Simkin Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 jeg fikk purring på brevet mitt tror jeg, så de vet att jeg har motatt det, tror jeg sendte tilbake no greier.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Kommer HELT ann på...brodern ble hentet av purken da han hadde glemt av oppmøte til sesjonen så det å si at de ikke tar det alvorlig blir vel litt feil...Det kommer muligens ann på hvor du bor i landet. 5448569[/snapback] Man kan jo være uheldig ja, men som regel legger de ikke mange ressurser i det. Som er tilfelle her, siden han kun får et brev om avhør å verken er oppringt på oppmøtedato eller hentet. Uansett så vil han mest sannsynlig komme fra det om han godtar en ny innkallelse. Å politiet er svart/hvite mennesker, så hvis du sier at man unnlot og møte så får man nok straff. @Dotten: Vel hvordan kan de bevise at du har lest brevet? kan jo si at mora spiste brevet. Å de kan fortsatt ikke motbevise det, man kan ikke gjøre annet enn å elske det norske rettsvesen. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde gjort i hvertfall, jeg hadde skyllt på at jeg aldri hadde fått noe slikt skriv, og at jeg derfor ikke kan klandres....hadde ikke hatt noen problemer med å lyve i denne saken, ikke fordi jeg ikke har lyst til å i millitære eller på sesjon (har vært på sesjon), men rett og slett fordi det tror jeg gagner meg selv best i denne situasjonen... du kan stå der å stamme og være så knallrød du bare vil, og pisse i buksa når du sier det, men det beviser da ikke at du lyver... 5447673[/snapback] Det var noen glupe ideer her tror dere virkelig ikke at politiet er vant med å avsløre løgnere? "nei konstabel, har aaldri sett den posen der før" Det er jobben deres å se når folk lyver og når de ser det er det bare å presse litt på til du tilstår. Mitt tips: legg alle kortene på bordet, si at du rett og slett glemte det pga stress på jobben. hvis du vil ha litt ekstra goodvill så kan du også si at du er meget interresert i å avtjene førstegangstjenesten. Du får ny inkallelse, og alle er fornøyde. særlig du ettersom du har klart deg ganske fint gjennom en sak som kunne blitt ganske så stygg (bøter, fengsel, rulleblad mm) Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) ettersom jeg har sendt tilbake no svargreier så må jeg nok pent bare si att jeg glemte av hele greia.. så får jeg si att jeg er villig til og få en ny innkalling.. hakke no lyst på militæret, men jeg har vel ikke noe valg.. håper jeg slipper unna bot og fengsel og det der.. Endret 16. januar 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 jeg fikk purring på brevet mitt tror jeg, så de vet att jeg har motatt det, tror jeg sendte tilbake no greier.. 5448608[/snapback] Var dette jeg ventet på at noen skulle komme med mens jeg leste gjennom tråden. Hvis du har returnert bekreftelse på at du har mottatt innkallelsen kan du ikke si at du aldri fikk den. Det kommer du ingen vei med. Vær ærlig... Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Skjer dette blir det garantert fengsel og en flekk på rullebladet. Får du det mister du mulighet for utallige jobber senere. 5447249[/snapback] Det er så overdrevent, trur du virkelig at de fleste arbeidsgivere ser på rullebladet ditt, og nekter deg jobben fordi du har fått prikk pga at du ikke møtte opp på førstegangstjeneste? Greit, noen jobber får du nok ikke, som politi osv, for da må man ha ett strøkent rulleblad, men de aller fleste som bare har småting på rullebladet, som kan betegnes som engangstilfeller eller ungdomsstreker, sliter ikke med dette seinere.... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Uansett om du sier at du glemte førstegangstjenesten så er det ikke værre en at de kaller deg inn på nytt. Det er da folk som nekter i dette landet og de blir da til slutt dømt til enten siviltjeneste eller førstegangstjeneste der tjenesten er straffen, dette inkluderer meg selv. Men før man blir dømt så kan man bli henta noen ganger før man ender opp med dom. Var hvertfal slik for 10 år siden. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Skjer dette blir det garantert fengsel og en flekk på rullebladet. Får du det mister du mulighet for utallige jobber senere. 5447249[/snapback] Det er så overdrevent, trur du virkelig at de fleste arbeidsgivere ser på rullebladet ditt, og nekter deg jobben fordi du har fått prikk pga at du ikke møtte opp på førstegangstjeneste? Greit, noen jobber får du nok ikke, som politi osv, for da må man ha ett strøkent rulleblad, men de aller fleste som bare har småting på rullebladet, som kan betegnes som engangstilfeller eller ungdomsstreker, sliter ikke med dette seinere.... 5449037[/snapback] For å ikke snakke om de fleste jobber innefor flybransjen, oljebransjen o.l. Ett plettfri rulleblad er en stor fordel, uansett hvordan du vrir og vender på det... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 @Dotten: Vel hvordan kan de bevise at du har lest brevet? kan jo si at mora spiste brevet. Å de kan fortsatt ikke motbevise det, man kan ikke gjøre annet enn å elske det norske rettsvesen. 