ClearBlueNight Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Jeg har fått ødelagt min bærbares to USB-porter og har kjøpt et eksternt cardbus/PCMCIA-kort med to USB-porter. Men under enhetsbehandling får jeg opp fire punkter etter å ha innstallert kortet, og tre av disse har gul trekant, se skjermbilde her: http://home.no.net/nyt/1.jpg Når jeg trykker "Egenskaper" på en av disse får jeg opp dette: http://home.no.net/nyt/2.jpg Har prøvd å deaktivere alle de fire Intel-punktene uten at det har gitt liv i Sunswayen. Hvordan gir jeg ressurser til dette kortet? (Dell 8600 Inspiron PC, kortet er fra Sunsway/ST Lab)
tukols Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Har du vært i BIOS og sjekket om USB via pci er enablet? Er det her du har disablet Intels? Hilsen tukols
Dinsdale Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Har nesten samme problem i XP på jobben. Usb-dongelen blir funnet og XP prøver å legge inn sine egne drivere, men den finner de ikke. Bluetooth-programmet i seg selv har jeg installert, men dongelen installerer seg ikke. Kan disse drivere hentes noe sted? Har SP2.
ClearBlueNight Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 Har du vært i BIOS og sjekket om USB via pci er enablet? Er det her du har disablet Intels? Hilsen tukols 5447299[/snapback] Hei tukols! Mine endringer er kun gjort på kontrollpanel, jeg anser meg ikke så flink på BIOS at jeg er inne og fikler uten veiledning. Hvordan gjør jeg dette?
tukols Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 (endret) En god holdnig å ha. Respekt! Hvis du forteller meg hvilken bios du har (Det kan du lese under opstart, eller i manualen som fulgte med pc'en. Så kan du få den helt riktige guide, og framgangsmåte. Hilsen tukols Endret 16. januar 2006 av tukols
ClearBlueNight Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 Cool! Nå har jeg fått ornet meg en ny maskin, slik at jeg har BIOS til "problemmaskina" oppe. Versjonen er A08
tukols Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 (endret) Er det VIA eller Award eller? A06 har jeg fundet ud af er Phonix, men Dell skifter........... Hilsen tukols Endret 16. januar 2006 av tukols
ClearBlueNight Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 (endret) Utfra det jeg kan se på første BIOS-side er det Dell Inspiron 8600 Series Setup, BIOS Version: A08, Phoenix Technologies Ltd Endret 16. januar 2006 av ClearBlueNight
tukols Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Så er det en Phoenix Bios du har. Jeg sjekker,så kommer jeg med en tilbagemelling om litt Hilsen tukols
ClearBlueNight Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 Ok, jeg lærer stadig noe nytt, tusen takk :-)
tukols Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Hvis du har åpnet din bios, skal du ut i Integrated Peripheals. Er det noe du kan finne? Så skal du videre til On-chip PCI Device Her skal du så kunne enable USB device Hilsen tukols
tukols Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Har du aldrig været ute i dette før, så ville det beste være at du hadde en ved siden av til litt vejledning. Er du usikker, så vent. Hilsen tukols
ClearBlueNight Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 Leter og leter, men finner ikke. Er Integrated Peripheals noe jeg kan finne bare ved å bla med ALT-P på det syv hovedsidene? Og hvis nei, hvor da?
tukols Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Jeg sitter selv med en Phonix av litt nyere dato, men de kan se forskjellige ut. Syntes du skal vente med å gjøre dette, til du har en som kan guide dig litt. Sidene kan være opbygget anderledes. Hilsen tukols
tukols Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Vet godt det er surt, og man har bare ingen lyst til å vente. Men er også veldig forsiktig med å guide deg til noe som kanskje går galt. Så er det først surt. Hilsen tukols
ClearBlueNight Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 Ok. Jeg tror ikke jeg kommer til å ødelegge hele systemet, men jeg finner bare ikke dette valget i BIOS. Uansett mange takk for hjelpen, tukols! Hvis det er noen andre der ute som kan kaste lys over problemet, setter jeg stor pris på det! Kjipt med en PC uten USB...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå