zica Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Er student og skal kjøpe min første laptop, men føler at det blir en smule overveldende med alle alternativene (selve brukskunnskapene er det ikke noe i veien med, så jeg trenger ikke en klargjort pc med alt installert). Selgerne på Elkjøp og Lefdal er i overkant fokuserte på å selge inn serviceavtaler og tilleggsforsikringer istedet for å finne den pc'en jeg trenger, så da prøver jeg her istedet Skal brukes til skolearbeid, surfing på internett, bilderedigering og noe spilling (f.eks GTA). Batterilevetid er viktig. Laster ned mye musikk og filmer, så harddiskkapasiteten bør vel være 60+ GB. Trådløst nettverk er et must. Utover dette har jeg liten peiling på tekniske spesifikasjoner, så her trenger jeg hjelp. Ønsker i første omgang deres syn på hva jeg trenger, slik at jeg kan finne en i en butikk i nærheten. F.eks hvilken type prossesor, hvor mye minne osv. Har noen tips på en spesiell pc er det også bra. I tillegg har jeg hørt noe om at en skal unngå skjermkort integrert i hovedkortet (eller noe sånt), kan noen forklare dette? Takk for svar! EDIT: Har rundt 10000,- til pc-kjøp -zica Endret 16. januar 2006 av zica Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35859 den er ikke så verst men den er riktignok litt for dyr da. ellers kan du jo sjekke ut dell inspiron 6000, den har dårligere skjermkort men den kan du få for en del mindre og. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Se på denne: shg Computers - Centrino 740 (1.733GHz - 533FSB), 512... 9704 kr Edit: fikset rot med linken. Endret 17. januar 2006 av efikkan Lenke til kommentar
zica Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Takk for innspill! Holder på å se på en I6000, og har lest noe om at du får pc'en levert kjappere hvis du snakker med en selger direkte. Stemmer dette, og hvor mye fortere går det? Og et par tilleggsspm: Er det verdt 662,50 å velge en WSXGA+ skjerm istedet for en WXGAskjerm? Samme med prosessor, er det verdt å legge til 325,- for en Intel® Pentium® M740 (1.73GHz 2MB L2cache 533MHz FSB) kontra en Intel® Pentium® M Processor 735A (1.70GHz 2MB L2 cache 400MHz FSB)? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 jeg synes hvertfall WSXGA er deilig nå, var litt uvant i begynnelsen. har ikke lyst til å gå over til noe lavere oppløst skjerm på min neste laptop hvertfall... og jeg ville nok valgt den med 533 for da har den vel raskere buss og tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå