Gå til innhold

Lagg ved Gryffin-ankomst og 5-10fps noen ganger.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ligger nå konstant på 5 fps og det er ikke bare i IF, SW og andre byer, det er overalt. Jeg leste om det her på WoW-europe forumene, men får ikke lagt inn noe innlegg der.

CPU ligger på 100% hvis det hjelper noe.

Endret av Marti
Lenke til kommentar
Hvis pc'en din er full av dritt, eller om du kjører masse andre programemr ved siden (som tar opp mye ram) lagger det selvfølgelig også om du har 1 gigg ram.

5480577[/snapback]

Er man smart når man spiller wow, lukker man alle de bakgrunsprogammene, men det er folk som ikke er så smarte^^

RAM-Brikkene blir kanskje for varme? eller kanskje de er litt gamle og har dårlig mhz.  jeg vet ikke bare slenger ut noen forslag :dontgetit:

5480609[/snapback]

RAM brikken blir kanskje litt varm, men det skal ikke ha noe å si i et spill... Kjøp dge ram kjøler, det finnes faktisk :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde akuratt samme problem selv for en tid tilbake, var når jeg hadde kjøpt meg ny harddisk og lagt den inn. Jeg fikk ofte laggen og fps droppen i løpet av 20minnuters spilling. Tok og formaterte og det virket faktisk, trur det kanskje var noe virus av et slag.

Lenke til kommentar

Dere snakker om det som om det er en feil og at det er ustabilt...

I det du lander i en by er det MYE som skal vises og MANGE personer som skal tegnes. Det er klart det blir lag, det er ikke noe feil i det hele tatt.

Og forresten, det at 100% av CPUen bruker er flott, du burde heller bekymre deg om den IKKE bruker 100%.

Edit: Kan vel si noe om mine egne erfaringer med FPS-drop. Noen ganger begynner MSN å bruke merkelig mye ressurser (Gå i taskmanager og sjekk neste gang du har et drop), men det løses enkelt ved å bare avslutte det. Det gjelder forøvrig alle programmer i bakgrunnen, sjekk om noe annet drar av CPUen.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Jeg sier KONSTANT! Uansett hvor jeg går har jeg 4-5 fps. Er DET vanlig? Think not. Hvis du bare hadde giddi å lest at det med lagg når jeg lander i en by (gryffin) er "oppklart". Så glem det med gryffin greia. Problemet er altså 5 fps konstant (K-O-N-S-T-A-N-T).

Lenke til kommentar

At man har lav FPS generelt kommer jo selvsagt av manglende ytelse. Skal ikke akkurat til noe geni for å si det. :roll:

Hva det kommer av kan være mye. Virker som om du har god nok hardware, da er problemet at WOW ikke har alle ressursene tilgjengelig. Hvis det av en eller annen grunn skulle være en ukjent bug i spillet hjelper det lite å spørre her, ingen andre enn Blizzard skulle kunne fikse sånt. Mest sansynelig er det andre programmer i bakgrunnen.

Overopphetings-funksjoner stilles forøvrig som oftest i BIOS, men hvis du har vannkjøling skulle du ha tilstrekklig med kjøling, med mindre viftene kjører på lavere hastighet enn de skulle. Da er det jo bare å teste på full hastighet og sjekke om problemet løses....

Og.. Hvorvidt 5 FPS er VANLIG er det mest latterlige spørsmålet jeg noensinne har hørt. Jeg skulle tro at de fleste kjørte med over 5 FPS, altså ikke vanlig med din type hardware og du burde kunne fått mer, men det viste du vel allerede før, så hvorfor spørre?

Lenke til kommentar
At man har lav FPS generelt kommer jo selvsagt av manglende ytelse. Skal ikke akkurat til noe geni for å si det.  :roll:

No shit?

Hva det kommer av kan være mye. Virker som om du har god nok hardware, da er problemet at WOW ikke har alle ressursene tilgjengelig. Hvis det av en eller annen grunn skulle være en ukjent bug i spillet hjelper det lite å spørre her, ingen andre enn Blizzard skulle kunne fikse sånt. Mest sansynelig er det andre programmer i bakgrunnen.

Jeg følger for tiden med på Blizzard forumene om dette (link over). Virker som om det er mange med nyere og bedre maskinvare enn meg der (flere med bl.a. 7800 kortet), men som likevel har problemer. Dvs. antageligvis er det noe annet i veien. Grunnen til at jeg postet her er vel heller ukjent :p. Jeg fikk ikke postet på Blizzard sine forumer igår og tok heller til å poste her. Kunne jo hende det var noe helt feil i videoinstillinger e.l. Og nei som jeg sa, jeg lukker prosesskrevende programmer før (eller under) spilling. Da sjekker jeg gjerne taskmanager (:O)

Overopphetings-funksjoner stilles forøvrig som oftest i BIOS, men hvis du har vannkjøling skulle du ha tilstrekklig med kjøling, med mindre viftene kjører på lavere hastighet enn de skulle. Da er det jo bare å teste på full hastighet og sjekke om problemet løses....

Kjølingen er tilstrekkelig og vel så det. Etter at jeg sjekket MBM og SpeedFan ble jeg overbevist om det. Full hastighet her i gården.

Og.. Hvorvidt 5 FPS er VANLIG er det mest latterlige spørsmålet jeg noensinne har hørt. Jeg skulle tro at de fleste kjørte med over 5 FPS, altså ikke vanlig med din type hardware og du burde kunne fått mer, men det viste du vel allerede før, så hvorfor spørre?

Var vel et snev av ironi i det. Du skrev først at det var vanlig med lagg når jeg landet i byer, osv, men hvis du hadde lest litt nøyere hadde du sett at dette "problemet" allerede var løst. Problemet var nå lav FPS.

Lenke til kommentar

9600 Pro er vel ikke det beste for tia rett og slett. Kan du få lånt et bedre skjermkort og testa, ville det vært det beste tror jeg..

Edit:

Åssen oppløsning kjører du foresten? Både windows og i wow...

Er den meget høy, ligger vel problemet der... Sjekk også instillinger for bildekvalitet osv i spillet... Prøv å skru ned sånt no...

2 forskjellige minnebrikker er vel heller ikke anbefalt. I værtfall ikke om dem ikke kjører forskjellig hastigheter... (jeg setter min tvil til twinmos her...)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Som sagt er "problemet" med at jeg lagger i gryffin ankomsten "løst". Problemet med konstant lav fps er også løst på en eller annen måte (plutselig steg fps'en min igjen).

Dvs. ingen problemer :) .

5495556[/snapback]

Så fint da, hater FPS drop

Lenke til kommentar
Sjekk ut programmet FreeRAM XP Pro. Det optimerer minnet slik at du får en god del mer RAM og kose deg med. Har selv 1gig RAM og fikk faktisk ca 10% mer tilgjengelig minne. Også er det gratis!

5527651[/snapback]

Jeg lasta ned det programmet, og det funker fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...