Goophy Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er ikke noe galt eller ting som er stilt inn feil, da ville begge skia falt av. Problemet er at du satser kun fremover, ikke opp og frem, så vekten fra hele kroppen presser mot tuppen på skia som er på bakken istedetfor i luften, som igjen fører til at baksafen løser ut (som den skal). Lenke til kommentar
Jagland Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er ikke noe galt eller ting som er stilt inn feil, da ville begge skia falt av.Problemet er at du satser kun fremover, ikke opp og frem, så vekten fra hele kroppen presser mot tuppen på skia som er på bakken istedetfor i luften, som igjen fører til at baksafen løser ut (som den skal). Du kom meg i fjorkjøpet, men det er riktig som Goophy sier, du satser feil og dermed detter skien av Lenke til kommentar
kavk Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 hvor løst har dere bindingene?=P den skal jo tåle vekta fra kroppen (syns jeg).. la oss si at du tar en switch 3 og kommer litt frampå i lufta, vil du at bindingene skal løsne når du lander med all vekten langt foran på skiene, eller vil du at de skal sitte sånn at man ikke mister skia? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg har stilt inn bindingene 5-10kg under vekta mi, slik at de faller av tidlig når du faller skikkelig. Har fra erfaring kjent at det er bedre at skine faller tidlig av, enn at de sitter som støpt på foten og vrir kneet og resten av bena rett av. Men så tar jeg ikke de største triksene i parken, så vil ikke komme borti, enda ihvertfall, slik som kavk nevner. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Skalaen på bindingar er vel ikkje ein vektskala, sjølv om kroppsvekt*10 er eit greit utgangspunkt. Sjølv har eg mine stilt ganske høgt, men det er litt fordi eg synst dei løyste ut for lett tidlegare. Her finn de forresten ein «DIN-kalkulator», men eg veit ikkje kor god den er. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Mine bindinger har 1-9, og jeg har alltid trodd at det sto for kilo(5 var 50kg) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er nok ikkje det. http://www.summitsportsinc.com/online/guid...#045;guide.html[/url'> ']Bindings use the internationally agreed DIN scale. The DIN scale assures that bindings worldwide release under the same force. Bindings come in a DIN range where they for instance support DIN 3-7. Sjå og her: http://www.terrymorse.com/ski/din.html Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Da lærte jeg noe nytt idag også. Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 noen som vet om bigairbag er åpen på geilo? hvis di har egen airbag, står den OFTE oppe da? Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 noen som vet om bigairbag er åpen på geilo? hvis di har egen airbag, står den OFTE oppe da? Den står ved Geiloheisen. Er vel bare nede når det snør(sist jeg var i bakken og sjekket) Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 så den er åpen :D hvilke dager er den åpen, lørdag tror du har foresten bursdag på tirsdag Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Tror det er liten sjanse for at den ikke er åpen på lørdag. Er jo helg, mye folk ogkravstor "turister", så den må jo være åpen da(Så fremt det ikke snør, for da var den stengt, som jeg sa i posten over) Edit: Kan vel føye til at jeg aldri har hoppet på den, selv om jeg bor på Geilo Endret 1. mars 2009 av Sjuki Lenke til kommentar
kavk Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 jeg skulle egentlig hatt din på 8 men mine står på 11. haaater når skiene bare faller av, så har heller litt strammere. de faller av hvis man tryner skikkelig nå men holder seg på hvis man lander langt frempå etc. Lenke til kommentar
kavk Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Et bilde fra session over bil: Hadde ikke noe lys etc=/ så er bare blits fra kameraet Endret 1. mars 2009 av kavk Lenke til kommentar
scraatch Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Legger ut noen bilder fra den lokale bigjunpen. Jeg og noen kompiser var der om dagen og fikk trokkemaskina til og mokke opp snø til oss! Før trokkemaskina var der, så var hoppe sikkert halvparten så stort. det der er monster i forrhold til det var før ! Drittkonge hopp Om dere ser på det øverste bildet, så ser du hvor høyt vi kommer. Jeg er 190 og han hopper lett 1-1/5 meter over meg! Endret 2. mars 2009 av scraatch Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 uuu, men di har ofte airbagen åpen da? Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 som han sa: den er åpen når det IKKE snør.. veit ikke hva det er men forstå nå dette.. snø er frosne vannpartikler som når det snør befinner seg i lufta noen som kan linke en fin skibukse som passer dennejakka? pm helst er glemsk,.. glemmer kansje og sjekke ellers xD Lenke til kommentar
GLN Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Skal ha nye ski før påsken tenkte jeg, og sitter å ser litt på K2 extreme. Andre ski som er å anbefale? Tenkte å satse på gode parkski denne gang. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Etter hva jeg har hørt er Extreme relativt stive i fisken, men det er vel smak og behag. Lenke til kommentar
Jagland Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Skal ha nye ski før påsken tenkte jeg, og sitter å ser litt på K2 extreme. Andre ski som er å anbefale? Tenkte å satse på gode parkski denne gang. http://www.oslosportslager.no/produkt/line...eski-17904.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå