Thlian Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 De øverste bildene var da greie nok som "testbilder". Kattebildet sier meg ingenting. En våt katt. Mobilbildet med filter er heller ikke noe å rope hurra for. Hvorfor har du brukt filteret? For å teste filteret eller for å skape en bestemt effekt du var ute etter? Samme med neste bilde, med lang eksponering. Hvorfor? Hva er motivet? Gravemaskinen? Dessuten er det fryktelig skeivt...(se på husene, lær deg å rotere bilder + crop) Finn deg noen interresante motiver å ta bilde av. 5451676[/snapback] Katta var motivet (fordi noen her jaga så veldig etter et motiv hele tiden), mobilen med effekt (var photoshop, aldri prøvd det heller). Jeg ville prøve å ta et bilde av gravemaskinen med lang eksponeringstid bare for moro skyld! Det er en veldig enkel grunn til at bildet er skakt og det er at kameraet sto på biltaket mitt, skal hente stativ idag Alle de andre husene hadde blitt skeive uansett, for jorda ække flat vettu Lenke til kommentar
Kerb1 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Lang lukkertid 20sek!(lurer på hvorfor det plutselig ble mye lysere ute enn det egentlig er) 5451289[/snapback] Kameraet fanger opp masse lys. Har du lang lukkertid så fanger den inn mye lys. Håper dette var en enkel og grei forklaring? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Katta var motivet (fordi noen her jaga så veldig etter et motiv hele tiden), mobilen med effekt (var photoshop, aldri prøvd det heller).Jeg ville prøve å ta et bilde av gravemaskinen med lang eksponeringstid bare for moro skyld! Det er en veldig enkel grunn til at bildet er skakt og det er at kameraet sto på biltaket mitt, skal hente stativ idag Alle de andre husene hadde blitt skeive uansett, for jorda ække flat vettu 5453213[/snapback] Ingen problemer med å se at katten var motivet, men bildet er rett og slett bare dårlig. Sorry. Bildene du presenterte først var mye finere, spes. det med skoene. Men altså, du tar bilder digitalt og sier grunnen til at bildet er skeivt er at kameraet ikke sto plant? FEIL. Bildet er skeivt fordi du enten ikke kan/har giddi å rettet det opp med et av de mange gode verktøyene man har for å nettopp fikse dette. Photoshop og ACDSee har dette bl.a. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Katta var motivet (fordi noen her jaga så veldig etter et motiv hele tiden), mobilen med effekt (var photoshop, aldri prøvd det heller).Jeg ville prøve å ta et bilde av gravemaskinen med lang eksponeringstid bare for moro skyld! Det er en veldig enkel grunn til at bildet er skakt og det er at kameraet sto på biltaket mitt, skal hente stativ idag Alle de andre husene hadde blitt skeive uansett, for jorda ække flat vettu 5453213[/snapback] Ingen problemer med å se at katten var motivet, men bildet er rett og slett bare dårlig. Sorry. Bildene du presenterte først var mye finere, spes. det med skoene. Men altså, du tar bilder digitalt og sier grunnen til at bildet er skeivt er at kameraet ikke sto plant? FEIL. Bildet er skeivt fordi du enten ikke kan/har giddi å rettet det opp med et av de mange gode verktøyene man har for å nettopp fikse dette. Photoshop og ACDSee har dette bl.a. 5457535[/snapback] Kattebildet var heller ikke meningen skulle være bra, det er tatt fort og gæli på måfå! Gravemaskinbildet er heller ikke noe jeg la spes jobb i, jeg bare eksperimenterer.... Jeg har ikke peil på photoshop og vet ikke hvordan jeg skal behandle RAW formater der! Lenke til kommentar
ttd Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Skal du rotere et bilde i photoshop kan du bare bruke transoform eller crop. Vil du være mer nøyaktig og haren horisont eller annen linje du vil skal være vannrett (evt. lodrett) kan du bruke denne funksjonen: http://www.photocritic.org/2005/straighten...e-in-photoshop/ Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Fantastiske bilder I allefall de to første.5448868[/snapback] Helt enig. Jeg likte "sko-bildet" spesielt godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå