Gå til innhold

Er Nextgentel brA?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og når montør skal komme er det ikke sikkert de ringer på en time før og sier fra, slik som det står i diverse mailer du får.. Og så kommer de hjem til et tomt hus, og så drar de bare etter å ha lagt en lappe i postkassa der de ber deg kontakte kundeservice for ny montørtime.

Noe som er ganske irriterende når du har venta et par uker på første time.. og må vente et par uker til på neste.. argh..

Lenke til kommentar

Ikke noe å lure på, bestill NGT! Det er ihvertfall bedre enn Telenor spør du meg. Jeg hadde den raskeste linja til Telenor tidligere men bytta til NGT, og betalte med glede gebyret på nesten tusenlappen for å bryte 1-års kontrakten. NGT er mer stabilt og har egen linje inn til deg, også har du ikke nødt til å ha fasttelefon abonement for å få bredbånd fra NGT. MYE bedre ut-hastigheter er det også.

Lenke til kommentar

Jeg har en kamerat som bestilte hos dem.

Fikk beskjed om at det ville ta 2 uker, men etter 1 uke fikk han telefon fra montøren om at alt var klart og hvis kameraten min var hjemme om 2 timer kunne han få gjør-det-selv pakken i hånden.

Dette var kameraten min selvsagt og jeg kom innom senere for å hjelpe ham med oppsettet.

Det kunne jeg jo nesten spart meg for, siden han hadde fått en router som fordelte ham IP adresse til Nettverkskortet hans (default in WinXP) og alt vi behøvde å gjøre var å "aktivere" routeren hans mot NGTs sine servere. Prosedyren gikk fint men vi fikk ikke kontakt med noen internett-sider. Siden det var sent på kvelden og supporttelefonen var stengt, bestemte vi oss for å ringe dagen etterpå. Men da var alt i orden!! :smile:

Angrer på at jeg lot jobben til fattern spandere Telenor ADSL på oss... NextGenTel har så mye bedre Download/Upload forhold! Det savner jeg når jeg har lyst til å spille online og hoste selv... :sad:

Lenke til kommentar

Jeg har nxgtl, og jeg er stor fornøyd.

*Bra hastighet

*Jeg føler ihvertfall at jeg har får det jeg betaler for

*Cisco routeren som følger med passer bra for meg, ikkeno installasjon el, bare å plugge i.

*Det tok ca en måned fra bestilling til vi fikk levert, men det er vel egentlig ikkeno ille.

*Ikke vært noe tull av noe slag.

*Installasjons heftet(plugging av isdn boks, konfig av pc ol) er lett å lese og forstå.

Du får mer for pengene enn hos et visst annet tele selskap som har monopol på vanlige linjer i norge, men som fremdeles er dyrere enn de fleste andre aktører!

Lenke til kommentar

Som alle de andre over kan jeg også anbefale Nextgentel. Har selv det billigste alternativet og kan telle antall nedeperioder på en finger (var en gang i begynnelsen de gjorde om på DNS IPene tror jeg). Ping i spill/nedlastning har aldri vært noe problem på stabile servere.

Du kan ikke forvente deg at du får akkurat den farten som står på papiret, men sånn er det hos alle leverandører.

Og bergangster kan spare seg for sånne historier hvor han får 2 mbit linje i stedet for vanlig hastiget. :grin: Sånt er rett og slett urettferdig. Hva måtte du gjøre med installatøren for å få det? :wink:

Lenke til kommentar

Når dere bruker NGT, får dere en route-able IP på maskinen deres, eller må dere bruke private IP`er???

Når jeg skal snakke med kona over CuSeeMe, så kan vi ikke opprette direkte/privat kontakt med hverandre, så vi må altid gå ijennom et chat-room, det samme gjelder for MSN og Yahoo Messanger, jeg har internet igjennom Bredbånds Massen i Kr.sand (entiel).

Det er så himla kipt å ikke få en direkte IP addresse, når jeg hadde internet fra UPC så fikk jeg tildelt en virkelig IP addressen, da kunne jeg gjøre alt det jeg ville...

Jeg har også hørt at BlueCom er en av de som leverer internett hvor man har direkte tilgang????

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Jeg har 2mbit nextgentel, og er kjempe fornøyd med det (Har også vært forferdelig heldig å få det til 450kr mnd'en, uten å være nødt til å gå igjennom UNI's VPN nettverk).

http://timm.mine.nu kan du se statestikk over router bruken. Jeg er veldig fornøyd med nedlastig og opplastingshastighet. (Bare synd at nedlasting blir "cappet" hvis man også laster opp, men det er jo ADSL teknologien sin feil, ikke NGT).

Spilling er også en ren fornøyelse, men jeg har en følelse av at Telenor/Tiscali har et par ms bedre ping. (Forøvrig har ikke NGT noe som kan sammenlignes med GameSurf.no/Tiscali's tilbud, men men)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-11 14:22, Tosh skrev:

Og når montør skal komme er det ikke sikkert de ringer på en time før og sier fra, slik som det står i diverse mailer du får.. Og så kommer de hjem til et tomt hus, og så drar de bare etter å ha lagt en lappe i postkassa der de ber deg kontakte kundeservice for ny montørtime.

Noe som er ganske irriterende når du har venta et par uker på første time.. og må vente et par uker til på neste.. argh..

Montør er fra Bravida som eies av Telenor. Er en grunn til at de ikke er til å stole på når de leverer en vare for NextGenTel (som er Telenors konkurrent).

Lenke til kommentar

Er MEGET fornøyd med NGT. Har hatt 1 mbit fra dem i 1 1/2 år, og har kun vært nede ca 1 halv time. Da ringte jeg kunde service og kom faktisk gjennom med en gang!!! ( Helt utrolig!!)De hadde problemer med den ene sentralen. Betaler 523 kr pr.mnd med 2 års binding.

Bergangster : Lurte på hvordan du fikk 2 mbit til 450 kr mnd??

:cool: :cool: :cool:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-11 15:07, frank_jarle skrev:

Når dere bruker NGT, får dere en route-able IP på maskinen deres, eller må dere bruke private IP`er???

---routeren får ipen.på din maskin så får du typisk 10.0.0.2 o.s.v

Når jeg skal snakke med kona over CuSeeMe, så kan vi ikke opprette direkte/privat kontakt med hverandre, så vi må altid gå ijennom et chat-room, det samme gjelder for MSN og Yahoo Messanger, jeg har internet igjennom Bredbånds Massen i Kr.sand (entiel).

---Samme med nextgentel :sad: kan ikke sende/motta filer med MSN...

Det er så himla kipt å ikke få en direkte IP addresse, når jeg hadde internet fra UPC så fikk jeg tildelt en virkelig IP addressen, da kunne jeg gjøre alt det jeg ville...

---Stemmer :smile:

Jeg har også hørt at BlueCom er en av de som leverer internett hvor man har direkte tilgang????

---har ikke peiling

Frankey

Kr.sand

Taz

[ Denne Melding var redigert av: taz på 2002-09-11 21:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...