Gå til innhold

avhør ang førstegangstjeneste

Simkin

Anbefalte innlegg

delte meninger her ser jeg..

men det store spørsmålet er jo om jeg må i fengsel/ evt att det blir stilt sak uansett?

5447807[/snapback]

Å hopp over førstgang tjensten er veldig teit .Miltær er en veldig bra opplevsel ,noen som du vil angre for resten av livet ditt :nei:

Hopp over eller stikk av for miltær er staffbare med bøt og anmerking på vandle eller på verst fengsel + bøter .... tenke deg at du ikke for det så å får deg jobb nå står "dritt i førstgang tjensten på vandelen din "

best tips er å krype til kors for poletiet og vernplikt verket og håpe du for ta førstgang plikten din bedre det enn sitt i buret og får god bot-

Selv om hadde sjangs på lærplass så hjelper det deg ikke en plass

det heter at du SKAL møtte til førstgang tjenste unsett vis du ikke fått godkjent søknad om utsettsel av førstgang tjensten.

Ps det er fra erfaringer fra en kompis som "stakk" av fra mp i nord-norgen mens han skulle inn først gang tjensten

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, da var avhøret over.. varte knapt noen minutter.. skikkelig grei politimann!!

jeg sa bare att jeg hadde glemt av det, og så skrev han det på datan sin, og sa det her lager vi ikke noe mer ut av..

så nå får jeg en ny innkalling..

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Å hopp over førstgang tjensten  er veldig teit .Miltær er  en veldig bra opplevsel ,noen som  du vil angre for resten av livet  ditt  :nei:

Hopp over eller stikk av for miltær er staffbare med  bøt og anmerking på vandle  eller på verst  fengsel    + bøter ....  tenke deg at du ikke for det  så  å får deg jobb nå står "dritt i  førstgang tjensten på vandelen din "

5451126[/snapback]

Straffbart å hoppeover militæret.. huff da, merkelig egentlig.. siden jeg har hoppetover og mange andre jeg kjenner har gjort det samme. Men å svare "nei, føler ikke for militæret" når man blir spurt viste jeg ikke var straffbart. Derimot å stikke av er jo en annen ting.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe av det samme.

Jeg fikk innkallelse og skulle møte opp i November tror jeg for noen år siden. Jeg hadde søkt om siviltjenste når jeg var på sesjon så jeg dreit i det. Så fikk jeg brev om at jeg ikke hadde møtt opp og at de skulle komme å hente meg med Militærpolitiet. Jeg tenkte forsatt ikke noe over det, glemte vel hele saken. Så et par måneder etterpå fikk jeg ny innkallelse :dontgetit: akuratt som om de hadde glemt hele saken.

Så jeg gjorde akuratt det samme som sist, og jeg fikk igjen brev om at de skulle hente meg med Militærpolitiet. Etter en haug av disse brevene så ringte jeg til slutt og sa at det må ha skjedd en feil. De sa at de skulle sjekke saken og etter et år fikk jeg et brev der det stod at jeg var fritatt for førstegangstjenesten :w00t:

Jeg anbefaler ingen å gjøre det samme for det kan skape masse problemer, men det virker ikke som militæret har kontroll selv på hvordan alt skal fungere...

Lenke til kommentar

hadde håpt i det store att jeg skulle slippe militæret.. gikk jo 6mnd før jeg hørte noe, jævlig kjipt, har ikke noe lyst på det der i det hele tatt.. hadde tenkt og søke siviltjeneste, men man kan ikke velge selv hva man vil jobbe med så da gir jeg faen, jobber aldrig verden i noe helsesektor(f.eks) i 13mnd, da satser jeg heller på og dimme..

men er det noen som har vært på madla? type luftforsvar tror jeg att jeg skal.. hvordan er det der?

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
ja, da var avhøret over.. varte knapt noen minutter.. skikkelig grei politimann!!

jeg sa bare att jeg hadde glemt av det, og så skrev han det på datan sin, og sa det her lager vi ikke noe mer ut av..

så nå får jeg en ny innkalling..

5451592[/snapback]

Flott at det ordnet seg :thumbup:

Militærnerden vår, awwww.

Ja her er det full fres for å beskytte landet, ofre liv og helse og blablabla.

Neida lønnen har absolutt ingenting å si, nei nei, det må man ikke tro. Jeg gjør det av plikt og ære! Leve kongen, Ari Behn og alt det der! :innocent:

Lenke til kommentar

Etter å ha lest at trådstarter har svart på brevet endrer jeg mitt råd til å si at han glemte å møte opp... bedre med en smekk på lanken enn et spanskrør på rævva ;)

Det er rein idioti å si at han ikke gadd/trodde det var så nøye.

OK, politiet kan ofte se på deg om du lyver men å bevise det er noe annet. trust me I know hehe

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
hadde tenkt og søke siviltjeneste, men man kan ikke velge selv hva man vil jobbe med så da gir jeg faen, jobber aldrig verden i noe helsesektor(f.eks) i 13mnd, da satser jeg heller på og dimme..

5451805[/snapback]

Joda. Stikk inn på siviltjenesten.no, finn deg en oppdragsgiver i et miljø du ville trives i og selg deg inn etter beste evne.

Når du så kalles inn til Dillingøy for å starte siviltjenesten og du skal intervjues angående tjenesteplassering sier du at du allerede har skaffet deg oppdragsgiver på egen hånd. Dette bekreftes med en enkel telefon til kontaktpersonen du inngikk avtalen med, og plutselig har du fått deg en radiojobb, sjåfør for Fretex-jobb eller egentlig alt annet enn vasking av rumpe på sykehjem og arbeid i barnehage som mange kanskje umiddelbart tenker på som siviltjeneste.

Du er så godt som garantert å få tjeneste der du har ordnet deg, det skal MYE til at Dillingøy gidder å ødelegge for deg når du tross alt har spart de mye bry ved å fikse deg tjenestested selv. Godkjente oppdragsgivere, ledige oppdrag og mer informasjon finner du altså på siviltjenesten.no

Gjorde dette selv i fjor sommer, noe som gjorde at min siviltjenestetilværelse ble akkurat passe sløv som miljøarbeider/lærer/tilsynsvakt/diverse etter behov på en folkehøgskole med 70% jenter blant elevene. :D

Og dersom du mangler palestinaskjerf, langt hår, vegetarianerstatus eller medlemsskap i SU; du trenger ikke se ut som den stereotype sivilarbeideren for å være en. :)

Eirik_Hanssen_Sj_vik_34458a.jpg

Endret av johnj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...