FonderPrism Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg kjøpte et KOSS UR40 headsett for et år siden ca, men uheldigvis tok det halveis kvelden for en ukes tid siden. Det er bare lyd på den ene sida, og jeg er 99% sikker på at det kommer av brudd på ledningen (den har "hull"). Stemmer det at KOSS har livtidsgaranti på alle sine produkter? Får jeg reparert/nytt headsett viss det er ødelagt da? Jeg kjøpte headsettet fra "Techline Communications", men etter det jeg har forstått eksisterer ikke de lenger, skal eg snakke med tidligere eier der eller KOSS ang reparasjon/omlevering? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Jeg kjøpte mine hos Akers Mic som senere gikk konk, da hodetelefonene ble ødelagt sendte jeg de inn til Billingstad Bedriftsservice, som ordnet reparasjon kjapt og greit. Endret 16. januar 2006 av Rikky Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Det jeg tenkte mest på var om jeg på noe vis kunne fått reparert det gratis... Hva betalte du oss Billingstad Bedriftsservice for reparasjonen? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hvis du må sende dem inn, så betaler du kun for porto frem og tilbake. Leverte mine hos en importør som ble kjøpt opp av Elfa. Det skal være slik at alle steder som selger Koss skal kunne sende den vidrere for reperasjon, selv om du ikke har kjøpt den der. Men det kan hende at noen forhandlere venter med å sende dem inn til de har fått inn ett vist antall, slik at de ikke taper for mye på det. Leverte første gang hos Akers Mic, og da betalte jeg bare portoen tilbake. Genial ordning egentlig. Bare synd at de ikke har noen ørepropper jeg liker å bruke. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Reparasjonen var gratis. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Koss har sluttet med livstidsgaranti for en stund sida... Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Spiller vel liten rolle om de har sluttet eller ikke. Var det garanti da de var kjøpt, så har han garanti nå også. Ihvertfall såfremt kvittering følger. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 selvfølgelig, men da blir spørsmålet heller om han har garanti, evt livstidsgaranti, men siden det er 1 år siden, så skal han ha garanti uansett, ville bare opplyse godfolket om det... Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Litt OT: Har også et par Koss UR-40, kjøpte de på databutikken. Kompisen min rykk ledninga, er det mulig å få garanti på disse? Også finner jeg ikke kvitteringen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 kjøpte nettopp noen Koss hodetelefoner på netshop. Der stod det at det var livstidsgaranti på dem. Så det må jo bety at Koss fortsatt har livstidsgaranti, ellers så kunne jo ikke netshop reklamere med det vel? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Koss har begrenset livstidsgaranti. Det er en stor forkjell på livstids og begrenset livstid. Koss gir livstidsgaranti på kvaliteten på arbeidet og produktet ikke på ulykker. Men om Koss bytter ut eller reparerer ett sett hvor det tydeligvis har vært en kraftig brukerfeil så er det bare positivt. Ergo Koss har å forholde seg etter Norsk kjøpslov og garanti deretter, etter det er det opp til dem. Men hørt om flere som har hatt ulykke med ett Koss Porta Pro og fått nytt på garanti. Positivt for den forbrukeren det. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det headsetet er jalla alikevel, viss du ikke får fikset det så kjøpt et nytt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Å fikse det skulle sikkert ikkje være den alt for store operasjonen om du er litt hendig av deg, men eg ville prøvd å fått på garantien først. Kjøpte forresten ein PortaPro-sett til jul og fekk med ei blekke der det står følgande: Garantien dekker: Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid Garantien dekker IKKE: Frakt til/fra verksted Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som:- Brukket bøyle- Røket ledning- Fjerning av fremmedelementer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå)- Skifte av øreputer- Sprente elementer Ved alle reklamasjoner SKAL original kvittering følge varen. Endret 16. januar 2006 av zeph Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Litt OT: Har også et par Koss UR-40, kjøpte de på databutikken. Kompisen min rykk ledninga, er det mulig å få garanti på disse? Også finner jeg ikke kvitteringen. 5449174[/snapback] Garanti dekker feil som dukker opp pga svakheter i produktet eller produksjonsfeil, ikke uvøren bruk! Rykking er uvøren bruk Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hehe, det jeg tenkte. Kan sende de inn på rep eller fikse de selv. Har 2 andre Koss headsett, begge med ødelagte elementer på venstresida -_- Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Å fikse det skulle sikkert ikkje være den alt for store operasjonen om du er litt hendig av deg, men eg ville prøvd å fått på garantien først. Kjøpte forresten ein PortaPro-sett til jul og fekk med ei blekke der det står følgande: Garantien dekker: Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid Garantien dekker IKKE: Frakt til/fra verksted Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som:- Brukket bøyle- Røket ledning- Fjerning av fremmedelementer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå)- Skifte av øreputer- Sprente elementer Ved alle reklamasjoner SKAL original kvittering følge varen. 5449505[/snapback] Man har krav på ifølge norsk lov å få dekket porto til og fra verksted så lenge det er snakk om garantireperasjon altså; "Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid". Jeg har måttet fyrt meg opp et par ganger for å få denne dekket, men har til sluttet fått portoen dekket tur/retur i alle mine ratursaker hvor garantien har gjeldt. Er dog 100-200 NOK småpenger for deg kan du bare se bort ifra denne posten. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Flott Om 100-200,- kr hadde vert småpenger for meg så hadde jeg kjøpt nytt headsett Sovida.com (norsk side), 225,- kr. Sovida.com - KOSS UR 40 Synes ikke de er noe jalla i det hele tatt, jeg synes de har fantastisk lyd, spesielt bassen Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Har de selv. Det er de som var røket ledning på, men har nesten fiksa dem. Må bare på Clas Ohlson og kjøpe loddebolt. Tror de fikser de gratis på Billingstad Bedriftservice hvis du sender med kvittering. Endret 17. januar 2006 av Zuluzion Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Mitt pro4aa har nettop brukket feste til den ene høytalleren, påførte ikke noe vold. Skulle liksom til å ta dem på meg og plutselig satt med noe brukket plastikk dritt i hånda... Uansett kjøpte dem før de reduserte garantien sin men vet pokker hvor kvitteringen er. Det jeg lurer på er om det går på garanti? Jeg bendte de liksom ikke unødvendig og har alltid behandlet dem bra. Ser jo nå at det er ganske tynn plastikk akkurat der hvor de har brukket... Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 KOSS produkter kjøpt for under 1000 kroner. Som medbringes med kvittering, og en skade som for.eks ene høyttaler ikke virker, knitrelyd i høyttaler osv pleier vanligvis å bare byttes i nytt Dekkes av DOA garantien.. Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå