Gå til innhold

Lagg ved Gryffin-ankomst og 5-10fps noen ganger.

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med klienten min for tiden. Etter en times spilling (ofte mindre, men også flere ganger lengre) dropper jeg helt ned til 5fps. I tillegg lagger det helt sinnsvakt ved Gryffin-ankomst til Stormwind og Ironforge. Er dette et kjent problem? Håper på hjelp. Det ødelegger WoW opplevelsen min :(.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er laggen ved ankomsten oppklart, men hva med den utrolig dårlige fps'en? Noen ganger har det funket med ALT-TAB, men mange ganger har jeg bare måtte gi opp.

Kjører forresten et 9600 Pro kort og en 2600+. Jeg har ingen addons til UI'et.

Lenke til kommentar

Du burde ha rundt en gigg ram for å kjøre spillet helt smertefritt der det er mest krevende.

Om du ikke har mer enn 512 mb ram sliter du. Rundt 1gigg er bra.

Dessuten er 5fps ved gryphon landing utmerket.

Satt lissom med 1 frame hvert 3 sekund ellerno tidligere når jeg hadde 512 mb ram.

Lenke til kommentar
Du burde ha rundt en gigg ram for å kjøre spillet helt smertefritt der det er mest krevende.

Satt lissom med 1 frame hvert 3 sekund ellerno tidligere når jeg hadde 512 mb ram.

5458558[/snapback]

Helt enig - før, da jeg hadde 512mb ram, hadde jeg mer eller mindre konstant lav fps, og ofte lag-spikes hvor spillet frøs helt (kunne fortsatt bevege på musa, av en eller annen grunn) som kunne vare fra 5-20 sec.

Etter at jeg kjøpte meg 512mb til, så jeg har 1gig, har problemene forsvunnet helt ;)

Anbefaler på det varmeste å skaffe mer ram

Lenke til kommentar

5458558[/snapback]

Helt enig - før, da jeg hadde 512mb ram, hadde jeg mer eller mindre konstant lav fps, og ofte lag-spikes hvor spillet frøs helt (kunne fortsatt bevege på musa, av en eller annen grunn) som kunne vare fra 5-20 sec.

Etter at jeg kjøpte meg 512mb til, så jeg har 1gig, har problemene forsvunnet helt ;)

Anbefaler på det varmeste å skaffe mer ram

5467335[/snapback]

ditto

Jeg har gjort det samme på 2 maskiner. Forskjellen mellom 512 og 1024 er enorm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Working as intended. ;)

Idet du lander i en ny by er det såpass mange nye spillere, NPCes og diverse dill og dall som må loades inn at spillet man fryse i noen sekunder, eller gå skikkelig tregt.

Bare vent litt, så begynner det å løsne.

Jeg har 1GB RAM, og merker at det lagger bittelitt når jeg lander i en ny by, men det er aldri noe stort problem.

Lenke til kommentar
Working as intended. ;)

Idet du lander i en ny by er det såpass mange nye spillere, NPCes og diverse dill og dall som må loades inn at spillet man fryse i noen sekunder, eller gå skikkelig tregt.

Bare vent litt, så begynner det å løsne.

Jeg har 1GB RAM, og merker at det lagger bittelitt når jeg lander i en ny by, men det er aldri noe stort problem.

5468365[/snapback]

Da synes jeg du skal prøve med 512MB og se hvor mye det kan lagge :cool:

Lenke til kommentar

Bumpe litt ja.

Edit: Jeg kommer med litt mer info her. Jeg kjørte AMD Clock (program der man kan se antall MHz cpu'en kjører på), og når jeg idlet i windows var den helt stabil på 2100 MHz, men når jeg startet WoW og logget inn, hoppet den noe sinnsykt fra 2025 til 2175 MHz. Noen som kan forklare det? Hvis jeg har en slik "klokk ned hvis det blir for varmt" eller lignende sak, hvordan får jeg slått den av?

Endret av Marti
Lenke til kommentar
Bumpe litt ja.

Edit: Jeg kommer med litt mer info her. Jeg kjørte AMD Clock (program der man kan se antall MHz cpu'en kjører på), og når jeg idlet i windows var den helt stabil på 2100 MHz, men når jeg startet WoW og logget inn, hoppet den noe sinnsykt fra 2025 til 2175 MHz. Noen som kan forklare det? Hvis jeg har en slik "klokk ned hvis det blir for varmt" eller lignende sak, hvordan får jeg slått den av?

5479156[/snapback]

Vet ikke, men ville heller ha kjøpt en bedre kjøler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...