5448637[/snapback] For rettsvesenet holder det å vise til at man brevet er kommet frem til mottaker. Mottaker må ha gode argumenter å vise til for at rettsvesenet skal legge lit til forklaringen. ( som vitneutalelser fra moren som sier hun spiste brevet ) Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Uansett, trådstarter har jo sagt at han sendte inn en av svarslippene man får, det blir da passe meningsløst å skulle påstå at brevet ikke har kommet frem. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er så overdrevent, trur du virkelig at de fleste arbeidsgivere ser på rullebladet ditt, og nekter deg jobben fordi du har fått prikk pga at du ikke møtte opp på førstegangstjeneste? De fleste arbeidsgivere har faktisk ikke engang lov til å sjekke "rullebladet" til søkere. Vi har nemlig strenge regler for dette her til lands.Men det fins likevel noen få yrker hvor det kreves plettfri vandel. Og ofte når det kreves vandelsattest (f.eks for å jobbe i skole eller barnehage) er det snakk om særskilte vandelsattester hvor det absolutt ikke står noe om at Ole knuste en rute mens han gikk på ungdomsskolen. Det er kun alvorlige og relevante ting som kommer frem av attesten Men, nok off-topic. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Erfaring fra livet: "Skal du oppnå noe i den favør må du være en drittsekk". Slik som advokaten min sa til meg: "Jeg som advokat kan ikke oppfordre deg til å lyve i retten, men det er trossalt ikke ulovlig å forklare "din" versjon". Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 For rettsvesenet holder det å vise til at man brevet er kommet frem til mottaker. 5449896[/snapback] Og hvordan skal det skje? Brevet kan jo ligge under setet i postbilen eller blitt tatt av vinden. At brevet har kommet fram til postkontoret er en ting, men å skulle bevise at brevet er havnet i postkassa og blitt hentet av vedkommende er en anna sak. Men så er det også mulig å bli dømt på bakgrunn av indisier. Tips: Lyg så det renner av deg! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Hva med å bare krype til korset, du har forsømt din plikt til Norge. Endret 16. januar 2006 av Den Røde Tsar Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tips: Lyg så det renner av deg! 5450607[/snapback] Han kan da umulig lyve om mottakelsen av noe han allerede har sendt inn svarslippen fra? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 For rettsvesenet holder det å vise til at man brevet er kommet frem til mottaker. 5449896[/snapback] Og hvordan skal det skje? Brevet kan jo ligge under setet i postbilen eller blitt tatt av vinden. At brevet har kommet fram til postkontoret er en ting, men å skulle bevise at brevet er havnet i postkassa og blitt hentet av vedkommende er en anna sak. Det er bare vanlig rettspraksis. Har selv opplevd å bli avhørt om jeg husker å ha levert et spesifikt brev ved tre anledninger. Gav positivt svar ved to av dem(husket ikke tredje tilfellet). Men i alle tre tilfellene ble det konkludert av rettsvesenet med at vedkommende hadde fått brevet. Men dette var saker langt mer alvorlig enn dette Sporingssystemet kan vise at brevet er kommet til den aktuelle postmannen. Men jeg tviler sterkt på at politiet skal ta seg bryte med dette på en vanlig innkallelse. Da myndighetene nok mottar x antal unnskyldnigner hvor man skylder på postverket legger man vel liten lit til slikt. Skjønner ærlig talt hvorfor man ikke bare sende slikt rekommandert (annet enn av økonomiske hensyn da). *gå i giv akt for flagget til DRT* Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 We lay too the police 5447235[/snapback] ? 5447709[/snapback] I like you too question mark. Mark Foster, Frank Lambert. Al. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 personling er jeg drit sur på norge som ikke klarer å få orden på dette med militæret.. har selv tjeneste gjort i Garden et år. personlig så syns jeg at viss ikke 100% av alle menn over 18 år tjenestegjør i forsvaret bør ingen gjøre det... det blodig urettferdig over for de som må. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 personling er jeg drit sur på norge som ikke klarer å få orden på dette med militæret.. har selv tjeneste gjort i Garden et år.personlig så syns jeg at viss ikke 100% av alle menn over 18 år tjenestegjør i forsvaret bør ingen gjøre det... det blodig urettferdig over for de som må. 5450831[/snapback] Nja, kan ikke ta inn de som er halvt blind eller psykotisk i hodet sitt Alle, både kvinner og menn, burde ha plikt når man først har verneplikten. Ideelt sett burde hele obligatoriske verneplikten bli lagt ned. Men det er en utopi som isåfall er langt frem i tid. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ideelt sett burde hele obligatoriske verneplikten bli lagt ned. Men det er en utopi som isåfall er langt frem i tid. Det er såpass mange sammenliknbare land sm klarer dette, så rike Norge burde ikke ha noen problemer med et frivillig forsvar. Problemet er nok heller at det er så mange konservative folk her, og mange "vi glemmer aldri 9.april, la det aldri skje igjen!"-folk. Det er veldig få politikere som har tørt å gå ut mot verneplikten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå