Gå til innhold

Ødelagt KOSS UR40 - Bytte/reparasjon?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et KOSS UR40 headsett for et år siden ca,

men uheldigvis tok det halveis kvelden for en ukes tid siden.

Det er bare lyd på den ene sida, og jeg er 99% sikker på

at det kommer av brudd på ledningen (den har "hull").

 

Stemmer det at KOSS har livtidsgaranti på alle sine produkter?

Får jeg reparert/nytt headsett viss det er ødelagt da?

 

Jeg kjøpte headsettet fra "Techline Communications", men

etter det jeg har forstått eksisterer ikke de lenger, skal eg snakke

med tidligere eier der eller KOSS ang reparasjon/omlevering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du må sende dem inn, så betaler du kun for porto frem og tilbake. Leverte mine hos en importør som ble kjøpt opp av Elfa. Det skal være slik at alle steder som selger Koss skal kunne sende den vidrere for reperasjon, selv om du ikke har kjøpt den der.

 

Men det kan hende at noen forhandlere venter med å sende dem inn til de har fått inn ett vist antall, slik at de ikke taper for mye på det.

 

Leverte første gang hos Akers Mic, og da betalte jeg bare portoen tilbake.

 

Genial ordning egentlig. Bare synd at de ikke har noen ørepropper jeg liker å bruke.

Lenke til kommentar

Koss har begrenset livstidsgaranti. Det er en stor forkjell på livstids og begrenset livstid. Koss gir livstidsgaranti på kvaliteten på arbeidet og produktet ikke på ulykker. Men om Koss bytter ut eller reparerer ett sett hvor det tydeligvis har vært en kraftig brukerfeil så er det bare positivt. :)

 

Ergo Koss har å forholde seg etter Norsk kjøpslov og garanti deretter, etter det er det opp til dem. :) Men hørt om flere som har hatt ulykke med ett Koss Porta Pro og fått nytt på garanti. Positivt for den forbrukeren det. :)

Lenke til kommentar

Å fikse det skulle sikkert ikkje være den alt for store operasjonen om du er litt hendig av deg, men eg ville prøvd å fått på garantien først.

 

Kjøpte forresten ein PortaPro-sett til jul og fekk med ei blekke der det står følgande:

Garantien dekker:

  •  
  • Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid
     
    Garantien dekker IKKE:
     
  • Frakt til/fra verksted
     
  • Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som:
    - Brukket bøyle
    - Røket ledning
    - Fjerning av fremmedelementer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå)
    - Skifte av øreputer
    - Sprente elementer
     

Ved alle reklamasjoner SKAL original kvittering følge varen.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Litt OT: Har også et par Koss UR-40, kjøpte de på databutikken. Kompisen min rykk ledninga, er det mulig å få garanti på disse? Også finner jeg ikke kvitteringen.

5449174[/snapback]

 

Garanti dekker feil som dukker opp pga svakheter i produktet eller produksjonsfeil, ikke uvøren bruk! Rykking er uvøren bruk :)

Lenke til kommentar
Å fikse det skulle sikkert ikkje være den alt for store operasjonen om du er litt hendig av deg, men eg ville prøvd å fått på garantien først.

 

Kjøpte forresten ein PortaPro-sett til jul og fekk med ei blekke der det står følgande:

Garantien dekker:

  •  
     
  • Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid
     
    Garantien dekker IKKE:
     
     
  • Frakt til/fra verksted
     
     
  • Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som:
    - Brukket bøyle
    - Røket ledning
    - Fjerning av fremmedelementer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå)
    - Skifte av øreputer
    - Sprente elementer
     
     

Ved alle reklamasjoner SKAL original kvittering følge varen.

5449505[/snapback]

 

Man har krav på ifølge norsk lov å få dekket porto til og fra verksted så lenge det er snakk om garantireperasjon altså; "Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid". Jeg har måttet fyrt meg opp et par ganger for å få denne dekket, men har til sluttet fått portoen dekket tur/retur i alle mine ratursaker hvor garantien har gjeldt. Er dog 100-200 NOK småpenger for deg kan du bare se bort ifra denne posten.

Lenke til kommentar

Mitt pro4aa har nettop brukket feste til den ene høytalleren, påførte ikke noe vold. Skulle liksom til å ta dem på meg og plutselig satt med noe brukket plastikk dritt i hånda... Uansett kjøpte dem før de reduserte garantien sin men vet pokker hvor kvitteringen er. Det jeg lurer på er om det går på garanti? Jeg bendte de liksom ikke unødvendig og har alltid behandlet dem bra. Ser jo nå at det er ganske tynn plastikk akkurat der hvor de har brukket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...