Ken@th Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Jepp der fikk jeg kontakt med Routeren. Jeg kjørte tp kabelen i WAN porten og satte IP adr 192.168.1.1 og gw på 192.168.1.1 da fikk jeg kontakt men jeg får at Routeren ikke svarer når jeg prøver og upgrade ifra Linksys sin .exe fil som inneholder tftp og .bin fil med firmwaren, Når jeg prøver punkt 4 og 5 med intregrert tftp i win så får jeg timeout blabla! Noen som har noen tips hvordan jeg kan få tilbake factory defaults? Elns ? Nei jeg lurte meg selv der.. bare programmet som tror maskinen er routeren når jeg setter IP adr på maskinen til 192.168.1.1 Så da er jeg like langt.. jeg får altså ikke kontakt med routeren den er rett og slett Død Er det ingen her inne som vet hvordan man får resetet Nvramen elns ? Da ordner alt seg Jeg har søkt på alt av sider som har med WRT54G og gjøre og har ikke funnet noe.. bare en haug med folk som har fått Flash fail, og i mitt tilfelle hjelper ikke det meg.. jeg trenger enten en Fysisk måte eller Software metode for å få routeren opp å kjøre igjen... Endret 16. januar 2006 av Ken@th Lenke til kommentar
melsom Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jepp der fikk jeg kontakt med Routeren. Jeg kjørte tp kabelen i WAN porten og satte IP adr 192.168.1.1 og gw på 192.168.1.1 da fikk jeg kontakt men jeg får at Routeren ikke svarer når jeg prøver og upgrade ifra Linksys sin .exe fil som inneholder tftp og .bin fil med firmwaren, Når jeg prøver punkt 4 og 5 med intregrert tftp i win så får jeg timeout blabla! Noen som har noen tips hvordan jeg kan få tilbake factory defaults? Elns ? Nei jeg lurte meg selv der.. bare programmet som tror maskinen er routeren når jeg setter IP adr på maskinen til 192.168.1.1 Så da er jeg like langt.. jeg får altså ikke kontakt med routeren den er rett og slett Død Er det ingen her inne som vet hvordan man får resetet Nvramen elns ? Da ordner alt seg Jeg har søkt på alt av sider som har med WRT54G og gjøre og har ikke funnet noe.. bare en haug med folk som har fått Flash fail, og i mitt tilfelle hjelper ikke det meg.. jeg trenger enten en Fysisk måte eller Software metode for å få routeren opp å kjøre igjen... 5450663[/snapback] Du kan åpne den opp og lodde på en JTAG-kabel. Det du da gjør er å flashe din WRT over printerporten. Dette virker uansett hvor bricka routeren din er Sjekk ut denne siden: http://www.ranvik.net/prosjekter-privat/jt...54g_og_wrt54gs/ Vet han ikke er så stødig i engelsk, men det får du bare leve med Det virker garantert. Du vil miste alt av garanti though, men den er allerede død, right? ;-) Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tror jeg skal overklokke mobilen så samtalene med mamma blir fortere ferdig :-) Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) ja det er en mulighet og ta en JTAG menne ikke kan jeg lodde og ikke har jeg bolt og ikke kjenner jeg noen som har heller! Og ikke har jeg kabel heller Jeg har testet dette som viser i guiden her. Og det funka ikke får ikke kontakt nå heller! Kan være at jeg ikke klarer å kortslutte helt ? Tror nokk at det bare funker for v1-2 og ikke over.. fordet om at det er bare chipen som er plassert annerledes. Jeg har v3.1 Tror nokk jeg stikker på SIBA og kjøper en ny heller virker som den ikke er så lett å få liv i uten JTAG http://voidmain.is-a-geek.net/redhat/wrt54g_revival.html#0 Endret 17. januar 2006 av Ken@th Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Ingen andre som har noen innspill ? Lenke til kommentar
melsom Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ingen andre som har noen innspill ? 5458916[/snapback] Jtag er nok eneste utvei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå