Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snart sesong, ja, herlig!

På tide med nytt utstyr i år, gitt, noen som har noen tips? Er det carving eller Twinip som er in? Har aldri vært noe til å hoppe på hopp, men tenkte og ta et skikkelig røsk i vinter og tilbringe mye tid i bakkene rundt omkring i Norge og hoppe mye. Hva er de beste skia for dette? Har kjørt i over 10 år, så vil si jeg er en erfaren kjører, men kanskje ikke når det kommer til triksing og de største bigjumpsa

Hvilke triks begynner jeg med å lære meg? 360? Hvilket merke er bra? har tenkt litt på K2, men er rimelig blank, er jeg redd.

Er det Inter/G-sport som gjelder, eller er det noen kule ski-butikker rundt omkring?

Takker for alle svar. :)

PS: Hva er egentlig jibbing, sånn grovt sett? :$

Lenke til kommentar

K2 er bra merke :) første twintip skia mine var det og de var/er jeg storfornøyd med :)

Vill si at før du lærer deg 360, er vell 180 noe av det enkleste du kan lære deg ^ ^

Lærte meg faktsik switch 180 før jeg lærte meg 180. Men du burde lære deg å kjøre baklengs først. Dette tok meg toppen 2 min og lære meg. Lett som f***

Håper dette hjalp (litt) ivertfall ^ ^

Lenke til kommentar

Noen tips til hvordan jeg skal klare og snu meg fra baklengs, til og kjøre rett fram?

Tenkte på viss jeg tar en 180 på et hopp, lander baklengs, og kommer i en stor fart.

Hvordan skal jeg da snu meg? Har prøvd på det, men mister balansen. Burde jeg ta litt sats, og prøve og hoppe så jeg kommer riktig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kan jo alltids ta deg en tur innom www.tactics.com å se, har mye billig der.

Lagde en tråd for en veldig, veldig lang tid siden, om hvilke ski jeg skulle velge.. Kom fram til Line Prophet 100. MEN, nå er de utsolgt (Har vel egentlig ikke hatt råd før nå). Så jeg lurer på om Prophet 90 kan være et godt alternativ?

Er vel minst mulig på prepparerte underlag, og heller i skauen \ pudder når det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...