Gå til innhold

24 sesong 5 _spoilertråd_!


Hvor bra var sesong 5? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

224 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 5? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      18
    • Terningkast 2 - Dårlig
      5
    • Terningkast 3 - Middels
      7
    • Terningkast 4 - God
      41
    • Terningkast 5 - Genial
      82
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 er og forblir den beste. Denne sesongen var bra, den nest beste, prøvde å sjokkere med uventede dødsfall osv, men den datt litt ned på slutten. Hadde den holdt koken fra midten av sesongen ville den kunne konkurrere med sesong 1.

 

Men den første sesongen var den som var banebrytende. Og den sjokkerte. F.eks:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

med at Bauer ikke maktet å redde politikvinnen som ble holdt som gissel, at konen ble voldtatt og at hun ble drept på slutten. For ikke å snakke om Nina Myers.
Sesong 1 er i en klasse for seg. Den er legendarisk.
Lenke til kommentar
1 er og forblir den beste. Denne sesongen var bra, den nest beste,  prøvde å sjokkere med uventede dødsfall osv, men den datt litt ned på slutten. Hadde den holdt koken fra midten av sesongen ville den kunne konkurrere med sesong 1.

 

Men den første sesongen var den som var banebrytende. Og den sjokkerte. F.eks:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

med at Bauer ikke maktet å redde politikvinnen som ble holdt som gissel, at konen ble voldtatt og at hun ble drept på slutten. For ikke å snakke om Nina Myers.
Sesong 1 er i en klasse for seg. Den er legendarisk.

6172534[/snapback]

 

er noen år siden nå, men husker jeg satt klistra til tv-skjermen og så på 24 sesong 1.

Lenke til kommentar

Jeg gråt faktisk litt på slutten av denne sesongen. Fy faen som den rørte meg. Jeg gråt vel fordi sesongen var ferdig og for at jeg endelig kan slappe av litt etter alle disse ukene med intens spenning. Blir en utløsning liksom.

 

Skaperne av denne serien er geniale. Så mange bra karakterer de har med i serien. Danker ut alle andre serier mener jeg. Cloeh er ikke sånn kjempe HOT super model emne, men jeg liker hun faktisk meget godt etter alt hun presterer og satser. Dessuten er hun genial på de sarkastiske kommentarene sine. Og ja jeg vet det er en fiktiv karakter men allikevel.

 

Henderson var også en genial karakter. Veldig morsomt at de valgte han som spilte Robocop i denne rollen. Det var faktisk ikke så dumt valg. Han er jo noe eldre nå, og det passa bra. Birchov var også en person for seg selv. De klarte å gjøre ham passe kald og "uinteressant" slik at vi venta episode etter episode på at Jack skulle drepe ham. Må innrømme at jeg nøt øyeblikket da Jack holdt bena rundt ham og kvelte ham til døde. Og slapp av, jeg er ikke morderisk. Dere skjønner hva jeg mener håper jeg.

 

Greit nok at sesong 1 inneholdt en del momenter som gjør det litt mindre klisjefylt, men denne sesongen er den mest spektakulære og konspirative. Legendarisk blir å trekke det for langt uansett serie, uansett sesong. Man kan først bruke uttrykk som "legendarisk" etter at det har gått en del år og folk fortsatt husker det veldig godt.

 

 

Audrey er jo bare vakker da. Det er så forbanna sterkt bånd mellom Audrey og Jack. Dette var en bidragsyter til at jeg gråt litt på slutten. Det var så rørende å se Audrey og Jack møtes igjen rett før han måtte ta telefonen med Kim. Og jeg ble også meget sjokkert når jeg så Jack ble fanget etter å ha tatt telefonen. Men jeg måtte jo kansje vente at noe spektakulert måtte skje på slutten da. Vi må jo ha noe å se frem til i neste sesong.

 

Oh my f****** goodness. 24 is like aweseom!

Endret av saivert
Lenke til kommentar

En ting jeg ble litt skuffet over; Måten Jack ble lokket inn til bygningen der Kineserne ventet. I det øyeblikke de sat at Datteren ringte på "landline" skjønte jeg at det kom til å skje Jack noe der inne, men jeg trodde det skulle være Logan sine bakmenn. Hvorfor i allverden skulle datteren ringe på an telefonautomat inne i an gammel lagerbygning? Jeg ble skuffet over en så opplagt slutt, så sesongen fikk seg en ekstra knekk for min del der.

Lenke til kommentar
En ting jeg ble litt skuffet over; Måten Jack ble lokket inn til bygningen der Kineserne ventet. I det øyeblikke de sat at Datteren ringte på "landline" skjønte jeg at det kom til å skje Jack noe der inne, men jeg trodde det skulle være Logan sine bakmenn. Hvorfor i allverden skulle datteren ringe på an telefonautomat inne i an gammel lagerbygning? Jeg ble skuffet over en så opplagt slutt, så sesongen fikk seg en ekstra knekk for min del der.

6176338[/snapback]

Satt og tenkte på akkurat det samme når jeg så episoden. Hvor skulle liksom Kim ringe når det er tre minutter igjen av sesongen, og det i en sånn lagerbygning? Men jeg også tenkte at det måtte være Logans menn, så jeg ble da litt overrasket da kineserne tok av seg maskene. :)

 

Angående karakter er denne sesongen en av de beste, men på grunn av noen episoder med en litt "platt" handling, der de skulle ha tak i recordingen, får den en 5'er av meg.

Lenke til kommentar

Syns denne sesongen er den beste jeg...

Ble ikke så særlig irritert på de forbanna kinesera igrunn :@

 

Men jeg syns "badguyene" i en tidligere sesong var bedre... Husker ikke helt om det var sesong 3 eller 4, men det var den sesongen jack hadde vært undercover nedi mexico (eller noe), og blitt avhengig av norkotika...

Husker ikke navna på dem i farta, men det var badguys ass!! Værre/Bedre enn Bierko og Henderson...

Lenke til kommentar
Hvis Jack skal komme seg hjem fra Kina vil halve sesongen gå med til flyreisen :p

6183835[/snapback]

 

Haha, nice one! :D Tror handlingen muligens kommer til å foregå i Kina, og redningsforsøket for Jack. Blir da et "off the record" redningsforsøk av Chloe, Bill, Audrey, kanskje ex'en til Chloe som jeg håper er med i neste sesong, Curtis og de vanlige lissom. :p

Lenke til kommentar
Men hvor lang tid bruker egentlig en sånt skip fra kina til usa...

Dro de til usa så fort de så Jack på Tv'n, i forbindelse med drapet på Palmer? Er det mulig?

Eller var de_tilfeldigvis_en tur i USA, og fant ut at Jack var i live, og hvor han var?

6184395[/snapback]

 

Tror nok Kina har rimelig mange skip rundt om kring i verden, og de "lederne" tok vel kanskje mest sannsynlig flyet over elns. Hvis de ikke var folk som jobbet i USA da? Det husker jeg ikke fra forrige sesong. Men uansett er nok det det minste problemet til kinserne. ;)

Lenke til kommentar

Denne sesongen ble så vidt slått av sesong 1. Makan til gjennomført historie. Det eneste som trakk ned var alt styret rundt recorderen. Husker jeg satt tilbake og ikke skjønte bæret etter at alle de kjendte ble drept som fluer helt i starten.

 

Men vi må få vite hvem bakmennene er, siden Logan bare var en viktig ''brikke''. Det er tydelig at dette går djupt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...