Gå til innhold

Nybegynner på speilrefleks

Thlian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For så vidt uinteressante motiver, men spesielt skobildet var det likevel ett eller annet ved som gjorde det litt spennende, uten at jeg helt klarer å si hva det er… :hmm:

Bildet av Sony Ericsson W800i (hvis ikke jeg tar feil?), har kun fokus på linsa, mens resten av telefonen stort sett er uskarp. Det var vel ikke linsa som skulle være motivet?

Det samme gjelder for så vidt bildet nr 3 også. Det er greit med en uskarp bakgrunn for å fremheve motivet, men hva er motivet her? Kun det nærmeste lyset i vinduskarmen er skarpt...

Men stå på, og kom gjerne med flere bilder :)

Lenke til kommentar

Bruker 350D med kit-linsa og Speedlite 430EX

Mobil-bildet, der hadde jeg vel egentlig ikke noe motiv, jeg satt bare å prøvde meg fram litt og syns bildet ble litt tøft.

Lysene i vinduskarmen, der var det meningen at det kun er det fremmerste lyset som skulle være skarpt!

Hvis jeg ønsker å ta bilder ute en mørk vinterkveld er det da kun stativ som gjelder eller kan jeg gjøre noe for å kunne ta gode bilder allikevel?

Lenke til kommentar

Fantastiske bilder :) I allefall de to første.

1: Utrolig bra bilde. Aner ikke hva som gjør det, men jeg liker det :)

2: Også dette er veldig bra. Men ser jeg deler av kamera i speilet?

3: Dette ble heller litt mer kjedelig. Fint bilde, men litt kjedelig!

4: Dette var igrunn det bildet jeg mislikte mest. Rett å slett kjedelig, og jeg finner ikke helt motivet!

Lenke til kommentar
Bruker 350D med kit-linsa og Speedlite 430EX

Mobil-bildet, der hadde jeg vel egentlig ikke noe motiv, jeg satt bare å prøvde meg fram litt og syns bildet ble litt tøft.

Lysene i vinduskarmen, der var det meningen at det kun er det fremmerste lyset som skulle være skarpt!

Hvis jeg ønsker å ta bilder ute en mørk vinterkveld er det da kun stativ som gjelder eller kan jeg gjøre noe for å kunne ta gode bilder allikevel?

5448858[/snapback]

Er nok stativ som gjelder. Da har du har mulighet for lang lukkertid. Stødighet gjør bilder mye bedre.

Lenke til kommentar

Thilan, det med å ta bilder ute kommer jo helt ann på hva du skal ta bilde av. Er det landskap er det jo helt klart stativ som gjelder, men ved portrett kan du nok få til mye fint med blitsen din :)

Og forresten, til dere som ikke likte at linsa på mobilen var skarp: hadde noe annet vært skarpt hadde dere bare surmula om at linsa ikke var i fokus!

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
Skobildet og bildet av mobilen likte jeg veldig godt. Det er et eller annet med stemningen der, det ble veldig koselig. Nydelig belysning. Er du nybegynner som du sier har du så absolutt potensiale til å få til glimrende bilder med litt øvelse.

5451314[/snapback]

Takk takk :)

Lenke til kommentar

De øverste bildene var da greie nok som "testbilder". Kattebildet sier meg ingenting. En våt katt. Mobilbildet med filter er heller ikke noe å rope hurra for. Hvorfor har du brukt filteret? For å teste filteret eller for å skape en bestemt effekt du var ute etter? Samme med neste bilde, med lang eksponering. Hvorfor? Hva er motivet? Gravemaskinen? Dessuten er det fryktelig skeivt...(se på husene, lær deg å rotere bilder + crop)

Finn deg noen interresante motiver å ta bilde av.

Lenke til kommentar

For å si det sånn som det er.

Du har mange timer og dager fremfor deg...

Syns ikke noen av bildene var noe spesielle..

Hva med å prøve å skape litt mer stemning? Begynn ihvertfall med å finne deg ett skikkelig motiv som kan fortelle noe.. gjør fort susen det ;)

Ellers vil jeg ønske deg lykke til videre med 350.. kan få det mye gøy med det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...