dysfunctional Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Velkommen til Den Offisielle Jibbetråden Diskuter på et saklig nivå, og unngå offtopic, slik at tråden ikke blir stengt! Endret 12. februar 2008 av Håks Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Kan legge ved noen bilder av proffe kjørere: Han sklir bortover på en glatt jernstang, det heter å raile. Denna gutten heter Per Kristian Hunder, og han utfører en mutegrab Dette er Andreas Håtveit, en av norges beste kjørere. Han utfører en japan på bildet. Flere bilder kommer... Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Sånn "japan" klarer jeg også! Jeg kjører på twintip for morro skyld og for å kose meg i bakken. Rails er gøy til du detter. :!: Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Jaja, twintip er bare morro. Rails er kult ja, helt til du detter.. I hvert fall på ballene. Auch. Lenke til kommentar
intheass Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ja jeg jibber, ihvertfall i fjor til fotballen røk 80% av korsbåndet og ødela menisken. Får se om det går bra i år da Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det ser jo utvilsomt bra ut, Sikkerstikk-crew: Lenke til kommentar
Mods Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg driver med jibbing (på lavt nivå) Har faktisk samme ski som han der Per kristian Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Ja jeg jibber, ihvertfall i fjor til fotballen røk 80% av korsbåndet og ødela menisken. Får se om det går bra i år da 5450209[/snapback] Åh, så dumt. Lykke til i hvert fall Jeg driver med jibbing (på lavt nivå) Har faktisk samme ski som han der Per kristian 5456522[/snapback] K2 public enemy? Det er kjempegode ski, jeg har prøvd dem før. Selv har jeg Rossignol scratvh pro, kjempedeilige ski. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 jibber en del selv i hafjell og på skeikampen. PK hunder kjører på neste års fujative om dagen, ikke publicen noen som drar noen tøffe triks da? har ikke drivi på så lenge selv enda, begynnte for fullt i fjor, men klarer vel dette på en god dag: switch 360 540 mute cork 540 underflip 180 vanlig 720 driver å prøver å få til skikkelig tail å nose grab, sitter snart tipper jeg Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Nja, sånn halvveis. Klarer 360. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 jibber en del selv i hafjell og på skeikampen. PK hunder kjører på neste års fujative om dagen, ikke publicen 5462390[/snapback] Men på bilde kjører han public enemy Vet at PK kjører fujative nå Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Jibbing er altså og stå på twintip og hoppe og ta triks, og skli på glatte stålstenger, også kalt rails og ikke minst... ha det gøy! Jibbing har egentlig vært en sport lenge, men i det siste har det blitt flere og flere som har begynt med dette. 5448732[/snapback] 1) Man må ikke nødvendigvis stå twintip for å kalle seg jibber. Det er det går fint ann med snowboard og noen har startet å jibbe litt på telemark 2) Jibbing i seg selv er ikke en sport, det er mer et begrep som dekker flere områder av hva du driver med. Men siden vi er her: Candide Thovex, foruten Tanner Hall, han som går biggest om dagen Endret 20. januar 2006 av dub Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) 1) Man må ikke nødvendigvis stå twintip for å kalle seg jibber. Det er det går fint ann med snowboard og noen har startet å jibbe litt på telemark 2) Jibbing i seg selv er ikke en sport, det er mer et begrep som dekker flere områder av hva du driver med. Du har nok rett, men dei siste par åra har folk flest byrja å bruke ordet jibbing som namn på sporten freestyle new school. Dette trass i at det kjem frå snowboard, der den opprinnelege tydinga er å leike seg på menneskeskapte element, om eg ikkje tek heilt feil. (Det er i tillegg eit uttrykk i segling...) Og dei som driv med jibbing på telemark, har vel truleg twintipski. Forskjellen ligg berre i bindingane. Er sjølv ikkje so glad i det namnet då eg meiner det er litt feil, men det er det som vert mest brukt, so eg plar ikkje bry meg noko om det. P.S. Det må vere eit gamalt bilete av Candide, ser ut som Dynastar-ski... Edit: Driv med freestyle new school eg og. Endret 20. januar 2006 av incanus Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 P.S. Det må vere eit gamalt bilete av Candide, ser ut som Dynastar-ski... 5471626[/snapback] Sikkert. Han har vært hos Salomon for og så gå til den siste franske giganten, Rossignol. Annen favoritt: Eric Pollard med feite pinner Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Sikkert. Han har vært hos Salomon for og så gå til den siste franske giganten, Rossignol.Er klar over det. Forlot både Dynastar og Salomon rett etter at han hadde fått pro-model, som du sikkert veit. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 völk sumo eric pollard kjører på ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Nei, Line Prophet 130, som han sjølv har vore med på å designe. Den er forresten litt breiare enn Sumo, med mål på 155-130-148. Edit: Leif... Endret 20. januar 2006 av incanus Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Joda, jeg står da på 'twintip-ski' og leker tøff når jeg farer nedover baklengs og hopper og spretter. Var mye morsommere på 90-tallet da ikke alle hadde twintipski. *mimre* Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 litt kult att det er mange som har det da, for da driver en liksom hverandre videre. Hvis en klarer et bra triks driver det andre til å sattse mer osv å deretter øke nivået ved å prøve å overgå hverandre hele tiden. Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Tja, jeg er egentlig ikke fan av å pushe ting til det ekstreme sånn som skjer nå. Ser jo hva som skjedde med bla. Lars Veen og C.R. Johnson. Har ikke noe behov for å måtte rotere 4 ganger delvis vertikalt og horisontalt eller hoppe over 50 meter. Men tenkte egentlig mer på alle som bare ploger/ skrenser ned bakkene uten å hverken hoppe eller kjøre baklengs. Idiotisk at de heller ikke kjøper et par ski som passer for dem. Men uansett, lurer på hva salomon klarer å sende meg nå. Håper jeg får C.R lab-skia igjen, de er koooooooooooselige! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå