøde ganske bra egentlig. Så det endte med en landing på kulen og en kraftig bøyd ski stopper Men jeg kommer ikke rundt på 360, det er faen meg akurat som om noen stopper meg i og rotere. Tips? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Det kan kanskje være att du ikke setter i gang rotasjonen tidlig nok? må huske att stort sett alt du gjør for å snurre gjør du før hoppe. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Da er jeg hjemme fra 3 dager med pudder på norefjell, herlig tur. Mye god mat og enda mere god drikke + flotte forhold i bakken! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Fulstendig klar over dette. Men det er som en sperre... Lenke til kommentar
ams Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Da var vinterferien over for min del Prøvde meg på Zero Spin (rundt 5-6meter med flate, da det var det minste hoppet de hadde) Dette gikk ikke så jævelig bra da det var flatt lys og snøde ganske bra egentlig. Så det endte med en landing på kulen og en kraftig bøyd ski stopper Men jeg kommer ikke rundt på 360, det er faen meg akurat som om noen stopper meg i og rotere. Tips? 8025238[/snapback] Prøv å kjør med litt breie bein in mot hoppet,og når du spinner så tar du å samler beina dine inn igjen da får man mere i spinn ;- D sånn er det med meg ivertfall . Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Skal testes neste gang jeg kommer i bakken... Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 tilbake fra Trysil flotte forhold i bakken og utenfor. Parken ingen ting å si på. Skulle lage film.. men fy faen så kaldt at jeg ikke klarte å filme ^^ få bli til Påsken 7 dager fri. Sesongkort, 5 dager på ski ca Gleeeeeede seg prøve å ta en 180 ellr 360 også da får se om jeg tør Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Noen som har noen gode linker til gode sider, der en kan lese litt om forskjellige triks? 7980995[/snapback] Det er en oversikt over en del triks i en tråd på skifilm.no forumet. 7984835[/snapback] Noen som vet om det finnes en lignende oversikt til snowboard? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Se på dette google søket... Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Da er jeg hjemme fra 3 dager med pudder på norefjell, herlig tur. Mye god mat og enda mere god drikke + flotte forhold i bakken! 8027968[/snapback] Kanskje jeg så deg. Var der nemlig hele vinterferien selv. Herlige forhold de siste dagene. Spesielt i Bøseterbakken, men jævlig tungt å komme seg dit, men verdt det når du får hele bakken bortimot for deg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå