Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden


Anbefalte innlegg

Ser jo hva som skjedde med bla. Lars Veen og C.R. Johnson.
Det er trist, men det ironiske er at ulukkene deira ikkje skjedde medan dei pusha grensene. Lars skulle ta ein switch7 trur eg det var, på eit relativt lite hopp i Mammoth, men sidan sola hadde gått ned, fekk han alt for mykje fart, hoppa alt for langt og landa på nakken/hovudet.

 

CR fekk Kye Petersen i hovudet, då ein gjeng skulle hoppe utfor ein liten skavl/klippet etter kvarandre. CR tryna, og då han plukka opp sakene sine, kom Kye flygande, og traff han med skia like nedanfor kanten på hjelmen.

 

I sterk kontrast er Mike Wilson i forfjor (det hoppet ein kan sjå i Yearbook eller Happy Happy). Det hoppet var enormt (55-60m trur eg), men han var tilbake på ski tre månadar etterpå. Noko det same med Tanner på Chad's.

 

Det ser no ut som det går bra med CR iallfall, får håpe det går framover med Lars og.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser bare en haug småunger som driver rundt i parkene nå og tar de sykeste triks uten helt å vite hva de holder på med etter å ha sett proffene på filmer etc. Skummelt.

Ja, det er dessverre ein del som ikkje kjenner sine eigne grenser, og som (kanskje) trur at alt er lett berre fordi det ser lett ut når dei ser det på film.

 

Progresjon er bra, og progresjon kan vere nødvendig, men progresjonen må skje i eit fornuftig tempo. Du har heilt klart eit godt poeng.

Lenke til kommentar
C.R johnson skia passa ikke for meg hvertfall, likte foil mye bedre. litt rar fleks i C.R lab skia, myk i tuppene og stivere midt på.

5472883[/snapback]

Mkai, vet ikke om det er noe forskjell på de som ble laget for et år siden og de som kommer nå.

Hadde ihvertfall noen par jeg fikk etter jul ifjor, de var temmelig stive over hele, spesielt baktuppen.

Hater veldig myk baktupp, får altfor mye 'pop'.

 

Likte ihvertfall stivheten i de skia, gikk faktisk an å kjøre skikkelig med dem med 88 graders vinkel på kantene, ikke mange twintipski det funker bra med.

Lenke til kommentar

Driver med jibbing ja. Er fra Øyer og bruker 5 min på å gå dit ;) Er ikke så veldig god, men har nå kjørt en del år. Har litt kjørt litt med PK bl.a, men ikke så mye i det siste, for han har blitt så jævlig god :p

 

 

noen som drar noen tøffe triks da? har ikke drivi på så lenge selv enda, begynnte for fullt i fjor, men klarer vel dette på en god dag:

 

switch 360

540 mute

cork 540

underflip 180

vanlig 720

 

driver å prøver å få til skikkelig tail å nose grab, sitter snart tipper jeg ;)

5462390[/snapback]

 

Driver å sliter med fine tail-grabs på spins over 360. Er kjett amma. Men klarte switch 720 på et par gode dager i fjor. Eller liker jeg best å ta vanlige 540's. Favorittrikset det ;)

Lenke til kommentar
skeikampen var konge i dag også, men det ble fort oppkjørt de fleste steder, var völk ski demo der og, så jeg prøvde gotama og sumo, sumo var faenmeg konge pudder ski :D fløyt som faen!

5477977[/snapback]

 

Skulle bare mangle med sine syke 125 på midt. Er vel bare Line Prophet som har breiere.

Tanner Hall:

spring14.jpg

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg driver med twintip! Har K2 Public Enemy 06.

 

Er det noen her som var på Mega Park i Oppdal i fjor? Så en hadde et par bilder fra det istad. Så drit fett ut på de bildene jeg har sett derfra, var der ikke selv så lurte på om noen som har vært der og som kan fortelle? Eller noen som skal dit i år (skulle vell være i år også)?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg driver med twintip! Har K2 Public Enemy 06.

 

Er det noen her som var på Mega Park i Oppdal i fjor? Så en hadde et par bilder fra det istad. Så drit fett ut på de bildene jeg har sett derfra, var der ikke selv så lurte på om noen som har vært der og som kan fortelle? Eller noen som skal dit i år (skulle vell være i år også)?

5507278[/snapback]

 

Ah, det er gode ski du har. Jeg har faktisk prøvd dem, selv om de var 5-10 cm lange for meg. :p

 

btw, har ikke hørt noe om Mega park i Oppdal i år. :(

 

Skal på Snowshow i morgen :D

Det blir skøy. Noen andre som skal dit?

Broren til en venn av meg skal kjøre, gleder meg til å se på han. :)

 

 

Jeg likte i hvert fall nicket ditt "jibbelars" :D

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Hvis noen vil se filmer/bilder så gå inn på Skifilm.no !

Masse bra stuff der.

 

Legger ved noen linker

- Fieldproductions

- Happypro

- Goldenfreestylers

- Jib-team

- Team snømenn

-Shibbyskiers

 

 

Bare disse jeg kommer på i farta. (Kunne dem i hodet.)

Har noen flere sider, er det bare å legge dem ut. :)

 

 

 

Noen bilder

 

 

 

 

378.jpg

 

388.jpg

Dette er Andreas Håtveit - en av Norges beste jibbere. Jeg kan legge til at han klarte hele railen (se bildet)

 

389.jpg

 

403.jpg

Mer Andreas...

 

 

559.jpg

PK Hunder..

 

558.jpg

 

557.jpg

 

302.jpg

 

301.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...