Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighets Problemer, Crosscoverstøy

Anbefalte innlegg

I ca 1 mnd nå har jeg drevet på og sletet med Telenor og hastighet.

Jeg hadde før Basis Abm og vil nå oppgradere til Extra 6000\500

Men når dette ble gjort så fikk Modemet problemer med Synkronisering med Sentralen. så jeg ringte inn og der fatta dem ikke mye annet enn feilmelding ble sendt over til Teknisk. Så dagen etter ringte det en Montør som kom for å måle Støynivå etc... Han fant ut av Støynivået var alt for høyt 88-92 DB, Han sa det var feil på kobber kabelene alle kobberpar jeg kunne få var det for mye støy på! Så han sendte inn feil melding om at kabelen måtte repareres! Greit nokk. Dagen etter ringer det en Tekniker han sitter nå i sentralen og bytter ut alle Punktene der. Joda solen er fin :) Jeg stikker hjem fra jobb sjekker inet da var inet satt ned til 2 Mbit, Pga manglende Inet. så derfor måtte hastigheten settes ned. Jeg ringte samme dag til Kundeservice og ba dem sette opp hastigheten, dette ville ta 2-3 Dager, wtf ? Dere kunne sette ned hastigheten til 2 mbit i løpet av 4 min, men opp tar det dager. Greit nokk, etter noen dager er linja oppgradert den er nå 4000\400, De klarte ikke å oppgradere til 6mbit pga for mye ustabiliter, OK

Jeg har 489 M til sentralen og har kobber diameter på 0.6 og høyere i følge kapaks, Montøren og Tekniker sa at 6 Mbit skulle være barnemat for meg å få inn veggene!

Javell ja. så jeg ringte inn til Kundeservice igjen og ba dem sette en feilmelding om dette, Jeg sa da at Linje avstand og Kobber diameter var topp, dette sjekket de og det stemte. Støynivå etc.. var på topp i følge Teknikeren, En feilmelding ble sendt i dag, for å få en tekniker til å se på dette igjen, Kabel eller Sentral ? Midt spørsmål er Kan det være Modemet som tuller ?

Jeg har et Speedtouch 510I. Noen som har peiling evnt jobber for telavie som kan svare på dette?

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være sentral som tuller, kan være kabel, kan være modem... Har du en venn med et modem kan du jo prøve å byttelåne litt... Se om problemet er der da også...

PS. Lite svar å få fra telavie... De har skiftet navn nå igjen! Relacom er vistnok det riktige nå. Glad jeg hoppet av den dansen for lenge siden.... :p

Lenke til kommentar
I ca 1 mnd nå har jeg drevet på og sletet med Telenor og hastighet.

Jeg hadde før Basis Abm og vil nå oppgradere til Extra 6000\500

Men når dette ble gjort så fikk Modemet problemer med Synkronisering med Sentralen. så jeg ringte inn og der fatta dem ikke mye annet enn feilmelding ble sendt over til Teknisk. Så dagen etter ringte det en Montør som kom for å måle Støynivå etc... Han fant ut av Støynivået var alt for høyt 88-92 DB, Han sa det var feil på kobber kabelene alle kobberpar jeg kunne få var det for mye støy på! Så han sendte inn feil melding om at kabelen måtte repareres! Greit nokk. Dagen etter ringer det en Tekniker han sitter nå i sentralen og bytter ut alle Punktene der. Joda solen er fin :) Jeg stikker hjem fra jobb sjekker inet da var inet satt ned til 2 Mbit, Pga manglende Inet. så derfor måtte hastigheten settes ned. Jeg ringte samme dag til Kundeservice og ba dem sette opp hastigheten, dette ville ta 2-3 Dager, wtf ? Dere kunne sette ned hastigheten til 2 mbit i løpet av 4 min, men opp tar det dager. Greit nokk, etter noen dager er linja oppgradert den er nå 4000\400, De klarte ikke å oppgradere til 6mbit pga for mye ustabiliter, OK

Jeg har 489 M til sentralen og har kobber diameter på 0.6 og høyere i følge kapaks, Montøren og Tekniker sa at 6 Mbit skulle være barnemat for meg å få inn veggene!

