Chief_R-W Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Hei. Jeg har tatt oppdraget å gå over pc som har fått gjennomgått et strøm uhell. Maskinen hans var i gang mens en nabo klarte å hugge ned en buske og dermed ikke alle kurser og strømmer som ble helt bra i huset den dagen etter uhellet skjedde. Lampene i huset som er koplet 230v glødet såvidt mens pcen gikk da han kom for å skru den av så surret den og gikk men skrudde den fort av. Til saken. Det som oppstår så er det at pcen restarter seg eller låser seg helt. Prøver å formatere med XP/2000 kommer det utallig mange blåskjermer og restarter. Kjørte igang MEMtest86 og så ikke ut som det var ram'en det var noe galt med. Pc specs: AMD Sempron 2800+ , ABIT NF7 , 2x512mb ram , 120gb Maxtor IDE , 350Watts enermax. Ser på kanskje PSU eller hovedkort som problemet siden hardisken ikke opplevde noe problem i en annen maskin. Takk for alle slags svar Mvh Chief_R-W Endret 16. januar 2006 av Chief_R-W Lenke til kommentar
persistent Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Sannsynligvis PSU, men prøv å sjekke det ved å bytte den og se om maskinen responderer bedre. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Her har jeg iallefall tatt et oversiktsbilde fra Bios over spenninger. Enermaxen er min gamle PSU som har gått i den 3 generasjonen nå Men kan en PSU foresake blåskjermer og at pcen stopper opp ? Iallefall så har han et annet hovedkort han skulle sende med så får sjekket om nærmere hva som kan være feil. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 hovedkortet som sikkert har fått seg en overspenning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå