phun-ky Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) har en fil som inneholder alt fra 60 til 400 strenger av denne typen: (en linje/streng): "Denbo","Private","6","27","Hunter","Redridge Mountains","Skinning/Leatherworking","","","" i notepad kommer det ikke linjeskift når jeg paster, men i wordpad blir det det.. jeg vil kaste dem inn i en array og så fjerne fnuttene og kommaene og så hente ut verdiene.. (altså: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9) er det preg_replace jeg skal bruke da? kan noen sparke meg i riktig retning? eller gi meg et hint? Endret 16. januar 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
tussiesel Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Jeg vill brukt file() til å lese inn fila rtrim() for å fjerne linjeskift fra hver oppføring i arrayet explode() til å dele ved hvert komma en eller annen replace eller substr for å fjerne fnutter Da vil det ende opp med et array som er omtrent slik: array ( [0] => array ( [0] => Denbo [1] => Private og videre alle de andre verdiene.. ) [1] => array ( [0] => verdiene for neste linje.. ) ) Jeg skal ikke ta fra deg gleden med å få det til selv , men bare spør hvis du står fast på noe -Simen Endret 16. januar 2006 av tussiesel Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 har noen av feltene dine kommaer mellom anførselstegnene? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 ikke inne mellom "" nei.. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 er kanskje helt på viddene nå.. har denn koden: $lines = file("members.txt"); foreach ($lines as $line) { $members = explode(",", $line); } foreach ($members as $member){ echo $member; } men jeg får bare hentet ut den første linjen.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 du har en graverende logisk brist i din kode. se på følgende kode: $a=array(1,2,3,4); foreach($a as $tall){ $i=$tall; } echo $i; hva tror du blir resultatet av dette? hvorfor får jeg ikke printet alle tallene? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 dæven steike, lol *flau* Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 hehe, det går greit, bra jeg slapp å forklare enda mer hvorfor det ikke gikk (har vært ute for det et par ganger og ) Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 samme som med forumet jeg holder på.. jeg klarer alltid å lage det mere komplisert enn det som egentlig trengs.. og når jeg oppdager sånne enkle feil.. er til å rive seg i håret av Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 $guildInfo = array("Name","Rank","RankIndex","Level","Class","Zone","Note","Officernote","Online","Status"); $lines = file("members.txt"); foreach ($lines as $line) { $members = explode(",", $line); $teller = 0; foreach ($members as $member){ $teller++; $memberEdited = $member."<br/>"; echo $guildInfo[$teller].": "$memberEdited; } } Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE, expecting ',' or ';' in /home/htdocs/www.acme-guild.com/roster.php on line 21 altså, : echo $guildInfo[$teller].": "$memberEdited; kan man ikke bestemme hvilken del av et array som skal ut ved hjelp av en variabel? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 aah ser feilen tror jeg *doh* Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) har denne koden nå: <?php $lines = file("members.txt"); echo "<table width=\"100%\" align=\"center\"><tr class=\"bold\"> <td width=\"15%\">Name</td> <td width=\"15%\">Rank</td> <td width=\"5%\">RankNo</td> <td width=\"5%\">Level</td> <td width=\"5%\">Class</td> <td width=\"15%\">Zone</td> <td width=\"15%\">Note 1</td> <td width=\"15%\">Note 2</td> <td width=\"5%\">Online</td> <td width=\"5%\">Status</td> </tr> "; foreach ($lines as $line) { $members = explode(",", $line); $teller = 0; echo "<tr>"; foreach ($members as $member){ echo "<td>"; $memberEdited = explode("\"",$member); echo $memberEdited[1]; $teller++; echo "</td>"; } echo "</tr>"; } echo "</table>"; ?> resultatet ser dere her: http://www.trollbane.net/roster.php forresten, addonen jeg bruker her til WoW er: Catchafire Endret 18. januar 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå