ovinn Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Fikk jeg og.. det er kjipt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 :S kjipt, ass... det var den eneste butikken som hadde alle tingene jeg trengte, inne.... i tilfelle kommer jeg til å kjøpe det uansett..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 UPDATE 19.01 Okay, hva som har skjedd: I går fikk jeg maskert sidedøra og toppen av kabinettet, og gjorde det klart til borring.... det viste seg at det største hulleborret det var mulig å få tak i her, var på 90mm, og ikke 120 som planlagt. Dessuten fikk jeg tak i både 80mm og 50mm til utskjæringen av "boblene" i sidedøra. Det viste seg at det å skjære ut hull med hulleborr (selv med hjelp av far) ikke var den enkleste ting, da drillen vi brukte, brant opp innvendig xD Fikk iallfall skjært ut 4 av 6 hull i sideplata... Når vi kom til det 5.hullet, var "tennene" på borret så flate at det var bare å gi opp. Her er 3 av 6 hull skjært ut: Gikk hett for seg her.... Etter at drillen vår brant opp, bestemte vi oss for å ta en tur opp til naboen for å sjekke om han kunne låne oss noe fungerende verktøy. Han hadde en sånn fastskrudd borremaskin, men denne viste seg å være alt for svak, så da endte jeg opp med ei sidedør med 4 utskjærte hull, og 2 opptegnede/nesten ikke utskjærte hull Den eneste gladnyheten er denne pakken som kom fra komplett 1stk 250gb hd, og 2stk Nexus vifter Dessuten så har naboen skaffet et 89mm hulleborr, med "lynskarpe" tenner, så forhåpentligvis blir det borring ikveld ^^ (hvis vi bare får tak i en fungerende drill ) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Så bra ut det der Men ejg anbefaler å sette en planke elns fast med en klemme der du skal bore med hulbor For de har midtboren styring. Det kan for gå skjeis og midthullet kan utvide seg og da utvider det yterse hullet seg også Hvis du vil ha et skarpt hullbor så er det bare å kvese den bruk dremel og en bit for å kvese tager Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Joda, hadde planke under, men har desverre ikke rett verktøy til sliping av tenner.... Lenke til kommentar
spyro Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Hvor mye kostet den hdden og viftene? Endret 21. januar 2006 av spyro Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Viftene som du finner her, kosta 115kr stykket, mens hd'en kosta 875 når jeg kjøpte den. Med frakt, så ble detta tilsammen litt over 1000kr Lenke til kommentar
spyro Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Okey... Så ikke så værst ut det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 nope, gleder meg til å kunne bruke dem Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 UPDATE 27.01.06 Vel, etter langt og lenge, og lengre en langt, har jeg endelig kommet videre For det første, TUSEN TAKK TIL : Kjære dremel, hadde det ikke vært for deg, ville prosjektet gått i dass.... Hva som ellers har skjedd: -Etter å endelig fått borret hull i sidedøra (igjen, takk dremelen), fjernet maskeringstapen, og dratt over hele greia med ei rødspritfille, ble det endelig klart for lakkering. Etter å ha maskert opp og grunnet, fikk jeg til slutt lakkert Toppen måtte vannslipes med først p600 papir, og deretter p1000, for så og sprayes på nytt. Et bilde før maskering/grunning/lakkering. Slik så det ut etter ned-vannsliping. Ble nødt til å spraye på et nytt lag her. Samme prosedyre måtte til med begge sidedørene..... fant ikke kameraet på den tida, så fikk ikke tatt bilde .... uansett... 4mm plexiglass med størrelsen 25cmx30cm ble skaffet til rimelige 25kr Her er topplokket ferdig Etter å ha revet meg i håret av frusterasjon over å ikke finne dekselet som holder portene fra hk'et på plass, bestemte jeg meg for å heller ta bilder av det til nå, ferdige kabinettet. Her: Det var alt for nå! Skal legge ut flere bilder når jeg får tak i lys og sånt.... ! -P3kka Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Dette så veldig bra ut. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til fortsettelsen. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Enig, ser veldig fint ut, men den sidedøra, er den så ruglete som der ser ut som? Ellers er topplokket nydelig Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Så ut som en bra update det er, men der blitzen lyste opp så det ruglte ut. Er det kamera som spiller et puss elr? Men gjør noe med den fronten da vel, den ser helt grusom ut! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 tror nok det kom litt støv i lakken , men det får stå sin prøve..... eventuelt så fikser jeg dette i sommer, da jeg ikke trenger å spraye i samme rom som vi har vannpumpa.... Gjøre noe med fronten? hehe.... hva da f.eks? Hadde egentlig tenkt å la fronten være i fred, men det finnes jo alltid rom for forandring... Dessuten må jeg finne en nettbutikk som kan selge meg 120mm vifte + grill, en tålig viftekontroll, og lys til en rimelig penge..... sitter med 750kr til rådighet. Ellers må jeg si at jeg faktisk er godt fornøyd med resultatet, med tanke på at jeg aldri har gjort noe lignende før..... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Microplex, Netshop(Netshop Oslo), Komplett, Mpx? og shg?, de selger sånt de? Vertfall 3dfxcool Skjekk de der du, finner nok sikkert noe Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hva med å bygge en helt ny front? eller sparkele og lakke litt på den da. Jeg vil bare tipse om å rense platene før du lakker bruk f.eks. isopropanol Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 skal sjekke på de nevnte butikkene..... tror de har alt på shg.no uansett.... tviler på at jeg gjøre noe med fronten nå..... som sagt så kan jeg jo se i sommer..... Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 skal sjekke på de nevnte butikkene..... tror de har alt på shg.no uansett.... tviler på at jeg gjøre noe med fronten nå..... som sagt så kan jeg jo se i sommer..... 5524744[/snapback] Det minste du burde gjøre er å lakke den sort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Liten UPDATE 01.02.06 Nå, mens plexien ligger til tørk, tenkte jeg at det var på tide med en update Pappa var i Stavanger i går, og da tok han seg friheten til å besøke Datakjeden (nær Kvadrat) og kjøpte 1stk RevolTec 120mm vifte med blå leds , 1stk "dele-kontakt" slik at jeg kunne få strøm til den nye hd'en , og 1stk RevolTec TwinSet kalde katoder med blå farge Dette gjør at de få tingene som mangler, er: Borre skruehull til å feste vifta i topp (dette blir mest trolig gjort i kveld) Få tak i viftekontroll som kan ta 4 vifer +, og få tak i en fet viftegrill (sjekka på microplex, men seff var den utsolgt ) Legger ved bilder av hvordan maskinen ser ut nå, og det nye utstyret. Det var alt for nå.... er på utkikk etter nettbutikker som selger tålig stilige viftegriller, og viftekontroller. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Så greit ut det der shg.no har en del ok viftegriller og noen få viftestyringer til en ok pris de har også et sleevingkit med kontakter, sleeves og vektøy til 230 kr elns. ta deg en titt og se hva du finner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå