Gå til innhold

Rome på Canal +


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, denne tråden er vel i ferd med å spore av.. :p

 

For å prøve dra den tilbake på sporet så kan jeg si at "Rome" er en av de beste seriene i år. Selv om kanskje noe av det historiske ikke stemmer 100% så har ikke det så mye å si for helhetsinntrykket.

 

Jeg er utrolig imponert over den "feelingen" man får i Rome. De har klart å lage en atmosfære som tilsier at dette er i romertiden og det ser også ut til at de har fått med en del detaljer på hvordan livet var på den tiden.

 

Episode 1 virket for meg litt rotete og uforståelig, men som folk tidligere i denne tråden har påpekt, så tar det seg opp litt lengre ut. Så fortvil ikke om du ikke skjønte bæret av episode 1! :)

Lenke til kommentar

Jeg syns også at episode 1 er rotete og uforståelig. Selv om jeg hadde hatt lært en del om romerne i historiestudiet, var det fremdeles veldig vanskelig å sette seg inn i serien helt på starten. Veit ikke om de kunne gjort det annerledes, men. Romerriket er vel ikke akkurat det letteste å presentere på media nå til dags uten å blir altfor historisk ukorrekt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Mega-Bump!

 

Alle som ikke har parabol og ikke kan se dette programmet! Deres ventetid er snart over! Rome kommer til TV-Norge! Jeg fant ikke noe om dette på nettet, men broren min sa at det hadde vært en reklame på tv norge som viste hvilke serier som begynte til høsten. Og Rome var en av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...