Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Jaja, etter å lenge ha fundert over hva jeg skal gjøre med q-tek kabinettet mitt, så har jeg endelig kommet fram til en løsning. Jeg har tenkt å gi kabinettet et bobletema, hvor da "boblene" er helt runde sirkler i sidedøra, som det skal lyse blått ut av... Ellers kommer hele kabinettet til å bli lakkert i sort. Dessuten skal det borres hull i toppen, hvor det senere festes ei 120mm vifte. Det skal også forhåpentligvis sleeves, og festes en viftekontroll i front. Skulle gjerne gitt noen sketchup bilder, men dette programmet får jeg ikke tak i, da internettlinja jeg sitter på, ikke er mer enn 64kb/s på det meste... Uansett, legger ved noen bilder av hvordan kabinettet ser ut nå, og hvordan jeg har tenkt at sidedøra kommer til å se ut.... Slik ser det ut nå.... Og slik kommer sidedøra forhåpentligvis til å se ut.... Jeg kommer ikke til å være online de neste dagene, da jeg skal ribbe hele pc'en, pusse den ned, skjære ut "bobler", grunne, og lakkere på nytt.... Jeg ska nå gå ut i garasjen, og begynne arbeidet. Jeg kommer til å legge inn bilder så snart som mulig.... mvh P3kka616 ps: sorry for liten post, men jeg er jo newb på forumet, så hva kan man si ? Endret 19. februar 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Oi, ser spennende ut, ikke det at jeg skjønner helt hvordan det kan blir "bra" da. Blir nok litt vanskelig å få det til å se ut som bobler mener jeg. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ser jo greit ut da, ville kanskje ikke valgt bobler jeg men, det er ditt valg! Lykke til videre, vil følge med Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Velkommen til forumet, o du nye worklog! Bra at enda en har skjønt at noe må gjøres med forferdelige q-tec! Vil ønske deg lykke til, men vær forsiktig hvis du skal kutte med stikksag, for metallet er tynt. Good luck, have fun! Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Lykke til! Likte ideen din. Her er et tips til ditt boble tema Link her. Stå på, skal nok slenge meg på worlog bølgen snart jeg og edit: Mr. Spelling error was here Endret 16. januar 2006 av Pc Lynet Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hei. Du kan også gjøre følgende. bore 3 - 5 mm hull rundt om på veggen til blå leds og kjøpe plexi halv baller som du limer på. Pga. ledsene så vil hele kulen lyse opp. Disse får du i forskjellige størrelser. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kan bli bra dette sier bare lykke til. Gleder meg til neste update da, bobler er ikke det første jeg ville valgt. men det kan jo hende det vil se bra ut da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 okay, kanskje det var litt "feil" av meg å velge bolber som tema, da jeg ikke skal ha det minste med vann i maskina..... jeg liker ideen uansett.... ^^ Kanskje jeg ombestemmer meg? nobody knows.... Jeg bruker nå min bror's data, slik at jeg med jevne mellomrom kommer til å oppdatere om hva som skjer...... bilder kommer i morgen, hvis jeg er heldig... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er ikkeno galt i den ideen, langt ifra, men jeg personlig ville ikke valgt det, og det betyr ikke at du ikke skal velge det Likte den linken du linka til oppi her Pc Lynet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Dj Sonic: Hvor får jeg tak i sånne baller? Likte veldig godt den ideen ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) UPDATE 17.01.06 Legger ut bilder av hvordan kassa ser ut nå... Kommer muligens til å dra over hele greia med ei fille rødsprit i dag, for å få vekk alt gjenværende støv......... Dette var en slitsom prosess, og tok meg hele i går kveld Endret 17. januar 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
reds Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ser bra ut. husk å gjøre en ordentlig jobb med lakkeringen, så slipper du å pusse ned igjen! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Må også gjøre en bra jobb med pussinga og da Ellers må du uansett pusse ned igjen hvis du ser det blir dårlig med lakken Men syns det så litt kornete ut... Er det bare støvet eller? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Så jo nesten bra ut det der da, hvilken grit var det på papiret du brukte på plansliperen da? Jeg anbefaler å våtslipe med p1200 tilslutt eller så kan du gå for p400 eller p600, men det koster vel det samme tror jeg. Hvilken lakk skal du bruke da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Dj Ovin: Er nok støvet ja... bildene ble tatt i garasjen, rett etter at jeg var ferdig med slipinga.... mye støv i lufta.... skal dra over kabbiset med ei fille rødsprit seinere for å fjerne det resterende støvet..... Klikka_bZerk: Er ikke helt sikker på grovheten,,, var nokså fint det meste, men brukte hvert papir til det var nesten helt "glattslipt" Mener du å våtslipe før jeg tar på grunning? Og hvor lenge skulle jeg holdt på med hver bit? Med mitt budsjett hadde jeg opprinnelig tenkt på grunning og svart lakk fra Europris, men først skal jeg få skjært ut vindu og viftehull..... Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Å ja, lurt å kutte ut vindu osv. før du lakkerer Ja, våtslipe før grunning. Helt pointet før grunning er å få det så glatt som mulig, når du pusser med vanlig papir så pusser du jo støvet "inn" i metalet. Når du våtsliper så kommer det ikke noe støv "inn" i metalet Skal vi se, det tar ikke så forferdelig lang tid å våtslipe. Bare puss til du syns det er nok På bygg & bo så koster det 15 kr elns for et papir med p1200, på biltema elr lignende så er det vel mye biligere. Men man kjøper det vel der man kan da? Hvis jeg ikke tar helt feil så selger de slipepapir på europris også, ta en titt å se der kan hende du sparer noen penger, pluss at du kan kjøpe lakken i samme slengen. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Våtslipepapir bør kjøpes på Bilteme. 30kr for 10x 400 og 40kr for 10x 1200 Stikk dit du! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Våtslipepapir bør kjøpes på Bilteme. 30kr for 10x 400 og 40kr for 10x 1200 Stikk dit du! 5454565[/snapback] Jippi! Ønske seg til biltema bare synd de ikke har det i bodø Koster jo 15kr papiret her De skal foresten ha bedre lakk på biltema enn europris Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) hehe.... tviler på at jeg går på biltema, da nærmeste butikk er i Stavanger uansett, har våtslipt litt med p100 papir, men følte ikke at det hjalp noe særlig.... dro over kabbiset med rødsprit, og i morra kommer jeg forhåpentligvis til å kutte... enten om det er 120mm viftehull i topp, eller "boblene" i sidevinduet..... naboen skulle sjekke om han fikk tak i hulleborr.... Har dessuten fått tak i grunning, og lakk... ps: har søkt om spons fra shg.no..... noen som veit hvor lang tid de bruker på å svare? edit: fiksa skrivefeil Endret 17. januar 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg fikk mail tilbake fra dem med avslag iløpet av en ukes tid, regn med å få avslag du som alle andre også.. =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå