Delvis Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 I dag starter en serie kalt Rome på canal +. Ser ganske interessant ut, vet ikke om noen har sett noe av dette før Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Dette er en meget bra serie. Her kan dere lese litt mer om den. Nå er jo jeg spesielt interessert i romerne da, men jeg tror serien vil falle flere i smak. Som HBO-produksjon er den selvfølgelig ganske så skruppelløs når det kommer til språkbruk, sex og vold, noe jeg er storfan av. Serien har kanskje en tung start som prøver å presentere det romerske samfunnet så vi kan forstå det, men det er slettes ingen lett jobb. Det romerske samfunnet var så forskjellig fra vårt, med tanke på holdninger, virkelighetsoppfatning osv at det skal vanskelig la seg gjøre å illustrere dette gjennom hvilket som helst etermedium. Serien bygger seg opp med rivaliserende maktkonstellasjoner og private krangler, noe som får sitt heftige klimaks etter hvert. Denne serien anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Ååå, drit mørketid. Det blir jo mørkt hele tiden når jeg skal få opp parabolen! Endret 16. januar 2006 av lord_vivec9 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Har hatt veldig lyst til å se denne, men jeg har verken parabol eller kabel. Håper på å få sett den vha alternative metoder. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Utrolig irriterende at den bare går på Canal +. Eneste utvei er å leke pirat, men det blir jo ike like bra. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Utrolig irriterende at den bare går på Canal +. Eneste utvei er å leke pirat, men det blir jo ike like bra. 5447799[/snapback] Joda. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 det blir faktisk bedre om du laster de ned da kan du ta ned HR hdtv utgavene 960x528 oppløsning.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Begynte å se den, og ble imponert! Det er meget sjelden jeg bryr meg om serier, men dette ser ut til å være noe av det beste jeg kan huske å ha sett Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Hvor mange episoder har du sett? Lenke til kommentar
Owners Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 I dag starter en serie kalt Rome på canal +.Ser ganske interessant ut, vet ikke om noen har sett noe av dette før 5447496[/snapback] Premiere den 18 da.Den skal jeg få med meg. Lenke til kommentar
Owners Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Liten test Rome Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Ja, der var serien på vei, så jeg får sett den til slutt. Det sies at det skal komme en andre sesong, men ikke før om 1 år. Endret 17. januar 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 I dag starter en serie kalt Rome på canal +.Ser ganske interessant ut, vet ikke om noen har sett noe av dette før 5447496[/snapback] Premiere den 18 da. 5454726[/snapback] ups, der gikk jeg visst litt i fella Cun: Hvor mange episoder har du sett? De fire første Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 cun sier da: Bare gled deg videre! Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Utrolig irriterende at den bare går på Canal +. Eneste utvei er å leke pirat, men det blir jo ike like bra. 5447799[/snapback] True. Faen ikke første gang heller.*Vise fingen til TV folka* Hvordan visste jeg at cun likte denne serien? Av en eller annen grunn var det med en gang deg jeg tenkte på da jeg så tråden. Har btw sett reklame av programmet, 2 forskjellige teasere. Den ene var lovende, mens den andre fikk meg til å tvile. Hadde nok fulgt med på det, hadde det ikke vært for Canal +. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Til historiefantastene så kan det sies at serien har blitt slaktet av historikere, selv om mye i serien er historisk korrekt. Bl.a. er innslagene av seksualitet feilaktig mener historikere, da romerne på dette tidspunktet var nærmest avholdende. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Utrolig irriterende at den bare går på Canal +. Eneste utvei er å leke pirat, men det blir jo ike like bra. 5447799[/snapback] Joda. 5450921[/snapback] HDTV rippene er konge dem Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Til historiefantastene så kan det sies at serien har blitt slaktet av historikere, selv om mye i serien er historisk korrekt. Bl.a. er innslagene av seksualitet feilaktig mener historikere, da romerne på dette tidspunktet var nærmest avholdende. 5459656[/snapback] Hvor er kildene dine? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Var visst en kamerat som lastet ned dette på #/¤#¤ så kansje eg skulle legge det over på MP3 spilleren snart Har lest om dette,og det virker usannsynlig bra! Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Til historiefantastene så kan det sies at serien har blitt slaktet av historikere, selv om mye i serien er historisk korrekt. Bl.a. er innslagene av seksualitet feilaktig mener historikere, da romerne på dette tidspunktet var nærmest avholdende. 5459656[/snapback] Hvor er kildene dine? 5459850[/snapback] hvor mange av disse episodene har sex i seg egentlig ? var vell mest grekerene som hadde sex med alt og alle til enhver tid ? Epz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå