RaideN^^ Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har to identiske bærbare pcer med innebygget nettverkskort og et trådløst kort. Videre har jeg internett fra NGT med et ADSL modem som går til en trådløs router. Har slått av DHCP server i trådløse routeren, så det er bare modemet som gir ut ip-ting. Problemet er følgende... den ene pcen fungerer fint både trådløst og med kabel, den andre pcen fungerer også med trådløse kortet, men klarer ikke motta ip-instillinger med kabelen!! Den henger seg opp i IP-instillingene som trådløse routeren ga ut før jeg slo av DHCP server virker det som.... Har avinstallert og installert igjen nettverkskortet uten at dette hjalp. Har resetta både NGT boksen og trådløse routeren... Eneste forskjellen er at den trådløse som ikke vil funke har en ukjent enhet "enkel kommunikasjonskontroller for PCi". Men dette har jeg liten tro på at har noen betydning da det har fungert med kabel tidligere (før jeg slo av DHCP på trådløse routeren). Og grunnen til at jeg slo av DHCP servern på trådløse routeren er fordi det ikke er noen god løsning å ha to bokser som sender ut forskjellig ip-instillinger på samme nettverket og det er derfor ingen løsning å skru det på igjen.. det sluttet imidlertid å fungere med DHCP slått på i den trådløse routeren også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå