IceXCool Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Nettopp fått meg Canon Powershot A620 som jeg holder på å knotter på. Mitt første digitalkamera så jeg er helt "grønn/noob" på dette. Solen stakk plutselig over fjelltoppene i dag så det prøvde jeg å knipse på frihand og 16X zoom. Første bud skulle kanskje vært å åpne det skitne vinduet, men det er storm ute så det ble kanskje litt grums med hehe. Lenke til kommentar
Kerb1 Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Dessverre for uskarpt. Med så heftig mye zoom og frihånd er det ganske vanskelig å få gode bilder. Kansje et stativ er svaret? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Får prøve en vinduspuss og sånn automatisk timer mens kameraet står på bordet ved vinduet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Får prøve en vinduspuss og sånn automatisk timer mens kameraet står på bordet ved vinduet. 5448212[/snapback] Glem vinduspussen og gå ut/åpne vinduet i steden. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Ville ikke ha sand blåst inn i kameraet så tok det inne fra... Blåser storm her nå Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Dette var ikke særlig vellykket, du. Noe er jo sagt allered ser jeg. Dessuten må du gjøre det mye mindre. Fullstrørrelse rett fra kamera er ikke egnet for visning på web. Lenke til kommentar
Kerb1 Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Ville ikke ha sand blåst inn i kameraet så tok det inne fra... Blåser storm her nå 5448837[/snapback] Er vel ikke alltid storm? Er mye vind her no ja. (Bergen) Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Dette var ikke særlig vellykket, du. Noe er jo sagt allered ser jeg. Dessuten må du gjøre det mye mindre. Fullstrørrelse rett fra kamera er ikke egnet for visning på web. 5449011[/snapback] Skal se hvilke formater jeg kan velge mellom, det var litt stort ja hehe. Kanskje 800x600 er bedre egnet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Vil bare nevne noe jeg har skrevet flere ganger: En av de faktorene som gjør en til en god fotograf er evnen til å ta bilder på rett sted til rett tid. Man kan ikke ta snøbilder om sommeren, man kan heller ikke ta bilder av månen om dagen. Er været for dårlig til å ta bilder med ditt kamera, må du vente til været er riktig. Ellers kan man med litt planlegging ta bilder under nesten alle forhold, bare man planlegger riktig. Tror ikke kamera må ta skylden i dette tilfellet, heller en pysete fotograf. En god fotograf er som en amerikansk postmann (ikke Son of Sam): Neither rain og snow.... Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 PMnormal - Skjønner hva du mener, men jeg er litt ivrig etter å prøve det ut litt å bli vant til å bruke kameraet. Tok 2 mindre bilder inne nå. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 For dårlig vær ute, for lite lys inne. Det er sannelig ikke enkelt å ta gode bilder nå om dagen. Hadde du hatt stativ ville disse bildene blitt bedre. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Bare en liten kommentar til det første bildet... Bilder tatt med 4x digital zoom blir sjelden særlig skarpe... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Bare en liten kommentar til det første bildet... Bilder tatt med 4x digital zoom blir sjelden særlig skarpe... 5451174[/snapback] Slikt tull må man disable med en gang man tar kamera i bruk, for aldri å enable den igjen. Det er jo bare en dårlig crop. Bruk heller Picasa til å komme nærmere motivet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå