atsjo Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hei Har kjøpt meg orsair XMS3200C2 TWINX DDR400 1024 MB i to sett. Jeg kjører en AMD Athlon 64 3200+ på et Asus A8N-SLI Premium. Problemet mitt er at systemet kjører helt fint med det ene settet med ram. Men etter at jeg satt inn det andre settet begynnte systemet å låse seg. Noen som har noe info som kunne hjelpe meg med problemet? Ville vært hyggelig!! -Takker Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Så du har 4 brikker til sammen? Har du nyeste BIOS? Har du gjort noen innstillinger i BIOS manuelt? Hvis ikke bør du forsøke å oppgradere BIOS, og evt. øke volt litt (2,65-2,7). 4 brikker gir forøvrig ofte problemer, to er bedre, men jeg regner med at du har lest litt i gamle meldinger slik at du vet det. Endret 16. januar 2006 av HeltNils Lenke til kommentar
atsjo Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Så du har 4 brikker til sammen? Har du nyeste BIOS? Har du gjort noen innstillinger i BIOS manuelt? Hvis ikke bør du forsøke å oppgradere BIOS, og evt. øke volt litt (2,65-2,7). 4 brikker gir forøvrig ofte problemer, to er bedre, men jeg regner med at du har lest litt i gamle meldinger slik at du vet det. 5447879[/snapback] Har nye bioser og prøvd med manuelle og uten manuelle innstillinger. Finner ikke nøyaktige instillinger for rammene på nettet. Hovedkortet setter rammene på 360 mhz automatisk selv om de er 400 mhz. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Det er helt normalt å måtte bruke lavere hastighet enn DDR400 når du har 4 brikker samtidig. Eg vil råde deg til å prøve enda lavere hastighet for å se om det hjelper. Det du helst bør gjøre er å kjøpe 2X1GB brikker. Endret 16. januar 2006 av Dragavon Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har ikke Athlon sjøl, men følger litt med og har hørt at nyere Athlon skulle ha forbedret minne håndtering(?) Men det er kanskje diverse issues vedr. dette fortsatt, fant ei webside ang. dette. (med forbehold om at infoen er gyldig pr. dato) http://members.cox.net/bwm.pcp/ecore.html Lenke til kommentar
atsjo Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Takker for alle svar. Har satt inn tre brikker på 512 mb nå og det ser ut til å virke greit. Merkelig fordi nå kjører de på 400mhz ved automatisk oppsett i bios. For nøye meg med det til nyere bioser er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå