Gå til innhold

Lav FPS - Hvilken hardware bør jeg oppgradere?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter noen ganger med lav FPS (Frames Per Secound).

Jeg spiller med alt på Medium (Det aller meste iallfall) og oppløsning på 1280 x 960 tror jeg det var (gidder ikke sjekke)

Med en nyinstallert Windows så får jeg høy og god FPS på omkring 80, men å formatere gidder jeg ikke hver uke. Skal jo tross alt bruke PC'n til andre ting enn bare spilling også. Nå, når det er masse folk på en server, ligger FPS'en mellom 20 og 30, men om den er nesten tom så har jeg mellom 50 og 90. Jeg har nok diskplass til det som kreves, og jeg har følgende hardware:

 

Dell Dimension 8300

Intel Pentium 4 2.8GHz

1280 MB DDR RAM (400mhz)

Geforce 6600 - LEADSTEK A6600GT THD

 

Mere som er viktig og jeg ikke husker i farten?

 

Men uansett.. Jeg har gavekort på 1000kr fra jul, og jeg lurer på å bruke det på en ekstra Gig med RAM, og senere en gang når jeg får penger på nytt HK og prosessor.

Hvordan er skjermkortet jeg har til Battlefield 2?

 

Jeg er egentlig bare interesert i å høre deres meninger om hvilke valg jeg bør ta, og hvor bra\ dårlig den hardware jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sette alt uten om Terrain og Geometry på low / off. (disse trenger du på medium for å få 100% view distance). Jeg kjører på lignende oppsett som deg (AMD64 3GHz, 9800Pro, 1GB DDR400) og alt går silkeglatt med et slik oppsett på 1280*1024 oppløsning. Husk å defragmentere disken også, særlig rett etter store installer.

 

Om du synes grafikken er grei nok på de settingsene, så er det ikke noe poeng å bruke mer penger på HW.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle brukt penger på noe så måtte det vært en ekstra Gig med RAM ja.

 

Som det blir sagt tidligere i tråden her så er det lurt å sørge for at HDD er defragmentert og ryddig.

 

Kjør gjerne en opprydning i registry og steng bakgrunnsprogrammer også.

 

Hvis maskinen din kjører med internt lydkort på hoverkortet så kan det hende at jeg ville brukt 1000 lappen på et Creative X-fi lydkort (995 på Komplett) Dette avlaster både cpu og minne. Gir visst en helt ny dimensjon til lydopplevelsen også. Vurderer dette sterkt selv om jeg har et audigy2 kort.

 

Hvis du har en gammel slummis-HDD som rusler i 5600 omdreininger så hadde jeg oppgradert denne til en nyere sak. BF2 jobber mye med HDD, spesielt med bare 1gig Ram.

Lenke til kommentar

Om du ikke har veldig lyst til å oppgradere, kan det kanskje være verdt å prøve noen alternative drivere.

De nyeste Nvidia-driverne ser ut til å ha litt problemer med BF2, om det ikke er HK-driverne.

Xtreme-G drivere, samt Nhancer, viste seg å løse mye av problemet, og nå går det i Medium, 1024x768 og 4xAA, dog litt hakking i SF på svært hektiske steder, men Karkand o.l. går helt fint.

A64 3000+ og 1GB ram, samt et Nforce 3, og TwinMOS billig-ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...