Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle prøve rodeo i helgen på pudderhopp, og er det noen her inne som kan walk me trough it? har sett en del på youtube, og vet ca hvordan det skal gjøres, men sier aldri nei til tips! :love:

Eneste vansklige med rodeoen er å lande på beina i grunn. Er litt utdatert når det kommer til alt, men har landa rodeo noen ganger og det var for det meste å lene seg framover som om du skulle ta en frontflip, som forøvrig er vanskligere imo, også få med spinningen. Landa en gang rodeo 5. Ikke veldig vansklig i grunn, men husker jeg sleit med å tørre. Jeg som står for det meste på Voss har også den fordelen med big air bag, noe som hjelper deg til å sitte trickene. Klarte switch misty 7 med landing på bagen, men har aldri hatt baller nok til å prøve det på big jumpet.

Ang videoen så ser det bra redigert ut, men må gutse litt mer på hoppene ;)

Ps. Mulig at jeg roter med trickene og navn btw. Har ikke vært noe aktiv på 2 år nå så kan fort bli litt rot :)

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

Åja :D ente med et par lande på hodet- tryningser den helgen :innocent:

ang tilbakemeldingen på videoen:

Ja, mangler litt guts fortsatt :s Akkurat begynt med vegas 10 og redigering i det heletatt, så er egentlig fornyd ^^

Edit:

trodde rodeo var mere backflip aktig? ganske close til flatspin? eller er det jeg som surrer?

Endret av Espen-kun
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Edit:

trodde rodeo var mere backflip aktig? ganske close til flatspin? eller er det jeg som surrer?

Du har helt rett, det var bare jeg som rotet.

Super skuffende sesong for meg. Stått på snowboard en helg og twin tipene en land weekend. Har tenkt meg en tur til fonna i sommer, men blir uansett en skuffende sesong. Har til og med hatt tilbakegang ifra i fjor, klarte ikke en gang å naile 540'en :( Mistet all balanse i luften og lander bakpå. Kjedlig, men får komme meg litt mer på fjellet neste sesong!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Misty 3 må være det feteste jeg har såtte. Trente hele helgen på det for 2 sesonger siden og klarte det til slutt. Har også såtte switch rodeo 7, men det var på bag :p

Sånn det jeg syns er det feteste jeg sitter er 360 mute, bare pga. det er så chil og det alltid sitter perfekt. Slow rotation er helt konge! 180 japan air hadde jeg for 2 år siden over en 18 meters big jump. Men som sagt, jeg har tapt meg :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Fant denne tråden først nå ;)

Kort introduksjon:

Jibbet i 3 sesonger (Satset skikkelig denne sesongen og det ga resultater.)

Favoritt triks: Flat 5 Japan og Cork 900 Reverse Mute.

Favoritt Grabs: Reverse Tail og Mute!(Sykt vanskelig i starten, men er så deilig når de sitter)

Var en uke på Fonna og fikk endelig satt mine to første Dubs :D

Dub flat ble satt etter to forsøk, og Kængis ble satt på 9 forsøk :D

Møtte selveste Håtveit som sa at jeg ville lande den etter 30 forsøk, men han tok feil woop woop Mye annet gøy ble øvd blant annet switch Rodeo 5, Switch Cork 5, Lipping på rails, alt i alt en herlig uke unnat siste dagen da jeg prøvde på Dub Cork, endte opp i Cork 9 til Underflip, og hjernerystelse (Nam Nam).

Edit fra Fonna turen i år, tramp edit kommer ut iløpet av uka :D

http://www.youtube.com/watch?v=mjxUqCithVY

Får meddele at Tramp editten er ute også :) Gleder meg så sykt til Vintern!

http://www.youtube.com/watch?v=f-JctRB3EqA

Endret av Berniy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...