Gå til innhold

Ny CPU - AMD FX-60 - Er det verdt det?

Anbefalte innlegg

Dragavon, you crazy boy :tease: Din opteron yter jo bra allerede, hehe. Men serriøst, sitter her og sikler på fx60 også. Men alt annet sier at jeg skal holde meg langt unna den. Nesten 9 store lapper og det er en del penger. Tror jeg skal begynne å spille lotto snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, noen som vet om socket A vifter passer på socket 939? :p

Har en Cooler Master Aero 7 i PCn nå, og den må vel være bedre enn stockvifta på en fx-60? Passer nok ikke, men kunne det vært mulig å "fikse det" :whistle:

5451821[/snapback]

Fx60 vifta vil nok ikke være noe dårligere enn dual opteron viftene. De har heatpipes og er av kobber der hvor kjernen er. Tror du skal lete lenger etter en stock vifte med slike spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Har en Cooler Master Aero 7 i PCn nå, og den må vel være bedre enn stockvifta på en fx-60? Passer nok ikke, men kunne det vært mulig å "fikse det" :whistle:

5451821[/snapback]

Fx60 vifta vil nok ikke være noe dårligere enn dual opteron viftene. De har heatpipes og er av kobber der hvor kjernen er. Tror du skal lete lenger etter en stock vifte med slike spesifikasjoner.

5451843[/snapback]

OK, satser på at stock vifta klarer å kjøle den bortimot 3GHz da? Har også hele kabinettet fult av 80mm vifter (7stk :p) så luftgjennomstrømningen er nokså god.

Lenke til kommentar

Skal du overklokke fremtidlige gullklumpen din kan du like gjerne tenke på fasekjøling :innocent: Da vil vi nok se ganske syke overklokking. Men ingen vits å overklokke ennå. I nyere spill knuser fx60 fx57. Selv i 3dmark05 er dual core 2.75ghz bedre enn sc 3ghz. Det der har jeg funnet ut helt selv :!: Testa min opteron 148 mot 175.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Dragavon, you crazy boy  :tease: Din opteron yter jo bra allerede, hehe. Men serriøst, sitter her og sikler på fx60 også. Men alt annet sier at jeg skal holde meg langt unna den. Nesten 9 store lapper og det er en del penger. Tror jeg skal begynne å spille lotto snart.

5451770[/snapback]

Eg skal selge en 25 fots cabincruiser i løpet av våren, og det er ikkje fordi eg ikkje har råd til å ha den. Når den er solgt kan eg sikkert lure unna nok til en FX60 :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

5451821[/snapback]

Hahaha!!

:D

"mikke" med en socket-A kjøler på en "golden chip" til nesten 10 laken...

Det må være dagens posting!..

Seriøst:

Har du/tar du deg råd til en *overpriset* CPU ("fordi du har fortjent det").. da har du råd til det råeste av det råe av kjøler.. og da snakker vi ikke luftkjølere... :)

PS.

Det blir surt for deg når noen av oss "klokker-gutta".. banker ditt *megadyre* system i Super-Pi med Celeron D 65nm @ 5.4Ghz .. inkjøpt til en 10-del (omtrent) av din FX60...

PS2.

Jeg er sikkert bare en misunnelig mann... med "very small private parts".. som dronninga i Blackadder sa til kongen (Brian Blessed) :blush:

Lenke til kommentar

5451821[/snapback]

Hahaha!!

:D

"mikke" med en socket-A kjøler på en "golden chip" til nesten 10 laken...

Det må være dagens posting!..

Seriøst:

Har du/tar du deg råd til en *overpriset* CPU ("fordi du har fortjent det").. da har du råd til det råeste av det råe av kjøler.. og da snakker vi ikke luftkjølere... :)

PS.

Det blir surt for deg når noen av oss "klokker-gutta".. banker ditt *megadyre* system i Super-Pi med Celeron D 65nm @ 5.4Ghz .. inkjøpt til en 10-del (omtrent) av din FX60...

PS2.

Jeg er sikkert bare en misunnelig mann... med "very small private parts".. som dronninga i Blackadder sa til kongen (Brian Blessed) :blush:

5456401[/snapback]

Hehe! :!:

Får se om jeg går til innkjøp av diverse kjøleutstyr om noen måneder eller noe :p

Men seriøst, hadde det funka å "macgyvere" på den vifta eller, uten å "ripe" opp prosessoren? :p:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...