Javell ja. så jeg ringte inn til Kundeservice igjen og ba dem sette en feilmelding om dette, Jeg sa da at Linje avstand og Kobber diameter var topp, dette sjekket de og det stemte. Støynivå etc.. var på topp i følge Teknikeren, En feilmelding ble sendt i dag, for å få en tekniker til å se på dette igjen, Kabel eller Sentral ? Midt spørsmål er Kan det være Modemet som tuller ?

Jeg har et Speedtouch 510I. Noen som har peiling evnt jobber for telavie som kan svare på dette?

Mvh

Kenneth

5447326[/snapback]

Hei!

Jeg jobber ikke i Telavie/Relacom, men i Eltel Networks... som også jobber for Telenor.

I utgangspunktet skal det ikke være problem å få 6mbit hjem til deg, men det kan være en dårlig gammel kabel med dårlige skjøter. Hvis du har analog telefon eller ISDN sammen med ADSLen (delt aksess) så kan telenor og montøren ta et enkelt linjemål og se om det er fysisk feil på linja.

Når det gjelder modemproblemer så vet jeg at enkelte modem har problemer med høye hastigheter. Du skulle normalt ikke ha problem med et thompson speedtouch modem.

Hvis feilretteren har gjort jobben sin så skal han ha vært inne hos deg og tatt en test med en ADSL tester for å sjekke støynivå/maxhastighet, osv.

Når modemet er oppe og sviver mot sentralen og du har sync, så kan også telenor se makshastigheter og støynivå på linja.

Det er mange ting som spiller inn på hastigheten så selv om linjelengde er kort, og tykkelse er 0,6 så kan det hende du faktisk ikke klarer mer.

Endret av godonnet
Lenke til kommentar

Aaaah :) Skal si skal si :) Takker for svar her dukka det opp :)

Ja ISDN GT er her i hus.. Ja som jeg forstår på telenor har dem da funnet ut at det er mest sannsynlig kabelen.. Men dem sa at dem skulle sende ut folk som skulle fikse denne kabelen. sikkert skjøtene da elns ?

Kan det ha påvirkning på kabelen at Lyse har gravd masse her i området ? har ristet i husene som bare F. Jeg er den eneste ADSL kunden i midt bolig strøk iogmed at alle andre hustandere her har gått over til Fiber.

Vet du om dere klarer å ordne slike feil ? eller bare forblir dette slik ?

Lenke til kommentar
Kan det ha påvirkning på kabelen at Lyse har gravd masse her i området ? har ristet i husene som bare F. Jeg er den eneste ADSL kunden i midt bolig strøk iogmed at alle andre hustandere her har gått over til Fiber.

Vet du om dere klarer å ordne slike feil ? eller bare forblir dette slik ?

5450755[/snapback]

De pleier ikke og være særlig ivrige på og gjøre annet enn bagatellmessige utbedringer på kabel, og er du en av de få som sitter igjen på gårsdagensteknologi så er det nok enda mindre sjangse for at de gjør noe.

Hvorfor sitter du igjen på ADSL?

Lenke til kommentar

Off ja si det!

Både farmin og moren min har Lyse helt topp! Så kommer det til meg leier leilighet her under strenge omstendigheter av eiere som sier at "Lyse hva er det for noe tull?" Så her komme sikkert ikke Lyse inn i huset med det første.. "Hvorfor betale 450 Kr når jeg kan betale 350 kr ?" Jeg har sakt at jeg kan betale Etableringen og mellom legget i mnd ifra 350 kr, noe som jeg gjør nå til telenor. så mnja. Men hvordan er det med ISDN GT her i hus og litt sånt ? Det er såkalt "Panel punkt", inni huset fra hovedlinjen, slik som jeg har sett det. Kan det påvirke noe ? Hva med vist dem skifter DSLAMen i sentralen min ? dvs den uti gata her ?

Det er en annen sentral jeg er koblet til. en såkalt Vibemyr sentral ? som ligger et stykke herifra, Hva kommer det av ? er det lixom "Backbonen for et område på noen KM " elns ?

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...