Schnickaschnicka Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Har oppdaget at vifta på mitt club3d 7800gt kort er syndebukken for all støyen i maskina mi. Må da ha en ny vifte som ikke tar så altfor stor plass. Forslag? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Kun en kjøler kommer egentlig i tankene og det er Zalman VF700-CU Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 16. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2006 Eller Arctic Cooling NV Silencer 5 Rev 3. Har hørt så utrolig mye bra i tester om denne, at jeg kommer til å gå for denne til mitt 7800GT. Lenke til kommentar
Formula1Racer Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Har samme problemet jeg også. Den bråker noe helt vanvittig. Passer denne viften rett på et PCi Exp Point of View 7800GT kort? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Ville ha gått for den Zalman saken. Det følger med ramsinks tror jeg. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har selv Arctic Cooling NV Silencer 5 Rev 3. Må si meg serdeles fornøyd med den. Den blåser varm luft ut bak å greier... Men du nevnte at du måtte ha en som ikke tok all værden med plass? Slik ser det ut hos meg... Det er et trådløst nettverkskort som står under der. Ble dårlig bilde, men bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Må virkelig si at NV Silencer`n er den som frister mest. En ting som er supert med den, er at den skyffler ut den varme luften direkte, noe som må være en stor fordel. NV Silencer har også fått litt bedre kvalitet og enklere montering enn før, samt at den stort sett er billigere enn Zalman VF-700 CU. For tiden ser jeg ingen som helst grunn til å velge Zalman fremfor Silencer, ihvertfall ikke til 7800GT. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Zalman sin kjøler er mer effektiv enn Arctic Cooling sin, og den kommer dessuten med litt kvalitet. To jeg kjenner har opplevd at kulelagrene på sine Silencere har blitt ødelagt etter få månders bruk. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Zalman sin kjøler er mer effektiv enn Arctic Cooling sin, og den kommer dessuten med litt kvalitet. To jeg kjenner har opplevd at kulelagrene på sine Silencere har blitt ødelagt etter få månders bruk. 5454069[/snapback] Og dette var NV 5 Rev 3, eller? Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 17. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2006 Ved bruk av Zalman får minnet betydelig bedre kjøling enn med Nv silencer Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Nja, er du sikker på at minnet får bedre kjøling med Zalman sin? Silencern har jo thermalpads som går direkte i kobberbunnen og videre opp i aluminiumsfinnene, så da skal jo minnet få ålreit kjøling der også, da? På 7800GT er det vel kun 8 minnebrikker, og alle disse er plassert i en bue rundt kjernen, og padsene er plassert slik at de matcher med brikkene. Såvidt jeg vet, har ikke GT noen brikker på baksiden, det er det kun GTX som har. Men hvordan er det med spenningsregulatorer og slikt på 7800-serien? Er det slik at de trenger en viss luftstrøm for å kjøles ned litt, eller var det bare på GeForce 6-serien slikt var nødvendig? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg hadde deffinitivt valgt Zalman, de høres ikke, bokstavelig talt. Og jeg tror nok rammet blir bedre kjølt da også. Btw så hjlp jeg en kamerat å montere en Zalman kjøler i går. Og de ser litt bedre ut også synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå