Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan legge ved noen bilder av proffe kjørere:

Han sklir bortover på en glatt jernstang, det heter å raile. ;)

050313_sin2_02.jpg

kari.gif

Denna gutten heter Per Kristian Hunder, og han utfører en mutegrab

335.jpg

Dette er Andreas Håtveit, en av norges beste kjørere. Han utfører en japan

på bildet.

Flere bilder kommer...

Lenke til kommentar
Ja jeg jibber, ihvertfall i fjor til fotballen røk 80% av korsbåndet og ødela menisken. Får se om det går bra i år da :)

5450209[/snapback]

Åh, så dumt. :( Lykke til i hvert fall :)

Jeg driver med jibbing (på lavt nivå)

Har faktisk samme ski som han der Per kristian :)

5456522[/snapback]

K2 public enemy?

Det er kjempegode ski, jeg har prøvd dem før.

Selv har jeg Rossignol scratvh pro, kjempedeilige ski. :)

Lenke til kommentar

jibber en del selv i hafjell og på skeikampen. PK hunder kjører på neste års fujative om dagen, ikke publicen :p

noen som drar noen tøffe triks da? har ikke drivi på så lenge selv enda, begynnte for fullt i fjor, men klarer vel dette på en god dag:

switch 360

540 mute

cork 540

underflip 180

vanlig 720

driver å prøver å få til skikkelig tail å nose grab, sitter snart tipper jeg ;)

Lenke til kommentar
Jibbing er altså og stå på twintip og hoppe og ta triks, og skli på glatte stålstenger, også kalt rails og ikke minst... ha det gøy!

Jibbing har egentlig vært en sport lenge, men i det siste har det blitt flere og flere som har begynt med dette.

5448732[/snapback]

1) Man må ikke nødvendigvis stå twintip for å kalle seg jibber. Det er det går fint ann med snowboard og noen har startet å jibbe litt på telemark

2) Jibbing i seg selv er ikke en sport, det er mer et begrep som dekker flere områder av hva du driver med.

Men siden vi er her:

Candide Thovex, foruten Tanner Hall, han som går biggest om dagen

candide%20THOVEX.jpg

Endret av dub
Lenke til kommentar
1) Man må ikke nødvendigvis stå twintip for å kalle seg jibber. Det er det går fint ann med snowboard og noen har startet å jibbe litt på telemark

2) Jibbing i seg selv er ikke en sport, det er mer et begrep som dekker flere områder av hva du driver med.

Du har nok rett, men dei siste par åra har folk flest byrja å bruke ordet jibbing som namn på sporten freestyle new school. Dette trass i at det kjem frå snowboard, der den opprinnelege tydinga er å leike seg på menneskeskapte element, om eg ikkje tek heilt feil. (Det er i tillegg eit uttrykk i segling...) Og dei som driv med jibbing på telemark, har vel truleg twintipski. Forskjellen ligg berre i bindingane.

Er sjølv ikkje so glad i det namnet då eg meiner det er litt feil, men det er det som vert mest brukt, so eg plar ikkje bry meg noko om det.

P.S. Det må vere eit gamalt bilete av Candide, ser ut som Dynastar-ski...

Edit: Driv med freestyle new school eg og.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Tja, jeg er egentlig ikke fan av å pushe ting til det ekstreme sånn som skjer nå.

Ser jo hva som skjedde med bla. Lars Veen og C.R. Johnson.

Har ikke noe behov for å måtte rotere 4 ganger delvis vertikalt og horisontalt eller hoppe over 50 meter.

Men tenkte egentlig mer på alle som bare ploger/ skrenser ned bakkene uten å hverken hoppe eller kjøre baklengs. Idiotisk at de heller ikke kjøper et par ski som passer for dem.

Men uansett, lurer på hva salomon klarer å sende meg nå. Håper jeg får C.R lab-skia igjen, de er koooooooooooselige!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...