Ken@th Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 jeg overklokket cpuen i WRT54G v3.1 min til 216 Når jeg gjorde dette vil ikke routeren boote for å si det slik. Power lyset bare blinker! Er det noen mulighet for å reddet dette ? Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Ingen som kan hjelpe meg her ? Trenger virkelig hjelp må bruke en d-link 624+ router nå og den bugger virkelig Lenke til kommentar
melsom Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har du testet å overføre ny firmware ved hjelp av tftp? Dersom du ikke har testa dette så prøv følgende: 1. Last ned original firmware fra linksys. 2. Reset routeren (så sant det lar seg gjøre i det heletatt). 3. Ta strømmen på routeren. 4. Skriv følgende i cmd og trykk enter: tftp -i 192.168.1.1 put C:\DER_LINKSYS_FW_LIGGER.bin 5. Så stapper du i strøm på routeren (1-2 sek etter tftp). Da skal du, dersom du er heldig få flashet routeren din med original firmware (slik at du er tilbake til start, dersom du skal ha annen firmware senere). Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Det har seg slik at routeren er død! jeg får ikke noe kontakt med den Power lyset blinker bare.. Jeg må få resetet Nvramen! et sett og vis.. iogmed at Cpuen er klokket. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Det har seg slik at routeren er død! jeg får ikke noe kontakt med den Power lyset blinker bare.. Jeg må få resetet Nvramen! et sett og vis.. iogmed at Cpuen er klokket. 5449314[/snapback] Ok. Da hopper du over punkt 2 som jeg skrev å prøver resten... TFTP virker selv om web ikke virker. Endret 16. januar 2006 av melsom Lenke til kommentar
norslayer Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg bare lurer på hvorfor i h........te ville du klokke ruterern din. får du noe bedre ytelse av det? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har overklokka min WRT54GS v.1.1. Ingen problemer med det Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) HUm jeg får ikke noe kontakt med WRT i det hele tatt Jeg lasta ned Firmware med TFTP asso i .exe fil og den finner ikke Routeren. Jeg har testa de siste punktene dine men det funker ikke. Den er totalt død.. Power lyset blinker i et kjør Ingen kontakt med DHCP eller Statisk IP. så må være et ellerannet trix som kan få NVramen til reset ? Endret 16. januar 2006 av Ken@th Lenke til kommentar
Royal Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det har seg slik at routeren er død! jeg får ikke noe kontakt med den Power lyset blinker bare.. Jeg må få resetet Nvramen! et sett og vis.. iogmed at Cpuen er klokket. 5449314[/snapback] Ok. Da hopper du over punkt 2 som jeg skrev å prøver resten... TFTP virker selv om web ikke virker. 5449560[/snapback] Skal vist hjelpe på stabilitet på enkelte firmware! Lenke til kommentar
Royal Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 HUm jeg får ikke noe kontakt med WRT i det hele tatt Jeg lasta ned Firmware med TFTP asso i .exe fil og den finner ikke Routeren. 5449839[/snapback] Kan nok ikke bruke .exe, se etter .bin hvis linksys legger ut dette enda? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) 4. Skriv følgende i cmd og trykk enter: tftp -i 192.168.1.1 put C:\DER_LINKSYS_FW_LIGGER.bin5. Så stapper du i strøm på routeren (1-2 sek etter tftp). Før du gjør dette MÅ du hive på Force 10 Mbit half-duplex på nettverkskortet ditt! Jeg bricka min 3.1 også... fant ut at jeg kun fikk kontakt ved å gjøre dette! Endret 16. januar 2006 av H2H Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 åå såpass ? hvordan får jeg satt ned Kortet til Halv duplex og 10 Mbit ? Den var ny! Ja det må være et trix fordi Routeren er totalt død. Power lyset blinker og ingen kontakt med verken Statisk eller DHCP. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Lol! Overklokka router! Da har jeg hørt det og:) Kanskje jeg skal overklokke printeren min til 50PPM Lenke til kommentar
melsom Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 åå såpass ? hvordan får jeg satt ned Kortet til Halv duplex og 10 Mbit ?Den var ny! Ja det må være et trix fordi Routeren er totalt død. Power lyset blinker og ingen kontakt med verken Statisk eller DHCP. 5449930[/snapback] Det du også kan gjøre er å åpne opp routeren og lodde på en Jtag kabel. Det vil garantert fungere. Alt av garanti o.l. vil du miste men.. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hmm... dette var no nytt. nå stikker jeg ned i kjelleren og henter min "bricka" ruter jeg og.. må jo prøve.. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Lol! Overklokka router! Da har jeg hørt det og:) Kanskje jeg skal overklokke printeren min til 50PPM 5449974[/snapback] Linksys WRT54G vil kunne oppføre seg som en linux-box med uorginal firmware. 166mhz eller 200mhz som den cpu'n går på til vanlig er jo relativt beskjedent... Tror også du vil ha problem med å route 100mbit ved hjelp av en 166/200mhz cpu .. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Steike!!v Det funka, bokstøtta ble til ruter igjen. Nå gjenstår det å finne en bra firmware til den. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Hum. Fikk du til noen av de punktene ? så funka den igjen ? Lenke til kommentar
ekm Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tror at du finner det meste på http://www.linksysinfo.org , selv kjører jeg faktisk orginal firmware på min enda.....men såfort det blir et behov utover QOS tenker jeg det blir DD-WRT tror jeg. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hei, Firmware her http://dd-wrt.gruftie.com/dd-wrtv2/index.php?link=downloads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå